picie oleju z oliwek

1. Data: 2004-10-28 22:23:27

Temat: picie oleju z oliwek
Od: "Marcin" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

slyszalem ze to dobry pomysl ?
juz kupilem sobie nawet butelke oliwy, ale zastanawiam sie ile powinno sie
spozywac
i w jakiej porze dnia ?
Wlasciwie to na co to ma korzystny wplyw (serce ??)

Marcin

2. Data: 2004-10-29 06:18:52

Temat: Re: picie oleju z oliwek
Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <c...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> spozywac
> i w jakiej porze dnia ?
> Wlasciwie to na co to ma korzystny wplyw (serce ??)

dodawaj po prostu do sałatek :)
picie chyba nie jest najlepszym pomysłem

plusz ( http://www.plusz.pl )

3. Data: 2004-10-29 07:17:31

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin wrote:
> slyszalem ze to dobry pomysl ?

Jak dla mnie dosc obrzydliwy ;)
> juz kupilem sobie nawet butelke oliwy, ale zastanawiam sie ile powinno sie
> spozywac
> i w jakiej porze dnia ?

Dodawaj po prostu do salatek, zup, sosow itp.

D.
--
http://de.geocities.com/dunia77de/magic_moments_pl.h
tml

4. Data: 2004-10-29 07:23:49

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak dla mnie dosc obrzydliwy ;)
Pewnie, marnowanie dobrej oliwy! Jest to oburzające!

--
Krzysiek, EBP
Alkohol pity z umiarem nie szkodzi nawet w największych ilościach

5. Data: 2004-10-29 07:49:06

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> spozywac
> i w jakiej porze dnia ?
> Wlasciwie to na co to ma korzystny wplyw (serce ??)

Picie oleju to jedna z części procedury oczyszczania wątroby, mająca na celu
wywołaine silnego wyrzutu żółci. Ale to tylko część większej procedury, a
samym piciu oliwy to nie słyszałem. Poza tym moim zdaniem oliwa z oliwek
jest mocno porzereklamowana, a oleje z naszych rejonów (lniany, rzepakowy,
kukurydziany ...) także mają wiele pozytywnyh cech. No i należy pamiętać,
żeby unikać obróbki termicznej, szczególnie smażenia tych najmocniej
wielonienasyconych, bo wtedy zachodzą niekorzystne reakcje i dlatego
nasycone w tym wypadku są lepsze.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

6. Data: 2004-10-29 15:04:50

Od: "MałGosia" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin napisał
> [...]
> spozywac
> i w jakiej porze dnia ?
> Wlasciwie to na co to ma korzystny wplyw (serce ??)

Moj dziadek (nie-lekarz) zalecal picie na czczo 1/3 szklanki oliwy z
dodatkiem cytryny (co by mniej mdlilo) osobom z tendencjami do kamicy
nerkowej.

pozdrawiam
Gosia

7. Data: 2004-10-30 20:06:28

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 29 Oct 2004 09:49:06 +0200, "Trapez"
<t...@p...wp.pl> wrote:

>No i należy pamiętać,
>żeby unikać obróbki termicznej, szczególnie smażenia tych najmocniej
>wielonienasyconych, bo wtedy zachodzą niekorzystne reakcje i dlatego
>nasycone w tym wypadku są lepsze.

No wlasnie zawsze jak robie sos do spaghetti mam dylemat. Bo Wlosi
smaza przeciez najpierw czosnek czy co tam jeszcze na oliwie extra
vergine. A ich kuchnia ponoc zdrowa. Ale slyszalam, ze wlasnie tej
oliwy nie nalezy smazyc bo robi sie wtedy toksyczna w wyniku smazenia
tego, co w niej w stanie surowym jest najcenniejsze. No i nie wiem :)
Czym grozi spozywanie usmazonej oliwy ekstra vergine? I czy nasze
oleje typu Kujawski - z pierwszego tloczenia tez nie nadaja sie do
smazenia?

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

8. Data: 2004-10-30 21:08:57

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 30 Oct 2004 22:06:28 +0200, Sabinka wrote:

> Czym grozi spozywanie usmazonej oliwy ekstra vergine?

Nie wiem dokładnie:)

> I czy nasze
> oleje typu Kujawski - z pierwszego tloczenia tez nie nadaja sie do
> smazenia?

Olej rzepakowy ponoć nadaje się do smażenia bardzo dobrze.

m. (z laickiego punktu widzenia:) )
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

9. Data: 2004-11-02 08:00:24

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oliwy nie nalezy smazyc bo robi sie wtedy toksyczna w wyniku smazenia
> tego, co w niej w stanie surowym jest najcenniejsze. No i nie wiem :)

A jak bez smażenia na oliwie (i to extravergine) uzyskać spaghetii olio,
aglio e peperoncino???!!! I jak żyć bez spaghetti?!

> Czym grozi spozywanie usmazonej oliwy ekstra vergine? I czy nasze
> oleje typu Kujawski - z pierwszego tloczenia tez nie nadaja sie do
> smazenia?
IMHO 'olej rzepakowy z pierwszego tłoczenia' to pic na wodę wygenerowany
przez speców od reklamy. Niezależnie od ilości tłoczeń ma jedną jedyną
zaletę - brak smaku.

--
Krzysiek, EBP
Każdy człowiek postrafi latać. Niestety tylko w jednym kierunku.

10. Data: 2004-11-02 12:21:51

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 2 Nov 2004 09:00:24 +0100, "Krzysztof (Suzuki Kokushu)"
<k...@p...onet.pl> wrote:

>A jak bez smażenia na oliwie (i to extravergine) uzyskać spaghetii olio,
>aglio e peperoncino???!!! I jak żyć bez spaghetti?!

Nie wiem jak. Ale tez nie wiem na ile takie aglio olio na extra
vergine jest toksyczne :)

>IMHO 'olej rzepakowy z pierwszego tłoczenia' to pic na wodę wygenerowany
>przez speców od reklamy. Niezależnie od ilości tłoczeń ma jedną jedyną
>zaletę - brak smaku.

Niektore (tansze) oleje rzepakowe podczas smazenia wydaja zapach i to
nie jest zaleta. Ale to chyba OT :)

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)