oswietlenie podszafkowe do kuchni

1. Data: 2006-02-23 03:19:20

Temat: oswietlenie podszafkowe do kuchni
Od: "Witold Romaniak" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
czesto pod szafki w kuchni montuje sie oprawy swietlowkowe. Ja jednak sie
zaczalem zastanawiac nad jakims bardziej przyjemnym zrodlem swiatla -- np.
halogenkami. Niestety szafki juz sa i nie wchodzi w gre wyrzynanie w nich
dziur.

Czy w ogole stosuje sie takie rozwiazania jak przykrecenie halogenkow do
takich szafek? Jak to sie sprawuje?

Np. takich:
http://www.brilux.pl/produkty.asp?act=p_sp&p_id=381
(jedyny nie wpuszczany w mebel jaki znalazlem)

-- czy jesli to przymocuje w samym rogu miedzy sciana i szafka, to mi to
dobrze oswietli srodek blatu / zlewu? Odleglosc miedzy dolnymi szafkami i
gornymi to 60 cm.

Dziekuje za wszystkie sugestie (a wy co macie pod szafkami? interesuje mnie
wszystko poza jarzeniowkami)

WR

2. Data: 2006-02-23 07:25:14

Temat: Re: oswietlenie podszafkowe do kuchni
Od: Krzychu <s_krzychu_m@upa_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witold Romaniak napisał(a):
> Witam,
> czesto pod szafki w kuchni montuje sie oprawy swietlowkowe. Ja jednak

Teraz to chyba raczej rzadkość :)

> [...]
>
> Np. takich:
> http://www.brilux.pl/produkty.asp?act=p_sp&p_id=381
> (jedyny nie wpuszczany w mebel jaki znalazlem)

Nie wiem jak się sprawują takie jak pokazujesz. Ich "wadą" jest to że
powinny być zamontowane raczej na środku szafki, więc trzeba jakoś
schować do nich kabelek (robi się to raczej na etapie budowy szafek). W
tej _chwili_ chyba najczęściej pod szafkami (bez ingerencji w same
szafki) stosuje się oprawy trójkątne. Np.

http://www.allegro.pl/item87060449_tanio_halogeny_tr
ojkatne_podszawkowe_cena_za_3_.html

(To nie moja aukcja - nie bić). Są w różnych rozmiarach i kolorach. Z
wyłącznikami lub bez. montuje się je własnie przy ścianie pod szafką , a
samo oczko halogenu jest lekko skośne więc świeci w kierunku blatu. U
mnie są takie dwa i _wydaje_mi_się_ że 1,7m blatu oświetlają wystarczająco.

Krzysztof Smyk .::s_krzychu[maupa]poczta[kropka]onet[kropka]pl::.

3. Data: 2006-02-23 07:30:37

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Witold Romaniak" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...] Czy w ogole stosuje sie takie rozwiazania jak przykrecenie
> halogenkow do takich szafek? Jak to sie sprawuje?

Oczywiście. Transformator na szafce, przewód przechodzący za plecami szafki
i oprawa przykręcona od spodu to chyba standard.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

4. Data: 2006-02-23 07:44:00

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzychu" <s_krzychu_m@upa_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Witold Romaniak napisał(a):
> [...]samo oczko halogenu jest lekko skośne więc świeci w kierunku
> blatu. [...]

I tu trzeba uważać, żeby - w zależności od kształtu oprawy i wysokości
zawieszenia szafek - nie zamontować sobie czegoś, co świeci po oczach :)

Spory wybór różnych podszafkowych dziwności można obejrzeć na
http://www.altori.pl/oswietlenie_podszafkowe.html (nie mam w domu, nie mam
udziałów w firmie, nie wiem, czy podpadają pod zastrzeżenie z akapitu
pierwszego, ale obrazków poglądowych jest dużo).

Anna Skwarczyńska

Departament Sprzedaży i Marketingu

Tel: +48 32 33 25 674
fax: +48 32 33 25 530
email: a...@w...pl
------------------------------------
WASKO S.A.
ul. Berbeckiego 6
44-100 Gliwice

5. Data: 2006-02-23 07:48:41

Od: Krzychu <s_krzychu_m@upa_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska napisał(a):
> Użytkownik "Krzychu" <s_krzychu_m@upa_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> I tu trzeba uważać, żeby - w zależności od kształtu oprawy i wysokości
> zawieszenia szafek - nie zamontować sobie czegoś, co świeci po oczach :)

Bardzo słuszna uwaga :)

Krzychu (trochę wyższy niż przeciętna)

6. Data: 2006-02-23 07:51:24

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witold Romaniak napisał(a):

> [...]
> halogenkami. Niestety szafki juz sa i nie wchodzi w gre wyrzynanie w nich

Poszukaj jeszcze czegoś, co produkuje Osram i ma nazwę handlową
Linestra. Może Cie zaciekawi.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

7. Data: 2006-02-23 08:02:19

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <P...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...] Poszukaj jeszcze czegoś, co produkuje Osram

O, o. Ja to oglądałam - bodaj też po Twojej wskazówce - i ono jest całkiem
całkiem.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

8. Data: 2006-02-23 08:18:50

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> O, o. Ja to oglądałam - bodaj też po Twojej wskazówce - i ono jest całkiem
> całkiem.

I w sumie jakby mniej awaryjne niż firmowe halogeny, bo o brilluxach
szkoda gadać.

9. Data: 2006-02-23 08:31:08

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <P...@o...pl> napisał w wiadomości news:43FD6FEA.B3E5D29@o2.pl...
> [...]o brilluxach szkoda gadać.

Toś mnie teraz zaskoczył. Niedawno pisałam - po trzech latach padły mi dwie
żarówki. Reszta - oczka, świetlówki, lampki wszelkiej maści, w tym
zewnętrzne, mam w briluxach prawie całą chałupę - bez zarzutu. Wykonanie,
owszem, takie więcej chińskie, ale naprawdę nie jest to aż tak przeraźliwie
awaryjne i stosunek jakość/cena wychodzi w sumie zupełnie pozytywny.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

10. Data: 2006-02-23 08:36:36

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> owszem, takie więcej chińskie, ale naprawdę nie jest to aż tak przeraźliwie
> awaryjne i stosunek jakość/cena wychodzi w sumie zupełnie pozytywny.
^^^^
Nie chodzi o przeraźliwą awaryjność typu 2 padłe sztuki na tydzień ile o
fakt że wszystko inne pada rzadziej. Ale stosunek jakość/cena rządzi :)

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html

Odśnieżarka
potrzebna pilna pomoc - czym zmyć płytę - JAJKA
Pytanie o książeczkę mieszkaniową PKO
mieszkanie spółdzielcze a własnościowe różnice czynszu
listwy przypodłogowe osłonowe na rury CO