papryka w zalewie jakiejs??

1. Data: 2006-09-11 17:26:29

Temat: papryka w zalewie jakiejs??
Od: "Dariusz Adamiak" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej,

wiem wiem google, archiwum .... brb

sie mam chec spytac czy ktos robi papryke w zalewie /rozne zalewy sa/
i czy moze mi polecic jakis sprawdzony przepis

prosze ... :-) bardzo! :-))))) prosze :-)

pozdr

2. Data: 2006-09-11 17:55:24

Temat: Re: papryka w zalewie jakiejs??
Od: "iza" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> prosze ... :-) bardzo! :-))))) prosze :-)
>
>Proszę bardzo !!!
Zagotować 1,5l wody, 3/4butelki 0,5l octu 10%, 1,5 szkl cukru, 3
łyżki soli
Do słoika na 0,5l : gorczyca, liść laurowy, czosnek, ziele
angielskie, pieprz, cebula, 2 łyżki oleju
Słoik gotować 7 minut od zagotowania wody. Pozdrawiam Iza

3. Data: 2006-09-11 18:44:51

Od: "@nn" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz Adamiak wrote:
> [...]
> i czy moze mi polecic jakis sprawdzony przepis
> prosze ... :-) bardzo! :-))))) prosze :-)

Kiedy w zeszłym roku pytałam tu o przepis na zalewę do ostrych papryczek,
niejaka Joa podała mi taki przepis:

ja robie taka zalewę: na słoik 0,3l
- 1 łyżeczka soli
- 1 łyzeczka cukru
- 2 łyzki octu 10%
- kilka ziaren gorczycy
- 3 ziarenka ziela angielskiego
- 1/2 liścia laurowego
- 1ząbek czosnku
ta samą zalewe używam do marynowania innych jarzynek-robie sałatke z:
marchewki, kalafiorek, papryka słodka, chili, cebulka, fasolka szparagowa,
ogórek zielony .
Wsypuje podane skąłdniki, zalewam wrzątkiem,zakrecam i pasteryzuje ok
7minut.

Ja, przed zakręceniem słoików daje dodatkowo na wierzch łyżkę oleju/oliwy
Zeszłoroczna papryka z tą zalewą była pyszna... w tym roku też zrobiłam :)
Ania
--
Kiedy sądzisz, że już gorzej być nie może - na pewno będzie.
Kiedy sądzisz, że będzie dobrze - kompletnie się mylisz.

4. Data: 2006-09-11 18:50:05

Od: "@nn" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz Adamiak wrote:
> [...]

ogórek zielony .
Wsypuje podane skąłdniki, zalewam wrzątkiem,zakrecam i pasteryzuje ok

Ja, przed zakręceniem słoików daję dodatkowo na wierzch łyżkę oleju/oliwy.

5. Data: 2006-09-11 19:44:42

Od: "Dariusz Adamiak" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "iza" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
s.com...

> [...]
angielskie, pieprz, cebula, 2 łyżki oleju
Słoik gotować 7 minut od zagotowania wody. Pozdrawiam Iza

-----------------

1,5 szkalnki cukru???
w syropie ma to byc?
sie upewniam tylko
pozdr

6. Data: 2006-09-11 19:46:18

Od: "Dariusz Adamiak" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Zeszłoroczna papryka z tą zalewą była pyszna... w tym roku też zrobiłam

oki doki na pewno sparwdze :-)))))
dziekuje )
pozdr

7. Data: 2006-09-12 14:52:40

Od: "Dariusz Adamiak" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

angielskie, pieprz, cebula, 2 łyżki oleju
Słoik gotować 7 minut od zagotowania wody. Pozdrawiam Iza
------------------
iza'niu nic nie odpowiedzialas, to wiec zakladam ze nie bylo pomylki,
sprobuje i ten przepis, troche papryczki mam! wiec zadzialam!

no nic, dzieki,
pozdr

8. Data: 2006-09-12 19:21:28

Od: "iza" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sprobuje i ten przepis, troche papryczki mam! wiec zadzialam!
>
>Normalnego cukru krysztalku z wody cukru soli i octu robi się zalewę a cukier
ladnie się rozpuści :) Pozdrawiam Iza

9. Data: 2006-09-15 18:29:46

Temat: a papryke jakos przygotowac?
Od: "Dariusz Adamiak" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

i ostatnie pytanie,
a papryke jakos przygotowac? dzien wczesniej lekko posolic i przetrzymac?
czy moze do goracej woddy i z 5 min we wrzatku? czy surowa do sloikow, czy
inaczej jakos???

pliss jutro robie

pozdr

10. Data: 2006-09-15 19:05:23

Temat: Re: a papryke jakos przygotowac?
Od: "@nn" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz Adamiak wrote:
> i ostatnie pytanie,
> a papryke jakos przygotowac? dzien wczesniej lekko posolic i
> przetrzymac? czy moze do goracej woddy i z 5 min we wrzatku? czy
> surowa do sloikow, czy inaczej jakos???

Ja tylko myłam i pestki wykrawałam, a i to nie we wszystkich - zrobiłam 2-3
słoiki z pestkami, wyszła ostra jak cholera ;-)
Ania

--

Kalendarz robienia przetworow
Grzyby suszone