parówki- pomysł własny

1. Data: 2003-08-14 12:06:30

Temat: parówki- pomysł własny
Od: "Sławek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robię to tak:
1. Potrzebne są dobre parówki. Polecam morliny, choć są trochę za cienkie,
albo z wytwórni z Łukowa ( w W-wie na grójeckiej na przeciwko urzedu
gminnego można kupić).
2. bierzemy 2 parówki i wycinamy w nich rowek nożem ( do połowy grubości,
albo więcej ) wzdłóz.
3. kroimy zołty ser o wymiarach : 1cm x 1,5(2) cm x dł. parówki.
4. wkładamy do rowka pierwszej parówki ser tak, żeby ok 0,75 (1) cm
wystawało na górze i drugą parówką zakrywamy wystający ser. Trzeba to zrobić
tak, aby parówki się stykały ze sobą. Jest to zasada klina, trzeba głębokość
rowka, wysokość i grubość sera dobrać tak, żeby samo się trzymało. Jak
robiłem pierwsze testy mojej potrawy łączyłem je wykałaczkami 2-oma.
Nabijałem je pod kątem, żeby koncówki nie wystawały przebijając ser. Potem
doszedłem do wprawy i juz nie były potrzebne.
5.Tak przygotowane sklinowane serem parówki obrtaczam w jajku i mące ( robię
to 2x zeby ciasto było grubsze i ser nie wyciekł).
6. Podsmazam krótko z każdej strony.
7. oblewam ketchupem, swieza bułeczka z masełkiem
8. mniam mniam

p.s. Jakby sie komuś udało zrobić to cudo, to niech mi pomoże wymyśleć
jednoczłonową nazwe dla tego czegoś. Bardzo ciekawy ma przekrój poprzeczny
:)
Pozdrawiam
Sławek

1. Data: 2003-08-14 12:12:46

Temat: Re: parówki- pomysł własny
Od: "meteor" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> p.s. Jakby sie komuś udało zrobić to cudo, to niech mi pomoże wymyśleć
> jednoczłonową nazwe dla tego czegoś. Bardzo ciekawy ma przekrój poprzeczny

kopulatki

meteor

1. Data: 2003-08-14 12:20:44

Od: "Sławek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> kopulatki
>
> meteor
A dlaczego??? To coś z kopułą ma wspólnego??? Jesli tak to kompletnie nie
trafione

1. Data: 2003-08-14 12:37:50

Od: "meteor" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A dlaczego??? To coś z kopułą ma wspólnego??? Jesli tak to kompletnie nie
> trafione

Nie kopuł[l']atki, tylko kopulatki.
Wiesz to trudne, jak Ci to wyjaśnić. Hmm, musiałbym zacząć od motylków...
meteor

1. Data: 2003-08-14 12:46:53

Od: "Sławek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "meteor" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Sławek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> Nie kopuł[l']atki, tylko kopulatki.
> Wiesz to trudne, jak Ci to wyjaśnić. Hmm, musiałbym zacząć od motylków...
> meteor

aha, nie musisz tłumaczyc :) ale to bardziej parówki syjamskie, albo
dubelrówka
Slawek

1. Data: 2003-08-14 13:10:49

Od: "meteor" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> aha, nie musisz tłumaczyc :) ale to bardziej parówki syjamskie, albo
> dubelrówka
To nazwij to bliźniaki!
meteor

1. Data: 2003-08-14 13:10:49

Od: "meteor" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> aha, nie musisz tłumaczyc :) ale to bardziej parówki syjamskie, albo
> dubelrówka
To nazwij to bliźniaki!
meteor

1. Data: 2003-08-14 20:03:03

Od: "Waldek Brygier" <w...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

..:: meteor ::..
I stała się jasność, a głos z góry oznajmił nieśmiało:
> To nazwij to bliźniaki!

phi...
kopulatki są rewelacyjne moim zdaniem :)))

Waldek Brygier
www.naszesudety.pl - Prawie wszystko o Sudetach. Zapraszam!
waldek[at]naszesudety.pl, gg 415880

1. Data: 2003-08-14 20:52:47

Od: "" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Też mam świetny przepis na parówy ale bardziej czasochłonny.
robimy sprężyste ciasto z gotowanych ziemniaków, jajka, mąki (takie na kopytka)
w parówkach robimy rowek w który nakładamy duuużo podduszonych z cebulą
pieczarek, zawijamy po jednej w ciasto ziemniaczane, obtaczamy w jajku i tartej
bułce, pieczemy na złoto i smacznego :)

1. Data: 2003-08-14 22:13:16

Od: "Sławek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <h...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
kopytka)
> w parówkach robimy rowek w który nakładamy duuużo podduszonych z cebulą
i ja dodaję jeszcze sera żółtego, obwijam w zrobione wczesniej naleśniki i
podgrzewam w piekarniku do roztopienia sera.
Sławek

Szynka po parmensku
moja ulubiona strona www
cebula faszerowana kaszanka