oswietlenie podszafkowe do kuchni

11. Data: 2006-02-23 08:47:03

Temat: Re: oswietlenie podszafkowe do kuchni
Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <P...@o...pl> napisał w wiadomości news:43FD6FEA.B3E5D29@o2.pl...

> I w sumie jakby mniej awaryjne niż firmowe halogeny, bo o brilluxach
> szkoda gadać.

Wszystko zależy gdzie zamontowane. Każda żarówka halogenowa się
błyskawicznie przepali jeśli jest zamontowana tak że się przegrzewa. Jakieś
obudowy, kąty i inne zakamarki zmniejszające przepływ powietrza dookoła
żarówki zmniejszają jej trwałość.

12. Data: 2006-02-23 09:07:19

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]stosunek jakość/cena rządzi :)

Znaczy, ja nie wiem (tradycyjnie :), czy Ty serio, czy się ze mnie nabijasz,
ale na wszelki wypadek - owszem. Znaczy, jak mam do wyboru Briluxa za pięć
złotych, padającego po trzech latach, oraz Osrama za dwanaście, padającego
po siedmiu, a przy tym zachodzi casus Dosi[1] - to bez cienia wątpliwości
wtykam w lampę Briluxa. Pomijając fakt, że wychodzi o 33 grosze taniej, nie
widzę sensu inwestowania w siedmioletnie wyposażenie lampy, której za trzy
lata pewnie nie będzie :>

[1] Zachodzi niestety niedokładnie - dwie z kilkunastu wiszących w domu MR16
uparcie świecą na zielono. Inna rzecz, że jakieś przeraźliwie firmowe JC
wymieniałam sześć (słownie sześć) razy, zanim trafiłam na dwie o zbliżonej
(leave alone identycznej) barwie światła.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

13. Data: 2006-02-23 09:41:32

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska napisał(a):

> Użytkownik <P...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> Znaczy, ja nie wiem (tradycyjnie :), czy Ty serio, czy się ze mnie nabijasz,
> ale na wszelki wypadek - owszem.

Chciałem dobrze, wyszło jak zwykle. Kolejna puszka z tą no...pandorą
otwarta ;)

Takowoż w domu Briluxy posiadam, acz ze sporym zapasem zapasowych
żarówek. Fakt ubicia Briluxa za 2.50,- raz na rok boli mniej niż np.
Philla za 3 x tyle, nawet gdyby Phill przepracował 3 lata. A co do
Osram/Linestra - mam kilka i jeszcze żadna nie padła w sposób naturalny
za 4 lata działalności w warunkach kuchennych.

Przypadek analizy zawartości pewnej Linestry przez moje dzieci proszę ze
statystyk usterkowości usunąć :)

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

14. Data: 2006-02-23 09:46:55

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...] Chciałem dobrze, wyszło jak zwykle.

Moja paranoja nie poddaje się tak łatwo ;)

> [...] Przypadek analizy zawartości pewnej Linestry przez moje
> dzieci proszę ze statystyk usterkowości usunąć :)

:)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

15. Data: 2006-02-23 09:55:34

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Huckleberry napisał(a):
> [...]
> obudowy, kąty i inne zakamarki zmniejszające przepływ powietrza dookoła

To prawda, ale co powiesz na to, że niektóre Briluxy posiadają nieco
większą moc od deklarowanej ( pewnie po to aby podkręcić nieco barwę
światła ) i potrafią zaszkodzić dobranym mocowo na styk transformatorom
? Przypadek jak najbardziej realny.

16. Data: 2006-02-23 10:55:25

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 23 Feb 2006 08:30:37 +0100 I had a dream that Hanka Skwarczyńska
<anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> wrote:
>Oczywiście. Transformator na szafce, przewód przechodzący za plecami szafki
>i oprawa przykręcona od spodu to chyba standard.

To ja dodam jeszcze wyłącznik dotykowy z sondą przykręcona do obudowy
halogenika. Proste, ale genialne rozwiązanie - polecam każdemu.

Ja swoje oświetlenie kupiłem na allegro i były to:
http://allegro.pl/item86839410_elektroniczny_wylaczn
ik_dotykowy_ewd_300_f_vat_.html
http://allegro.pl/item88048110_komplet_4_trojkaty_po
dszafkowe_rozne_kolory.html

Trzy halogenki są pod szafkami z jednej strony, jeden oświetla kawałek blatu
z drugiej strony kuchni - kabelki były doprowadzone i pochowane w ścianach,
bo wszystko było przymyślane już na etapie remontowania instalacji elektrycznej.

--
Grzegorz Janoszka

17. Data: 2006-02-23 12:23:22

Od: " JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witold Romaniak napisał:

> [...]
> Czy w ogole stosuje sie takie rozwiazania jak przykrecenie halogenkow do
> takich szafek? Jak to sie sprawuje? [...]

Od ponad 5 lat mam takie http://tiny.pl/mfmm
Jeszcze żarówek nie wymieniałam:)
U mnie była możliwość zainstalowania tego typu wyłącznika (zbiorczy), jaki
jest u tej lampy http://tiny.pl/mfm5
Widziałam zamontowane takie oświetlenie http://tiny.pl/mfm1
"Mądre":)

--
Pozdrawiam :)
JM

18. Data: 2006-02-23 14:48:10

Od: "Witold Romaniak" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <P...@o...pl> wrote:
> Poszukaj jeszcze czegoś, co produkuje Osram i ma nazwę handlową
> Linestra. Może Cie zaciekawi.

Wyglada jak swietlowka... WIadomo gdzie to mozna dorwac w dc?

WR

19. Data: 2006-02-23 14:49:28

Od: "Witold Romaniak" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> wrote:
> Oczywiście. Transformator na szafce, przewód przechodzący za plecami
> szafki i oprawa przykręcona od spodu to chyba standard.

Tia, mi przewod 220v wychodzi tuz _pod_ szafka, wiec trafo chyba tez bede
musial pod szafka przykrecic...

WR

20. Data: 2006-02-23 14:54:22

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Witold Romaniak" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...] mi przewod 220v wychodzi tuz _pod_ szafka, wiec trafo chyba
> tez bede musial pod szafka przykrecic...

A gdyby tak kostka, kabelek nad szafkę, trafo, kabelek z powrotem?
Ewentualnie zamiast kostki włącznik?

Pozdrawiam
H. (oczywiście jeśli to trafo pod szafką przeszkadza)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

Odśnieżarka
potrzebna pilna pomoc - czym zmyć płytę - JAJKA
Pytanie o książeczkę mieszkaniową PKO
mieszkanie spółdzielcze a własnościowe różnice czynszu
listwy przypodłogowe osłonowe na rury CO