pierwsza wizyta uniemowlaka?!

1. Data: 2007-10-25 08:11:43

Temat: pierwsza wizyta uniemowlaka?!
Od: "Anna" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Ile wypada dać"w pieluchę" znajomym dość bliskim, którym urodziło się
dziecko i idziemy z pierwszą wizytą.
Mówi się, że trzeba dać coś słodkiego, ubranko lub zabawkę i "coś w
pieluchę".

Jak to jest faktycznie co wypada a czego nie?!
I ile wypada?

pozdrawiam
anna

2. Data: 2007-10-25 08:35:57

Temat: Re: pierwsza wizyta uniemowlaka?!
Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pieluchę".
>
> Jak to jest faktycznie co wypada a czego nie?!

Ubranko czy zabawka dla dziecka ok. Ale jakby mi znajomi przyszli z
pieniędzmi to bym się obraziła. No ale ja to dziwna jestem.

Agnieszka

3. Data: 2007-10-25 08:43:06

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pieluchę".
>
> Jak to jest faktycznie co wypada a czego nie?!

Nie podoba mi sie pomysl dawania kasy znajomym jako"prezent" ,kupcie
lepiej cos maluchowi i paczke pieluch,dla mamy kwiaty a ojca flaszke
lub moze jakias ksiazke -poradnik ,moze cos "z jajem" na temat wychowania.
p.

4. Data: 2007-10-25 08:53:29

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

pieniądze? - pierwsze słyszę, czy znajomi znają ten zwyczaj?

Pozdrawiam

Monika

5. Data: 2007-10-25 09:08:50

Od: Lolalny Lemur <shure1@nospam_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

MONI|<A <moni| pisze:

> pieniądze? - pierwsze słyszę, czy znajomi znają ten zwyczaj?

Ja też pierwsze słyszę.
BTW co to jest uniemowlak i czy trzeba się tego bardzo bać?

;)

LL

--
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych
dzwiekow - niektore przypominaja odglosy

6. Data: 2007-10-25 09:14:38

Od: M&C <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lolalny Lemur pisze:

> Ja też pierwsze słyszę.

Dopisuję się

Marzena, zdziwiona
--
Robótki Marzeny
http://fanturia.googlepages.com/home

7. Data: 2007-10-25 09:17:59

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Anna pisze:

> Jak to jest faktycznie co wypada a czego nie?!
> I ile wypada?

Daje się prezent dziecku, ewentualnie mamusi, żeby jej osłodzić trudne
chwile po urodzeniu dziecka. Nie słyszałam o tym zwyczaju, żeby kasę
dawać. Głupio by mi było, jakby ktoś z kasą do mnie przyszedł z tej
okazji. Najbardziej cieszyły mnie prezenty dla dziecka.

Pozdrawiam
Ewa

8. Data: 2007-10-25 09:21:00

Od: "Tomasz Dryjanski" <T...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna" <l...@w...pl> wrote in message
> [...]
> pieluchę".
>
> Jak to jest faktycznie co wypada a czego nie?!

Co prawda w różnych środowiskach różnie może to wyglądać, w naszym przypadku
wystarczała grzechotka lub gryzaczek.

T. D.

9. Data: 2007-10-25 09:22:21

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pieluchę".
>
> Jak to jest faktycznie co wypada a czego nie?!

Ja też nigdy nie słyszałam o takim zwyczaju.
Dla dzidziorka kupuje się jakąś zabawkę albo coś z ubranek, ale kasa?

A czy to rodzice sobie tak zażyczyli czy u Was w rejonie takie zwyczaje?

Sylwia (zdziwiona)

10. Data: 2007-10-25 09:39:15

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Słonko świeci, deszczyk pada... a *Anna* takie rzeczy opowiada:
> [...]
> dziecko i idziemy z pierwszą wizytą.
> Jak to jest faktycznie co wypada a czego nie?!

U nas w rodzinie tradycja "w pieluchę" jest podtrzymywana tylko przez
starsze pokolenie.
Babcie i prababcie dają drobiazg (typu grzechotka) + parę zł w "pieluchę".
Moje maluchy dostawały 20 - 50 zł.
Znajomi i reszta rodziny przynosili zabawki, ubranka czy też inne praktyczne
akcesoria dla dziecka.

*gdaMa*
"Meravigliosa creatura, sei sola al mondo..."
Gianna Nannini mi gra :)

Okulary do pływania
rankingi gimnazjów?
do mam gimnazjalistów
Znowu wycieczka - tym razem przedszkolna
Sklepik w szkole