pieniążki na pierwsza komunię

21. Data: 2007-04-16 18:41:06

Temat: Re: pieniążki na pierwsza komunię
Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jestem matką chrzesną chłopca który w tym roku bedzie miał pierwszą
> komunię.. Jak myslicie ile puieniązków powinnmo się dać...
Ech, poczytałam przedmówców, w zeszłym roku miałam podobny problem. TZ
chciał dać pół pensji (600), stanęło w końcu na 400 zł - komunia w rodzinie
Tz, gdzie wszyscy prześcigają się w tego typu "prezentach" (ale oni duuuuużo
więcej zarabiają). W tym roku mamy następną komunię chrześniaka (w mojej
rodzinie) i wesele brata TZ. Już nie mogę się doczekać, kiedy złośliwie
przypomnę zeszłoroczne dyskusje :-D.
Ile dać - to zależy. Ja mam zdanie podobne do powyższych postów (nie dawać),
ale jeśli masz taką rodzinę "po mężu" jak ja, to lepiej postaraj się coś do
koperty włożyć. Moja teściowa wyraźnie zasugerowała: Każdy daje, ile może,
ale mniej niż 500 nie wypada :-D. Daliśmy maksymalną kwotę, jaką mogliśmy
dać, nie żałuję, bo obyło się bez docinków i komentarzy (przynajmniej
oficjalnych ;-)).

D.

D.

22. Data: 2007-04-17 00:05:15

Od: "Ola" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ciupa" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> komunię.. Jak myslicie ile puieniązków powinnmo się dać...

O matko, to już prawie dwadzieścia lat jak do komuni szłam, ale jak to się
wszystko pozmieniało... Pamiętam, że dostałam zestaw kalkulatorek: malutki,
długopis i zegarek w tym samym kolorze (pamiętacie? wszyscy to pod koniec
lat 80-tych dostawali ;-)) ), a hitem absolutnym bylo walkie-talkie czy jak
tam to się pisze... No dostalam tez lancuszki zlote z krzyzykami, biblie
itd, fakt ze 8letnie dziecko sie z tego specjalnie w samym dniu komunii nie
cieszy, no ale kurcze, czy najsilniejsze emocje jakie tego dnia ma przeżywać
dziecko mają wynikać z otrzymanych prezentów?
A teraz jak słyszę: conajmniej 500, aparaty cyfrowe, wypasione rowery,
komputery... włos sie jeży... Ja pytam po co ta komunia w ogóle w takim
razie?

23. Data: 2007-04-17 00:53:28

Od: "Dorota" <dorota@_PULAPKA_message.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ola" <d...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> A teraz jak słyszę: conajmniej 500, aparaty cyfrowe, wypasione rowery,
> komputery... włos sie jeży... Ja pytam po co ta komunia w ogóle w takim

Jak to po co?! Imprezę można zrobić, a czasem sie jeszcze zwróci!

D.
PS. 30 lat temu dostawalo się zegarek bez długopisu.

24. Data: 2007-04-17 05:28:58

Od: Tatiana <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 17 Apr 2007 02:05:15 +0200, Waćpanna lub waćpan Ola, w wiadomości
<news:f0132b$2goq$1@news2.ipartners.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> cieszy, no ale kurcze, czy najsilniejsze emocje jakie tego dnia ma przeżywać
> dziecko mają wynikać z otrzymanych prezentów?

Ja zawsze chciałam dostać taki zestaw, ale były albo białe, albo obleśnie
różowe, więc jakoś nie wyszło. Z moich prezentów, w roku bodajże 1992,
pamiętam owszem rower, od dobrze sytuowanej części rodziny, ale do tego
takie rzeczy jak kudłata poduszka, która mi się gdzies sposobała, w
komplecie z kudłatą narzutą na wyrko, album do zdjęć z kotami, czy jakieś
ciuszki. I biblię, ale dla dzieci. No i Encyklopedię dla dzieci Larrouse'a
- mój ulubiony prezent, mam do dziś, zaglądam, ale grzebiet odpada :)
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Nie przejmuj się maleńka, poniosą Cię... na rękach!

25. Data: 2007-04-17 06:58:47

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Old rena napisał(a):

> "chrzestny nie jest od łożenia na chrześniaków"

Szkoda, że się o tym wcześniej nie dowiedziałem :|

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

26. Data: 2007-04-17 09:00:22

Temat: Re: pieniążki na pierwsza komuni
Od: "Wioletta" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "EwaP" <e...@b...wroc.usun.to.pl> napisał w wiadomości

> W tym wątku nie ma też chyba żadnych postów od rdziców, którzy "przeszli"
> już przez komunię.

Bede przechodzic wlasnie.I poprosilam juz potencjalnych obdarowujacych, aby
nie dawali kosztownych prezentow.
Moga w ogole nic nie kupowac, wazniejsza jest ich obcnosc i udzial w
uroczystosci.
Poza tym ja nie pojmuje, skad sie wzial zwyczaj/obowiazek dawania dziecku
prezentow z okazji komunii?

Wioletta.

27. Data: 2007-04-17 09:03:15

Od: "Wioletta" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota ***" <d...@W...op.pl> napisał w wiadomości

> Ile dać - to zależy. Ja mam zdanie podobne do powyższych postów (nie
> dawać), ale jeśli masz taką rodzinę "po mężu" jak ja, to lepiej postaraj
> się coś do koperty włożyć.

Jezu, dyć to terror prawie;)

Wioletta.

28. Data: 2007-04-17 09:48:51

Od: "Bumba Bumbinska" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ciupa <d...@w...pl> napisał(a):

> Jestem matką chrzesną chłopca który w tym roku bedzie miał pierwszą
> komunię.. Jak myslicie ile puieniązków powinnmo się dać...

A jak sie ma komunia do slubu? Bo ja mam slub chrzesniaka i mama
zapowiedziala, ze mniej niz 5 tys mam nie dac!!! jesli chrzest jest "mniej
wazny" hehe i np. kosztuje ;) polowe lub 1/3 - 4 slubu to sobie wylicz.

A na powazniej to zbiorowo, co moje dzieci i inne dzieci w rodzinie
dostawaly na komunie:
rower trekkingowy, deskorolka z kaskiem, nagolennikami, rolki, komputer z
oprogramowaniem, drukarko-ksero-skaner, apatat fot., gry komp., albumy,
kilkutom. encyklopedie (IMO to najfajniejsze prezenty), lancuszki, kolczyki,
motorower, zegarek, globus podswietlany (tez fajny prezent), luneta
teleskopowa (tez na plus), profesjonalny mikroskop (hicior do tej pory),
jakas tam super sciagajaca lornetka, ale nic nie przebije koldry, poduchy i
jakiej takiej podsciolki z welny merynosow, ktora dostala moja cora od babci
i korzysta do tej pory :)

29. Data: 2007-04-17 09:51:05

Od: "Bumba Bumbinska" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bumba Bumbinska <a...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> jesli chrzest jest "mniej
> wazny"

Komunia oczywizda ;)

30. Data: 2007-04-17 11:20:07

Od: Tatiana <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 17 Apr 2007 11:00:22 +0200, Waćpanna lub waćpan Wioletta, w
wiadomości <news:f022j3$nf8$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co następuje:

> Poza tym ja nie pojmuje, skad sie wzial zwyczaj/obowiazek dawania dziecku
> prezentow z okazji komunii?

Zwyczaj rozumiem, chodzi o upominek dla dziecka, który może się stać
pamiątką tak ważnego dnia w życiu, który ma dodatkowo wzmocnić radość etc
etc. Obowiązku nie rozumiem, chociaż wiem, że przyjęlo się, że chrzestni
zawsze coś dają, ze względu na swoją rolę.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Nie przejmuj się maleńka, poniosą Cię... na rękach!
W objęciach ich możesz czuć się wielka, wielka..."

Papiery do gimnazjum
POMOCY, Pilne, Wesoła Szkoła klasa 3 - problem
uczestnictwo w imprezach dzieci z poprzedniego związku
Sprawdzian klas VI
Dzieci - razem czy osobno?