'palownia' czy jakos tak ?

1. Data: 2005-07-15 21:31:06

Temat: 'palownia' czy jakos tak ?
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

dzis kupilem sobie
podobno bardzo ladna gdy kwitnie
roslinke nazwana przez sprzedajacego jako PALOWNIA
:)
ma ona teraz okolo 150 cm wysokosci
i duze podobne do kataply liscie
zielne
niezdrewniale lodygi

:)
podobniez bardzo ladnie kwitnie zanim sie ulistni
podobniez jest wystarczajaco mrozooporna
a po korzeniach widac
ze stala w tym miejscu w dnicy conajmniej rok
:)
umialby moze ktos nazwac te roslinke
?
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

2. Data: 2005-07-15 21:48:03

Temat: Re: 'palownia' czy jakos tak ?
Od: "katarzyna ms" <k...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@s...pl (Tadeusz Smal) napisał(a):

>... umialby moze ktos nazwac te roslinke<

umialby, Paulownia tomentosa, kwitnie i pachnie pieknie, rzeczywiscie.
Oryginalnie z Chin. Pwszechna we wschodnich stanach (USA), uchodzi za
inwazyjna. Nie wiem jak z odpornoscia na mroz, ale przecietna zime napewno
zniesie.
katarzyna

3. Data: 2005-07-15 22:21:46

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

katarzyna ms wrote:

> [...]
> Oryginalnie z Chin. Pwszechna we wschodnich stanach (USA), uchodzi za
> inwazyjna. Nie wiem jak z odpornoscia na mroz, ale przecietna zime
:))))
bardzo dziekuje
tak
to ta roslinka
:)
inwazyjnosc jej bardzo mi sie podoba
bo latwiej da sie namnozyc
:)
jutro zamierzam poprobowac zrobic sadzonki zielne oraz korzeniowe
:))))))

4. Data: 2005-07-16 03:14:13

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bo latwiej da sie namnozyc
> :)
> jutro zamierzam poprobowac zrobic sadzonki zielne oraz korzeniowe

Paulownia bardzo dobrze mnoży się z nasion i szybko rośnie.
Nie jest całkiem odporna, w pierwsze zimy obmarza do ziemi,
wiosną odrasta.Później zrobi się odporna.
Daje się mnożyć z sadzonek, ale ukorzenianie trwa dość długo.
Nie rozłazi się po ogrodzie, to drzewo.
Pozdrawiam.Mirzan

5. Data: 2005-07-16 04:47:06

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

> Paulownia bardzo dobrze mnoży się z nasion i szybko rośnie.
> Nie jest całkiem odporna, w pierwsze zimy obmarza do ziemi,
> wiosną odrasta.Później zrobi się odporna.

Az dziwne, ze Tadeusz nie slyszal o paulownii :o
O tej inwazyjnosci w Polsce mozna zapomniec. W cieplych warunkach
poludniowo wschodniej USA inwazyjna moze byc (a jak pisza, jest) ale u nas
ze wzgledu na swoja niezupelna odpornosc na mroz jest inaczej.
W Krakowskim OB bylo dosc duze drzewo (jak na polskie warunki). Gdy tam
ostatnio bylem, byl tylko pien z odrostami po przemarznieciu. W Powsinie
niedaleko wejscia do ogrodu rosna dosc mlode drzewka (o ile pamietam,
mialy slady po uszkodzeniach mrozowych).

Pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2005-07-16 05:21:37

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:
> "mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

> Az dziwne, ze Tadeusz nie slyszal o paulownii :o
:)))))))
dla mnie sama uroda
orgia barw i ksztaltow kwiatow to troche malo by uznac rosline za warta
nabycia
:)
poza trawami
rosliny by zwrocic moja uwage musza dawac jakies jadalne pozytki
:))))))
te Paulownie kupilem kierujac sie 3 kryterium
ze kwitnac bardzo ladnie pachnie
:))))))
zwazywszy co wyczytalem o jej mrozoopornosci
posadze ja w gaju bambusowym
gdzie bedzie dawala cien bmbusowi o rownie tropikalnym wygladzie
tj o bardzo duzych lisciach Indocalamus tessalatus
:))))))

7. Data: 2005-07-16 05:30:24

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:
> [...]
> wiosną odrasta.Później zrobi się odporna.
> Daje się mnożyć z sadzonek, ale ukorzenianie trwa dość długo.
:)))))
musze ja solidnie przyciac
bo jest byt wielka na bryle korzeni jaka posiada
:)
przy takich okazjach zreguly robie sadzonki
uda sie to sie uda
a nie to bede bogatszy o jedno wiecej doswiadczenie
:)
> Nie rozłazi się po ogrodzie, to drzewo.
:)
u mnie m ona poki co krzaczasty pokroj
krzew o 4 lodygach 100-150 cm wysokosci
z kilkoma bocznymi odrostami
:)

8. Data: 2005-07-16 13:37:27

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> zwazywszy co wyczytalem o jej mrozoopornosci
> posadze ja w gaju bambusowym
> gdzie bedzie dawala cien bmbusowi o rownie tropikalnym wygladzie [...]

Myslalem, ze chciales, by bambusy ja od wiatru oslanialy - na odwrot moze
sie nie udac ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

9. Data: 2005-07-16 13:40:45

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

> u mnie m ona poki co krzaczasty pokroj
> krzew o 4 lodygach 100-150 cm wysokosci
> z kilkoma bocznymi odrostami

Moze to oznaczac, ze stracila wierzcholek (przemarzl np.).

Pozdrawiam,
Bpjea

10. Data: 2005-07-16 14:16:04

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:

> Myslalem, ze chciales, by bambusy ja od wiatru oslanialy - na odwrot
> moze sie nie udac ;)

:))))
dla oslony bambusow przed polnocnozachodnimi wiatrami
w planie mam wybudowac kamienny mur 2,5-3,0 metry wysoki
:)
da on rowniez oslone tej Paulowni
a ona odwdzieczy sie cieniem dla bambusow
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

Trawnik