panele - kilka szczegółów

1. Data: 2007-10-28 21:26:34

Temat: panele - kilka szczegółów
Od: "TomaSz." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam kilka pytań dotyczących szczegółów układania paneli podłogowych:

1. czy ma znaczenie kierunek wzajemnego układania poszczególnych warstw,
tzn. pasy folii np. wzdłuż jednej ze ścian, podkład z pianki prostopadle do
folii a następnie panele prostopadle do płyt pianki? Na opakowaniu którychś
podkładów widziałem że tnależy je układać pod kątem 45 stopni w stosunku do
paneli?

2. Czy pasy folii trzeba ze sobą łączyć jakąś taśmą klejącą czy wystarczy
samo ułożenie na zakład?

3. Czy płyty podkładowe układa się swobodnie czy też należy je między sobą
łączyć jakąś taśmą?

--
TomaSz.

2. Data: 2007-10-30 16:21:28

Temat: Re: panele - kilka szczegółów
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

TomaSz. <u...@o...pl> wrote:

> [...]
> pianki?
> Na opakowaniu którychś podkładów widziałem że tnależy je

Pianka i folia - tu nie ma znaczenia, folia powinna się nakładać
na siebie na bodajże 20cm, jeśli jednak zamiast gównianej pianki
dasz coś porządniejszego, to jak najbardziej podkładowe płyty
powinieneś układac "w karo" - unikasz w ten sposób sytuacji, że w
jednej linii spotkają się krawędzie łączenia płyt i podkładu. Tak
na chłopski rozum nie powinno to skutkować niczym złym, ale
producenci takich podkładów zalecają zwykle takie układanie,
trzymanie się tego zalecenia nie jest jakimś strasznym
utrudnieniem roboty, więc dlaczego nie.

> 2. Czy pasy folii trzeba ze sobą łączyć jakąś taśmą klejącą czy
> wystarczy samo ułożenie na zakład?

Wystarczy zakład

> 3. Czy płyty podkładowe układa się swobodnie czy też należy je
> między
> sobą łączyć jakąś taśmą?

Taśmą posiłkowałem się przy upierdliwych kawałeczkach, gdzieśtam
upychanych po rogach, ale było to czysto pomocnicze, żeby w
czasie montażu się nie przesuwały.

J.

3. Data: 2007-10-31 09:25:48

Od: "TomaSz." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 30-10-2007 nikt nawet nie przypuszczał, że napisane
wówczas przez agenta o pseudonimie 'Jarek P.' słowa
spowodują takie konsekwencje. A brzmiały one:

> [...]
> na siebie na bodajże 20cm, jeśli jednak zamiast gównianej pianki
> dasz coś porządniejszego, to jak najbardziej podkładowe płyty

Jako podkład kupiłem grube płyty (6mm), więc faktycznie polecę w karo.

Dzięki za wszystkie wskazówki i odpowiedzi :)

--
TomaSz.

Oszczędzanie wody
sypialnia: farba akrylowa vs lateksowa