[ot] mam kalke! :-D

11. Data: 2005-08-23 11:59:34

Temat: Re: [ot] mam kalke! :-D
Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

paprocia wrote:

>Hej
>
>Ja do przerysowywania wykrojów używam półpergamin.Kupuje go w papierniczym w
>Lublinie.A jak tu jest ,to i w Wawie będzie.Jego zalety:
>-kosztuje 85gr
>-wymiary ok 100x70cm
>-jest bardziej miekki od kalki i przez to wygodniejszy

Zalezy do czego. Np. przed chwila zrobilam wykroj na majtasy dla dzidzi,
takie do kompletu z sukienka, wiadomo, ze jak sie pasie koniki na kocu
na podlodze (czy tez raczkuje, lalka zaczyna), to aliganckie majtasy
nalezy miec. Zamierzam ten wykroj uzyc 15646345678 razy, do kazdej
spodnicy czy sukienki, wiec zrobilam go z... tektury ;))

Kot

12. Data: 2005-08-23 12:06:10

Od: "Uka P." <u...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Młynarczyk wrote:

> Ja rowniez do wykroi uzywam papieru polpergaminowego. Jest
> przeswitujacy, doskonale widac co trzeba odrysowac i nie trzeba sie
> bawic z kalka (tak samo zreszta w szkole uczyli ;)

Zaraz, zaraz...

Bo mnie sie zdaji, ze tu ktos myli kalke techniczna z kalka maszynowa.
Kalka maszynowa to jest ta fioletowa, za pomoca ktorej ludzie pisali dwa
identyczne dokumenty na maszynie do pisania w czasach gdy Bill Gates
chodzil w pieluchach. Zarza sie jeszcze, ze odrecznie pisane rachunki sa
pisane tez przez kalke na drugiej kopii.

A kalka techniczna, to jest ta polprzezroczysta, ktora sie kladzie z
wierzchu na arkusz wykrojow i tez widac, co trzeba przerysowac i nie ma
sie z czym bawic.

Zbulwersowala mnie natomiast cena - 85 groszy za arkusz B1! To
czterokrotnie taniej w porownaniu z moim 6.40 za A0! :-((((
Chyba jednak czeka mnie wyprawa do inszych sklepow papierniczych [tylko
w Wawie naprawde posucha w tym temacie, bo sprzedaza artykulow
biurowo-szkolnych teraz zajmuja sie hipermarkety].

Pozdr,

--
Uka P.

13. Data: 2005-08-23 12:15:38

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Uka P. wrote:

> [...]
>w Wawie naprawde posucha w tym temacie, bo sprzedaza artykulow
>biurowo-szkolnych teraz zajmuja sie hipermarkety].

Sprobuj zajrzec na Galczynskiego, to jest mala uliczka rownolegla do
Nowego Swiatu i maja tam niezle zaopatrzony papiernik, moze bedzie i
kalka w jakichs przyzwoitych cenach. Albo moze do
plastyczno-artystycznego na Mazowieckiej, tam nawet dwa sa. Albo do
pasmanterii na Sniadeckich? To zazwyczaj nie stoi na wierzchu i trzeba
pytac...

Kot

14. Data: 2005-08-23 12:23:00

Od: "Uka P." <u...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kot wrote:

> To zazwyczaj nie stoi na wierzchu i trzeba pytac...

Ha, moze tu jest haczyk...!
Jak bylam na Sniadeckich w ub. tygodniu, to rzeczywiscie nie stalo na
wierzchu.

Dzieki, pozdr

--
Uka P.

15. Data: 2005-08-23 12:25:54

Od: "Uka P." <u...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kot wrote:

> Wg slownika PWN:
>
> trawestacja
>
> /"lit."/

CIACH!

Kurrtka, czlowiek uczy sie cale zycie.

Nom, ale w politykie mogie isc, nie? Bzdury juz prawie gadam. Jeszcze
tylko musze sie prze-zwyczaic do uzywania "bynajmniej" zamiast
"przynajmniej" i moze nawet na prezydentke wystartuje?

Pozdr :o)

--
Uka P.

16. Data: 2005-08-23 12:29:29

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Uka P. wrote:

> [...]
> tylko musze sie prze-zwyczaic do uzywania "bynajmniej" zamiast
> "przynajmniej" i moze nawet na prezydentke wystartuje?

Przynajmniej nie trzeba bedzie godzinami glowkowac czy wogle isc na
wybory, bo same oszolomy startuja i nie wiadomo na kogo glosowac... A
tak to jeden przynajmniej porzadny kandydat ;)

Kot offtopiczny coraz bardziej i majtasy juz prawie gotowe (tylko gumki
powszywac)

17. Data: 2005-08-23 12:55:06

Od: "Gocha" <gocha.sa@_wytnij_to_interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Papier półpergaminowy często opisany w papierniczym jako pergamin, kosztuje
jakieś grosze za arkusz. Dawno nie kupowałam, to nie wiem, ale poniżej
złotówki powinno być. Jest lekko przeźroczysty choć nie tak jak kalka
techniczna (nie mylę jej z maszynową ani ołówkową). Kupuje ją w piewszym
lepszym papierniczym i jest w dużych arkuszach. Jak jest pocięta na
malekawałki to wystepuje pod nazwą pier śniadaniowy.
Gocha

18. Data: 2005-08-23 13:04:10

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 8/23/2005 2:29 PM,Użytkownik Kot usiadł wygodnie i napisał:

> tak to jeden przynajmniej porzadny kandydat ;)
>
> Kot offtopiczny coraz bardziej

Bynajmniej :))

Krusz.
--
Kruszyna
GG 3084947

19. Data: 2005-08-23 13:21:28

Od: Gamon' <robaczyfka_M@LPA_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Uka P. wrote:
> Drogo, nie? Ale moze starczy na jakos dluzej.
A nie taniej bylaby w rolce - np. u architektow na PW poszukac albo w
innych sklepach w okolicy PW?

Pozdrawiam,
robal.

20. Data: 2005-08-23 13:39:59

Od: "Uka P." <u...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gamon' wrote:

> Czesc!

> A nie taniej bylaby w rolce - np. u architektow na PW poszukac albo w
> innych sklepach w okolicy PW?

Problem w tym, ze obeszlam dosc dokladnie "okolice PW" i nie znalazlam
tam ani jednego sklepu papierniczego. :-/
Kiedys byly, pamietam, bywalam - teraz nia ma!

--
Uka P.

Szukam kogoś haftującego z okolic Borów Tucholskich
[druty] prośba o pomoc
[szydelko] przecudny topik!!!
[xxx] szukam
[szydelko] sexi skarpetki ;)