pasztet

1. Data: 2004-02-18 18:49:24

Temat: pasztet
Od: "Ewusek" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Mam ochote na pasztet tylko nie wiem jak :-(
Bardzo prosze o sprawdzone przepisy :-)

Z gory dziekuje,
Ewa

1. Data: 2004-02-18 22:18:03

Temat: Re: pasztet [P]
Od: Ewa Dacko <e...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewusek:

> Mam ochote na pasztet tylko nie wiem jak :-(
> Bardzo prosze o sprawdzone przepisy :-)

Proszę. Przepis mojej mamy. Sprawdzony, pyszny.

PASZTET

Składniki:
1/2 kg wątróbki drobiowej (najlepiej z indyka)
1/2 kg nie bardzo tłustego boczku albo bardzo tłustej karkówki
1 duża lub dwie mniejsze cebule
kilka suszonych grzybków
1 niekoniecznie świeża bułka
1 jajko
przyprawy: liść laurowy, ziele angielskie, pieprz (cały),
majeranek, gałka
trochę tartej bułki do wysypania formy

Przygotowanie:
Wszystko oprócz bułki i jajka ugotować (najlepiej w szybkowarze) w małej
ilości wody na półmiękko. Trochę przestudzić, w tym czasie namoczyć w
wywarze bułkę. Wszystko razem przekręcić następnie przez maszynkę albo
zmielić (zemleć?) w malakserze.
Dodać jajko i przyprawy: sól, majeranek, pieprz, gałkę muszkatołową etc. -
do smaku. Przełożyć do formy keksówki, wysypanej tartą bułką, włożyć do
nagrzanego piekarnika i zapiekać około godziny (na wierzchu robi się
apetyczna, pyszna brązowa skórka).

Evva

1. Data: 2004-02-18 22:40:35

Od: "olka" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Dacko" <e...@k...pl> napisał w wiadomości
> Ewusek:

A może ktoś mi poda przepis na pasztet z mięsa kury? W moim
Markpolu sprzedają ładne kury i nabrałam ochoty, żeby upiec pasztet,
tylko,żeby nie był zbyt tłusty. Jak to zrobić?

1. Data: 2004-02-19 07:23:07

Od: "Ania" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "olka" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> A może ktoś mi poda przepis na pasztet z mięsa kury? W moim
> Markpolu sprzedają ładne kury i nabrałam ochoty, żeby upiec pasztet,
> tylko,żeby nie był zbyt tłusty. Jak to zrobić?

Bardzo proszę:
1 kg mięsa z kurczaka
30 dag wątróbki
30 dag surowego boczku
3 jaja
3 cebule
włoszczyzna
sól, pieprz

Mięso, boczek i włoszczyznę gotujemy z przyprawami do miękkości. Wątróbkę i
cebulę przesmażamy i mielimy razem z mięsem, boczkiem i warzywkami. Dodajemy
jajka i doprawiamy. Dokładnie wyrabiamy. Masę wykładamy do wysmarowanej
tłuszczem wąskiej foremki. Pieczemy do uzyskania pięknego "pasztetowego"
koloru.
Pysznie smakuje i pysznie wygląda
Pozdrawiam
Ania

---

1. Data: 2004-02-19 10:01:44

Temat: Re: pasztet
Od: "Rysiek D." <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jeżeli masz krulika polecam:
http://kulinaria.zine.pl/index.php?module=subjects&f
unc=viewpage&pageid=325
http://kulinaria.zine.pl/index.php?module=subjects&f
unc=viewpage&pageid=247
pozdrawiam
rysiek_d
gg 3311990

1. Data: 2004-02-19 10:14:35

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>je?eli masz __krulika___ polecam:

>rysiek_d
>gg 3311990

jezu, piekne! :)))))))

trys
K.T. - starannie opakowana

Ciemny miodowy biszkopt
sok pomidorowy z pieprzem i chili-pudliszek
Kurczak w pampersie
Janeczki :) Jak?
wątróbka i żórawiny?