palenie

1. Data: 2001-08-21 09:22:58

Temat: palenie
Od: "dziad" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!!

To moj pierwszy post na grupie :)) No dobra o co mi dokladnie chodzi.
Dlaczego tylu mlodych ludzi pali. Tak pali nie pije ani nie cpa tylko pali.
Zanm kilka 8 latkow ktorzy kurza jak smoki, a nawet mlodszych, wszyscy moi
najblizsi znajomi pala. A po ile oni maja lat? 13, 14, 15, 16, 17 i tak
dalej. Codziennie ida w jedna miejsce (nazywane palarnia) i dymia az im sie
zapas paczek nie skonczy. Wieli z nich rezygnuje ze swoich marzen lub w
ogole madrych zachcianek tylko zeby moc co dzien miec paczke fajek. Heh i to
nie tylko chlopcy, jak sie okazuje to dziwczyn jest wcale nie mniej. mam
kolezanke ktora mieszka pietro wyzej, nigdy nie sadzielm ze pali, a tu
niedawno okazalo sie ze od dwoch lat jara. Ide nad wode, leze na plazy, duzo
mlodych ludzi i kazdy faja w gebie. Patrze fajna laska, juz mam podhcodzc,
gdy ona paczke LMow z plecaka wyjmuje. Co prawda nie mam jakichs uprzedzen
do palacych dziewczyn ale wole miec jakas "porzadna" dziewczyne. O
przypomnial mi sie cytat wypowiedziany przez moja strasznie "glupia"
Wuefistke "kazda kobieta ktora pali to dziwka", ja bardzo sie zbulwersowalem
slyszac to zdanie, ciekawe co Wy o tym sadzicie. No i dlaczego tyle mlodych
osob pali? Dla szpanu chyba nie, no bo przez kilka lat non stop w lesie
dymic to chyba nie dla szpanu? Moze czuja sie takie osoby w jakis sposob
dowartosciowane. Na koniec powiem ze mnie tez zdazy sie zapalic, coprawda
bardzo rzadko ale zdarza, dlaczego?? sam nie wiem ...

Elrond

1. Data: 2001-08-21 11:39:50

Temat: Re: palenie
Od: "Natchniuza" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik dziad <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9ltdmt$psp$...@n...tpi.pl...
> No i dlaczego tyle mlodych
> osob pali

Moze chca zaszpanowac. Moze czuja sie 'dorosli', palac papierosy. Albo obie
te rzeczy na raz.

*Madzia vel Natchniuza* ~ juz niepalaca ;-))
n...@p...onet.pl ~ www.natchniuza.prv.pl
ICQ# 101770287 ~ GG# 67384
"Dwie rzeczy nie maja granic: Wszechswiat i ludzka glupota"

1. Data: 2001-08-21 15:49:12

Od: Jan Kozlowski <a...@...sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

On Wt 21 sie 2001 11:22:58a "dziad" <e...@p...onet.pl> wrote in

> 15, 16, 17 i tak dalej. Codziennie ida w jedna miejsce (nazywane
> palarnia) i dymia az im sie zapas paczek nie skonczy.

Mysle, ze to z nudy. Chca sie gdzies ze soba spotykac, ot, zeby
posiedziec i pogadac. Jednak troche im glupio spotykac sie "na rozmowy"
wiec cos trzeba robic. Dlatego pija browar albo ...pala papierosy. To, ze
akurat wybrali to drugie to IMO zwykly przypadek. Przyzwyczaili sie.

> Wieli z nich rezygnuje ze swoich marzen lub w ogole madrych zachcianek
> tylko zeby moc co dzien miec paczke fajek. Heh i to nie tylko chlopcy,

A to juz jest nalog.

> kilka lat non stop w lesie dymic to chyba nie dla szpanu? Moze czuja
> sie takie osoby w jakis sposob dowartosciowane.

Nie sadze. IMO te bujdy ze szpanowaniem i dowartosciowaniem mozna miedzy
bajki wlozyc. Zwlasza, ze zwykle mowie je ludzie, ktorzy sami sa
niedowartosciowani.

[=] http://www.ufo.fr.pl <=> Fidonet: 2:480/112.4 [=]
[=] e-mail: avatar[@]data.pl <=> GG: 174363 [=]

1. Data: 2001-08-22 15:53:41

Od: "Elrond" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Kozlowski" <a...@...sygnaturce> napisał w wiadomości
> [...]

> wiec cos trzeba robic. Dlatego pija browar albo ...pala papierosy. To, ze
> akurat wybrali to drugie to IMO zwykly przypadek. Przyzwyczaili sie.

No wlasnie trafiles w samo sedno. To prawda przychodzimy tam i gadamy, o
filmach, grach komputerowych, sporcie, ksiazkach. papierosy to cos co ich
laczy i mja pewnosc ze przychodzac tu nie beda sami. Szkoda tylko, ze takich
ludzi jest coraz wiecej. Niestety w Naszym kraju nie ma co robic, nic sie
dla Nas nie robi :(((

Aha ta ksywa ktora mam teraz jest poprawna, Dziad to nie na tej grupie :)))

Elrond

1. Data: 2001-08-22 17:44:30

Temat: Odp: palenie
Od: "bud36" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego dziwisz sie "malolatom" skoro pala tez ludzie dorosli???
Dorosli powinni byc przeciez rozsadniejsi.
Na poczatku jest szpan a potem chyba nalog.
Zna ktos jakies logiczne wytlumaczenie dlaczego zaczyna sie palic i dlaczego
sie to potem kontynuuje?
Ja wszystkich palaczy uwazam za osoby niezrownowazone psychicznie i z
ostroznoscia podchodze do ich obietnic, zapewnien, umow, itp.
Jak mozna ufac czlowiekowi(?), ktorym rzadzi jakis smierdzacy kawelek
zasuszonego liscia i papieru???

1. Data: 2001-08-22 18:00:17

Od: "Eva" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bud36" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ostroznoscia podchodze do ich obietnic, zapewnien, umow, itp.
> Jak mozna ufac czlowiekowi(?), ktorym rzadzi jakis smierdzacy kawelek

A jak Cię te wszystkie niezrównoważone porypy wkurzą
to ich pewnie wystrzelasz;) ?

Nie chce mi się wypowiadać na temat poziomu twojej wypowiedzi...
E.

1. Data: 2001-08-22 18:32:51

Od: "Robaczek" <T...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Natchniuza" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
dyskusyjnych
> napisał:9ltdmt$psp$...@n...tpi.pl...
>
> Moze chca zaszpanowac. Moze czuja sie 'dorosli', palac papierosy. Albo

Witam !!!
Palenie zawsze było i pewnie będzie.
Dobrze jeżeli tylko kończy się na paleniu papierosów a nie innych świństw
powodujących winiszczanie organizmu w większym stopniu i szybszym czasie.
Osobiście to wolę jak palą niż biorą narkotyki.

Pozdrawiam.

1. Data: 2001-08-22 18:48:23

Od: "Eva" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robaczek" <T...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> powodujących winiszczanie organizmu w większym stopniu i szybszym czasie.
> Osobiście to wolę jak palą niż biorą narkotyki.

Dodałabym jeszcze :

Nie zaczynajcie w ogóle palić.
Nie uważam, że zaczyna się zawsze dla szpanu.
Najlepiej w ogóle nie wpadać w uzależnienia a szczególnie w okresie szkolnym.
Nawyki wtedy utrwalone przechodzą w nałogi, które trudno później zwalczyć.
Natomiast nie rozumiem dlaczego niepalacze urządzają taką nagonkę na palaczy,
zwłaszcza jeśli ci trzymają się od nich z daleka.

A to co napisał bud36 to już chyba szczyt "mądrości" -
z tym podchodzeniem do obietnic itepe.
Spełniam obietnice zawsze, o ile jakiś "ślepy los" mi w tym nie przeszkodzi
od dłuższego już czasu;)) i można na mnie polegać tak na oko;) o 80% bardziej
niż na wielu znanych mi niepalących:)
Eva

1. Data: 2001-08-22 19:25:49

Od: "bud36" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak Cię te wszystkie niezrównoważone porypy wkurzą
> to ich pewnie wystrzelasz;) ?
>
> Nie chce mi się wypowiadać na temat poziomu twojej wypowiedzi...
> E.

Wiec nie wypowiadaj sie na moj temat tylko powiedz o sobie.
Wytlumacz mi logicznie dlaczego palisz?
Znasz jakies plusy palenia? Mowie o prawdziwych plusach, a nie o tym, ze jak
zapalisz to Ci sie n.p. przestaja rece trzasc.
Dlaczego mimo tego wszystkiego co z pewnoscia wiedzialas o paleniu i dalej
wiesz, popalasz dalej?
Co bys powiedziala o rozumie czlowieku, ktory w ramach "hobby" kilka lub
kilkanascie razy na dzien przechodzi przez ulice na czerwonym swietle i na
pytanie dlaczego tak ryzykuje, odpowiada: "Na cos trzeba i tak umrzec" Albo:
"Moj dziadek tak cale zycie przechodzil i dozyl 80"

1. Data: 2001-08-22 20:50:50

Od: "krzysztof\(ek\)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dziad" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> To moj pierwszy post na grupie :))

czesc!

> Dlaczego tylu mlodych ludzi pali
[cut]

~ IMO z tych samych powodow, co dorosli ?
Naprawde nie wiesz dlaczego ?

Moge Ci powiedziec, dlaczego ja pale:

1. w malych ilosciach - uspakaja
2. w wiekszych ilosciach + kawa + magnez + potas + lampka koniaku -
pozwala w miare dobrze przepracowac cala noc
3. dla towarzystwa
4. z przyzwyczajenia
5. dobry tyton - bo mi smakuje :-)

pozdrowienia