perz

11. Data: 2004-07-21 10:11:32

Temat: Re: perz
Od: "Andrzej" <a...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podabno to sie robi tak:
Działke należy przekopać, zlać Rudundupem, wylać na nią naftę, podpalić,
poczekać 3 dni ... i to wyrośnie to jest właśnie perz
Pozdrawiam grupę
Andrzej

12. Data: 2004-07-21 11:28:03

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

13. Data: 2004-07-21 13:50:55

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej" <a...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Działke należy przekopać, zlać Rudundupem, wylać na nią naftę, podpalić,
> poczekać 3 dni ... i to wyrośnie to jest właśnie perz

Dobre, ale chyba nieprawdziwe, pierwszy wyrośnie skrzyp :))

Pozdrawia
Kaśka która walkę z perzem czasem wygrywa a ze skrzypem nie

14. Data: 2004-07-21 14:05:47

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> [...]
> Perz ma wszechstronne i bardzo szerokie działanie lecznicze. W
> wielu przypadkach używany jest juz także przez medycynę tradycyjną.
> Dzisiaj na zachodzie Europy leczy się perzem lub z jego udziałem m.in.
> reumatyzm, kamicę żółciową, kamicę moczową, choroby dróg moczowych
> (różne, w tym prostata), hemoroidy, podwyższony cholesterol we krwi,
> różne schorzenia wątroby i trzustki, stany zapalne: skóry, błon
> śluzowych, naczyń krwionośnych, tkanki łącznej, niedokrwistość, nieżyty
> dróg oddechowych, żółtaczkę i wiele innych chorób.

To po co my go tak wszyscy tępimy? :)
Co niektórzy fortunę mogliby zbić sprzedając kłącza do Herbapolu.

Pozdrawiam
Bea

15. Data: 2004-07-21 18:33:19

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> Jest zielony wyglada jak trawa i ma białe kłącza którymi niemiłosiernie
sie
> rozłazi :)))
>
> Pozdrawiam
> Kaśka

Kłącza ma podobne do kłączy mięty amerykańskiej, ja na nią mówię zwykła.

Serdecznie Miłka

16. Data: 2004-07-21 22:29:44

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał

> [...]
> śluzowych, naczyń krwionośnych, tkanki łącznej, niedokrwistość, nieżyty
> dróg oddechowych, żółtaczkę i wiele innych chorób.

:-).... i jest świetnym przykładem, że jak cos jest od wszystkiego, to jest
do niczego:-) + przykładem na spam medyczny:-)
Już widzę te żółtaczki wyleczone perzem:-)

Tak naprawdę to może być używany w diecie codziennej jako suplement (choć
np.kiełki pszenicy mają dużo więcej i stabilniejszą trycytynę), a leczniczo
używany w jednej z mieszanek (gdyż sam zawiera zbyt mało zw. czynnych)
produkowanej jako pasta,a "rozpuszczającej" tzw. piasek nerkowy.

Pozdrawiam
p...@r...pl

17. Data: 2004-07-22 00:18:20

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:

> Jak wygląda perz? Bo nie wiem czy go mam czy nie mam, a w sieci zdjęć ani na
> lekarstwo.
> Pozdrawiam ;-)
> Janusz

Robisz tak: idziesz do google, tam jest dzialka "grafika" lub "images" klikasz
i wpisujesz Agropyron repens i wyskakuje mnostwo zdjec i rysunkow:

http://images.google.pl/images?hl=pl&inlang=pl&lr=&i
e=ISO-8859-2&q=Agropyron+repens&btnG=Szukaj

MB

18. Data: 2004-07-22 00:20:19

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk wrote:

> Użytkownik "Andrzej" <a...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> >
> Dobre, ale chyba nieprawdziwe, pierwszy wyrośnie skrzyp :))
>
> Pozdrawia
> Kaśka która walkę z perzem czasem wygrywa a ze skrzypem nie

A probowalas octem? chociaz nie wiem, jakie beda skutki uboczne przy laniu
takiej ilosci octu w grunt. Moze hortensje ten grunt polubia :)))
MB

19. Data: 2004-07-22 07:38:56

Temat: Re: perz-> dodatki doglebowe
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

| A probowalas octem? chociaz nie wiem, jakie beda skutki uboczne przy laniu
| takiej ilosci octu w grunt. Moze hortensje ten grunt polubia :)))

Ostatnio mi poradzono, żeby hortensje podlewać skwaśniałą serwatką.
Uzasadnienia nie zrozumiałam - byłam zbyt oszołomiona:-)

Pozdrawiam, Basia.

20. Data: 2004-07-22 08:02:36

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in

> Dobre, ale chyba nieprawdziwe, pierwszy wyrośnie skrzyp :))

Chrzan.
Nikt z nim nie wygral.
W ramach ciekawych epitafiow moglabym miec

S.P.
Ewa, którš korzenie chrzanu
doprowadziły do tego stanu...

I dorodna kepa z bujnym listowiem...