parapety? - a może coś innego?

1. Data: 2005-03-23 21:19:58

Temat: parapety? - a może coś innego?
Od: "Rafał Kamiński" <k...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczów,

Od niedawna śledzę grupę i być może temat był już poruszany, ale chciałbym
zapytać o pomysły na rozwiązania zamiast parapetów pod oknami.

Może sami zastosowaliście jakieś ciekawe rozwiązania pod oknami, które nie są
parapetami.

Pozdrawiam,
Rafał

2. Data: 2005-03-24 07:38:02

Temat: Re: parapety? - a może coś innego?
Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał Kamiński" <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...] Może sami zastosowaliście jakieś ciekawe rozwiązania
> pod oknami, które nie są parapetami.[...]

W kuchni mam (a w łazience będę mieć) blat dochodzący do okna, ale to chyba
mało ciekawe. Z rozwiązań faktycznie niestandardowych to widziałam w którymś
z ostatnich numerów "Mojego mieszkania" (albo "M jak mieszkanie", ale raczej
to pierwsze) osłonę grzejnika wykonaną z listewek ułożonych w taki sposób,
że całość pełniła funkcję ławki. I to, owszem, ciekawe było.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

3. Data: 2005-03-24 09:21:35

Od: "musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to pierwsze) osłonę grzejnika wykonaną z listewek ułożonych w taki sposób,
> że całość pełniła funkcję ławki. I to, owszem, ciekawe było.

o ile sie nie placi za ogrzewanie...

w ktoryms (chyba) M jak mieszkanie tez bylo jak zamaskowac kaloryfer i jakis
idiota doradzal zeby go zaslonic a to listewkami a to arkuszem tkaniny!

BTW parapet nad grzejnikiem pelni tez jakas funkcje w ogrzewaniu - niestety
nie pamietam szczegolow.

Ja zrobilem sobie parapety sosnowe i jest bardzo przytulnie i fajnie.

musta

4. Data: 2005-03-24 09:38:10

Od: "RTJ" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"musta" <m...@p...onet.pl> wrote in message

> BTW parapet nad grzejnikiem pelni tez jakas funkcje w ogrzewaniu - niestety
> nie pamietam szczegolow.

Oczywiscie - cieple powietrze chce sobie uciekac do góry, wiec
bez parapetu od razu ucieka pod sufit ogrzewajac wlasciwie tylko
sufit i sciane (okno) bezposrednio nad kaloryferem. Parapet
powoduje, ze to powietrze od razu nie ucieka do sufitu, tylko sobie
idzie na mieszkanie. To tak w duzym uproszczeniu ;)

Romek
=> http://www.rtj.republika.pl <= zapraszam do galerii fotografii

5. Data: 2005-03-24 09:53:46

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 24 Mar 2005 10:38:10 +0100
"RTJ" <r...@p...com> wrote:

> [...]
> powoduje, ze to powietrze od razu nie ucieka do sufitu, tylko sobie
> idzie na mieszkanie. To tak w duzym uproszczeniu ;)

zeby bylo jak piszesz, to musialby byc jakis wiatrak ktory by
powietrze wwiewal w mieszkanie
jedyny plus jaki widze, to pewnie mniej cieplego powietrza od
razu ucieka w okno

Sierp

6. Data: 2005-03-24 10:06:28

Od: "RTJ" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Sierp" <s...@s...sierp.net> wrote in message
..

> zeby bylo jak piszesz, to musialby byc jakis wiatrak ktory by
> powietrze wwiewal w mieszkanie
> jedyny plus jaki widze, to pewnie mniej cieplego powietrza od
> razu ucieka w okno

Patrzac z drugiej strony - jakby byl wiatrak, to nie bylby potrzebny
parapet ;-)))
Nie zaprzeczysz chyba, ze taki parapet nad kaloryferem zmienia
cyrkulacje cieplego powietrza ??

7. Data: 2005-03-24 10:19:53

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 24 Mar 2005 11:06:28 +0100
"RTJ" <r...@p...com> wrote:

> Patrzac z drugiej strony - jakby byl wiatrak, to nie bylby potrzebny
> parapet ;-)))
> Nie zaprzeczysz chyba, ze taki parapet nad kaloryferem zmienia
> cyrkulacje cieplego powietrza ??

nie zaprzecze, ale zapewne tylko w takim momencie, aby mniej powietrza
uciekalo od razu do okna
na pewno nie w takim stopniu aby powietrze cieple lecialo do srodka

wyobraz sobie cieple powietrze, ktore bardzo powoli unosi sie. Myslisz,
ze przeszkoda w postaci 20cm wystajacego czegos powoduje, ze to powietrze
leci 3 metry w bok? Tak by sie stalo, jakby mialo duza predkosc - wtedy
"odbijalo by sie" od parapetu i lecialo wglab mieszkania. W przypadku
bardzo powolnego ruchu takie "odbicie" jest (IMHO) minimalne

Sierp

8. Data: 2005-03-24 10:32:01

Od: "deuter" <deuter@USUN_TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp wrote:
> [...]
> predkosc - wtedy "odbijalo by sie" od parapetu i lecialo wglab
> mieszkania. W przypadku bardzo powolnego ruchu takie "odbicie" jest

To wyobraź sobie jeszcze zimne powietrze które powoli spływa z okna na
parapet a potem z parapetu dalej. To zimne powietrze wypycha to ciepłe
jeszcze bardziej w głąb pokoju. Nie na 3 metry oczywiście ale wystarczająco,
żeby istotnie wpływać na cyrkulację. Widziałem kiedyś w sieci bardzo fajny
poglądowy rysunek ale nie mogę go teraz znaleźć, niestety.

Parkieciarze współpraca
Szukam pracy dorywczej
instalacja brodzika
Sprzatanie