panele

1. Data: 2009-04-09 07:50:05

Temat: panele
Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

postanowiłem położyć panele w mieszkaniu. Patrząc na ceny (od 8 zł/mkw do
120 zł/mkw)- czy mam się kierować ceną? Bo to są ceny tej samej, 4 klasy
ścieralności. Czy warto kupić w sklepie, gdzie dają fachowców do ułożenia w
cenie paneli (Komfort), czy raczej wziąć kogoś sprawdzonego, a kupić te same
taniej na allegro? Jak z podkładem? Czy lepsza wylewka, czy specjalna płyta
wiórowa pod panele?
pozdrawiam

Chiron

2. Data: 2009-04-09 08:17:38

Temat: Re: panele
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
same
> taniej na allegro? Jak z podkładem? Czy lepsza wylewka, czy specjalna

Moje położone własnoręcznie na drewnianej podłodze z wykładziną PCV na
płytach pilśniowych - położona pianka, a na piance panele Classen,
narzędzia - piła wyrzynarka, młotek gumowy, kątownik ze stopką do
przecinania w poprzek. Układane na najmniejsze zużycie... Listwy przyścienne
z tworzywa - z kanałami na okablowanie: siła na dole, tv - na górze, środek
pod listewką - telefon, sieć... Podłoga pływająca...

3. Data: 2009-04-09 13:11:20

Od: "TomaSz." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z pamiętnika internauty.
Własność: 'Chiron'
Wpis z dnia 09-04-2009:

> [...]
> taniej na allegro? Jak z podkładem? Czy lepsza wylewka, czy specjalna płyta

Klasa ścieralnosci to trwałość górnej powłoki, bierz pod uwagę również
grubość panelu (czyli jego sztywność) - zapomnij o tych 6mm.
Ja w jednym pokoju mam panel 7mm na piance 6mm, a w drugim panele 8mm na
piance 3mm - to drugie rozwiązanie jest stanowczo lepsze, jeśli chodzi o
komfort użytkowania.
A układanie nie jest skomplikowane
http://www.leroymerlin.pl/mpng2-front/pre?zone=advic
es&statFlag=porporady&idLSPub=1236609063&renderall=o

TomaSz.

4. Data: 2009-04-09 15:36:24

Od: "Druid29" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> same taniej na allegro? Jak z podkładem? Czy lepsza wylewka, czy specjalna

Panele uznanych marek, pochodzące z importu często wychodzą drożej. Z
drugiej strony wyższa cena dotyczy paneli wyższej klasy, a oznacza to
oryginalny kolor, ładny nadruk, naniesioną strukturę drewna odpowiadającą
nadrukowi, V-fugi, nietypowe wymiary klepek, większą grubość, większą
wytrzymałość, dokładniejsze dopasowanie, gwarancję, system listew
podłogowych dobrany do koloru paneli itp. Dobre panele naprawdę wyglądają
jak podłoga z desek.
Kupując panele wraz z usługą układania zyskujemy na podatku VAT, co
szczególnie opłaca się dla droższych paneli (zyskujemy 15 % ich ceny).
Ja polecam wybieranie paneli w dużym dobrym salonie, gdzie można porównać
panele kulku producentów, a także zobaczyć na ekpozycji, jak wygląda ułożona
podłoga.
Podkład - w Belpolu nie zalecali za bardzo maty z płyty celulozowej a
polecili pianomatę (chyba tak to się nazywa), a bezpośrednio na wylewkę -
folię paroizolacyjną.

Pozdrawiam,
Druid29

5. Data: 2009-04-09 15:47:02

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu: 2009-04-09 15:11, użytkownik TomaSz. napisał::

> Klasa ścieralnosci to trwałość górnej powłoki,

ktora bywa odpowiednio marketingowo przedstawiana przez sprzedawcow ...
Kupilem panele 3-ciej klasy, dom parterowy, drzwi na taras wiecznie
otwarte, wiecznie ruch w ta i z powrotem, bo tak lubimy i my i nasze
zwierzaki. Po 5 latach uzywania nie widze aby cos sie z nimi dzialo i
ciesze sie ze nie dalem sie namowic na 4-ta klase - pieniadze wyrzucone
w bloto jak dla domu jednorodzinnego.

> [...]
> Ja w jednym pokoju mam panel 7mm na piance 6mm, a w drugim panele 8mm na
> piance 3mm - to drugie rozwiązanie jest stanowczo lepsze, jeśli chodzi o

Dodatkowo wez pod uwage czy masz ogrzewanie podlogowe czy nie, bo wtedy
raczej trzeba sie kierowac w strone b. rownej wylewki, cienkiej warstwie
podkladu i raczej cienszym niz grubszym panelom. Nie wiem co prawda jak
sie sprawdza te 6mm - czy aby nie beda za cienkie tak w ogole??? Niech
sie wypowie ktos kto ma 6mm-owe.

> A układanie nie jest skomplikowane
> http://www.leroymerlin.pl/mpng2-front/pre?zone=advic
es&statFlag=porporady&idLSPub=1236609063&renderall=o

racja

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

6. Data: 2009-04-09 16:48:04

Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> same taniej na allegro? Jak z podkładem? Czy lepsza wylewka, czy specjalna

Z grubsza rzecz biorąc wraz ze wzrostem ceny maleje prawdopodobieństwo kichy
i na to należy zwrócić uwagę przede wszystkim jeżeli decydujesz się na
panele o jasnej barwie i gładkiej fakturze. W tych najtańszych zdezydowanie
częściej będą sztuki nie trzymającej linii prostej na krawędzi itp co potem
wyjdzie jako szpary, co szczególnie widac na jasnych panelach.
--
Jackare

7. Data: 2009-04-10 05:34:30

Od: "e2rd / Darek K." <q...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Kutyla" <S...@j...pl> napisał
> Nie wiem co prawda jak sie sprawdza te 6mm - czy aby nie beda za cienkie
> tak w ogole??? Niech sie wypowie ktos kto ma 6mm-owe.

6mm tak naprawdę nadają się jako podkład pod panele, minimalna rozsądna
grubość to 7-8mm, generalnie im grubsze tym lepsze. ZTCW są problemy z
dokładnym zaimpregnowaniem frezów w deskopodobnych panelach ze ściętymi
krawędziami, ale chyba sam takie kupię, bo wyglądają lepiej niż łączone na
styk i nie będzie widać ewentualnych niedokładności, przy panelach na styk
każda nierówność jest jak na dłoni.

MSZ rozsądny kompromis pomiędzy ceną i jakością to 8mm grubości, reszta wg
uznania. Jeżeli masz nierówną posadzkę AC4 nie będzie przesadą, jeżeli jest
równa jak stół AC3 w zupełności wystarczy.

Wybierz jakąś sprawdzoną markę, najlepiej chociaż wyprodukowaną w Polsce :)

Pozdr,
e2rd
Darek K.

8. Data: 2009-04-11 00:00:44

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> same taniej na allegro? Jak z podkładem? Czy lepsza wylewka, czy specjalna

Witam i dziękując Wam wszystkim za pomoc (napewno skorzystam) życzę
Spokojnych i Wesołych Świąt Wielkiej Nocy

Sławek (Chiron)

zły komin z 1982
Taryfa za energię elektryczną - pytanie z logiki
Nie zanurzalna pompa do szamba
Karta kolonijna - NIP rodzica - po co ?
Klimatyzacja sprawność względem temperatury