oszczędności nr3 by zlotowinfo

1. Data: 2011-02-02 07:57:47

Temat: oszczędności nr3 by zlotowinfo
Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

woda ciepła, licznik nam liczy i to sporo wiecej niz woda zimna, potem
jeszcze doliczaja za scieki

a gdyby tak wziac sobie wodę z kaloryfera?
w sumie wystarczyłoby tylko do kąpieli
czy woda w tych rurach jest czysta?

w miejsce zaworu można przecież wstawić jakiś trojnik, a ruraż jakoś do
łazienki doprowadzić, w sumie idzie tam rura taka grubsza, no ale jak spawać
do niej jakąś rurkę odplywowa, pewnie w lecie by się dało

2. Data: 2011-02-02 08:15:14

Temat: Re: oszczędności nr3 by zlotowinfo
Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jeszcze doliczaja za scieki
>
> a gdyby tak wziac sobie wodę z kaloryfera?

Woda jest najczęściej brązowa i zakamieniona.
No i bardzo narziłbys się lokalnemu MPECowi gdyby to sie wydało.
No i w lecie to nie zadziła;))

> w miejsce zaworu można przecież wstawić jakiś trojnik, a ruraż jakoś do
> łazienki doprowadzić, w sumie idzie tam rura taka grubsza, no ale jak
> spawać do niej jakąś rurkę odplywowa, pewnie w lecie by się dało

Wszystko sie da. Ale twój pomysł to prawie to samo co "ciagniecie" prądu z
przed licznika;))

Krzysiek

3. Data: 2011-02-02 08:35:44

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message
> [...]
> łazienki doprowadzić, w sumie idzie tam rura taka grubsza, no ale jak
> spawać do niej jakąś rurkę odplywowa, pewnie w lecie by się dało

Nie można. Ta woda śmierdzi. Rury uległyby zakamienieniu a instalacja
zamuleniu.
Wciąć się do instalacji można, firmy produkujące urządzenia i narzędzia dla
hydraulików produkują zamrażarki,wystarczy zamontować głowice zamrażające na
rurach z obu stron planowanego cięcia i po utworzeniu się korków lodowych
przeprowadzić planowane operacje.

4. Data: 2011-02-02 08:35:55

Od: "Jackare" <1...@1...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> łazienki doprowadzić, w sumie idzie tam rura taka grubsza, no ale jak
> spawać do niej jakąś rurkę odplywowa, pewnie w lecie by się dało

woda grzewcza jest skażona.

5. Data: 2011-02-02 09:48:09

Od: "Jackare" <1...@1...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> łazienki doprowadzić, w sumie idzie tam rura taka grubsza, no ale jak
> spawać do niej jakąś rurkę odplywowa, pewnie w lecie by się dało

Możnaby ale inaczej. Nie bezpośrednio wodę ale poprzez wymiennik i w ten
sposób używac wody ogrzanej inną wodą. Wymiennik mógłby być przepływowy
(płytowy) lub pojemnościowy (bojler). Przy wymienniku płytowym należałoby go
odkazić celem przystosowania do wody pitnej (gorąca woda i podchloryn sodu)
Najwygodniej byłoby się dostać PRZEZ kaloryfer, tzn na jego niepodłączonych
końcach wkręcić kolejne zawory i za ich pomocą podłączyć wymiennik. To
najprostsze ale widoczne. W przypadku bojlera, temperatura wody w nim
powinna mieć powyżej 50 st C. Przy niższej temperaturze rozwinie ci się w
nim legionella. Pytanie czy twoje CO zapewni taką temperaturę. Jeżeli nie,
należy wyposażyć bojler w grzałkę lelektryczną i co jakiś czas nagrzać wodę
do 70 st C co zapobiegnie rozwojowi legionelli. Przy dużej dozie sprytu
wymiennik płytowy możnaby zamontować gdzieś za wanną lub w szafce z dużą
szansą że nikt nigdy do niczego nie dojdzie.

6. Data: 2011-02-02 09:49:14

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał(a):

> [...]
>łazienki doprowadzić, w sumie idzie tam rura taka grubsza, no ale jak spawać
>do niej jakąś rurkę odplywowa, pewnie w lecie by się dało

Wnosze po pytaniu, ze nie widziales wody spuszczanej z grzejnika.
Generalnie ja bym to nazwal jednym slowem: szlam.

7. Data: 2011-02-02 10:22:19

Od: "Jackare" <1...@1...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zamrażające na rurach z obu stron planowanego cięcia i po utworzeniu się
> korków lodowych przeprowadzić planowane operacje.

Nie jest to takie proste jak wynika z opisu. Po pierwsze aby zamrozić wodę
w instalacji należy zatrzymać jej bieg. Płynącej wody nie da się zamrozić. W
ramach "zrób to sam" bieg wody można zatrzymać na gałązce kaloryfera
(zkręcając zawór grzejnika), ale na pionie już nie. Głowice zmrażające
należy umieścić odpowienio daleko od miejsca spawania inaczej temperatura od
palnika bardzo szybko zlikwiduje korki lodowe :)))) i będzie mała powódź.
Rury bardzo silnie nagrzewają się przy spawaniu i nagrzewają się na dość
długich odcinkach. Temperatura płomienia palnika to ponad 3 tys st C!
Dlatego lepiej przy zamrażaniu robic wstawki gwintowane i mocowane na
śrubunkach niż spawać. Oczywiście jężeli jest na tyle miejsca, można
zastsoswać zamrażarkę do rur na gałązkach grzejnika i wstawić trójniki przed
zaworami. Jeżeli chcemy zrobić coś bardziej eleganckiego należałoby jednak
opróżnić pion grzewczy i spokojnie wykonać pracę tak jak należy.

8. Data: 2011-02-02 10:35:11

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jackare" <1...@1...com> napisał w wiadomości
> zaworami. Jeżeli chcemy zrobić coś bardziej eleganckiego należałoby jednak
> opróżnić pion grzewczy i spokojnie wykonać pracę tak jak należy.

Najprościej np organizując awarię poprzez zagadkowe pęknięcie rury w
piwnicy. ;-)

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

9. Data: 2011-02-02 15:49:38

Od: mk <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ile tu dobrych, złodziejskich rad....

10. Data: 2011-02-02 20:04:09

Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mk" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
> Ile tu dobrych, złodziejskich rad....

se teoretyzujemy....

Lampa w kolorze mosiądzu
Zepsulam kaloryfer?
Chłodziarka-chłodziark a.
Soki Dr Witt, gdzie kupić? Ewentualnie gdzie kupić takie butelki.
Wymiana uszczelki drzwi w starej lodówce POLAR - jak ?