Strona główna Grupy pl.sci.psychologia pies umiera, pralka zdyha, za ile lat komputer będzie umierał? Re: pies umiera, pralka zdyha, za ile lat komputer będzie umierał?

Re: pies umiera, pralka zdyha, za ile lat komputer będzie umierał?

Data: 2014-02-03 09:36:29
Temat: Re: pies umiera, pralka zdyha, za ile lat komputer będzie umierał?
Od: "Chiron" <i...@g...com>

news:1s52sy8unr9fy$.wbzbjh5rotu7$.dlg@40tude.net...

> [...]
> tych
> rzeczy. Może kojarzyć się źle jedynie z powodu przekleństwa "zdychać jak
> pies", ale nic poza tym.
> To podobna konstrukcja jak "zbyć krew", czyli "z(być)krew" jako połączenie
> "z-krew", a po przegłosie "z" na "s" przed spółgłoską bezdźwięczną "k"
> mamy
> "skrew", które stało się źródłosłowem dla "skrwawiać". Itd.
>
> Dlatego moje ukochane najukochańsze psy - zdychają. Ale ludzie - zawsze
> umierają. Bo jest różnica między śiercią zwierzecia i człowieka, dlatego

Tyle, że nie wiem, czy ma sens powoływanie się na genezę słowa. Bo np
"rzewny" w polskim języku oznacza "smutny" "melancholijny", a w niektórych
językach słowiańskich to, co oznaczało pierwotnie: ryczący. Czyli- "ryczeć"
u nas skojarzyło się zapewne z płaczem etc. Wyrazy, znaczenia ich- mogą więc
zmieniać swoje pola semantyczne (i zmieniają).

> http://www.katolik.pl/czy-zwierzeta-maja-dusze-,1784
,416,cz.html
> [...]
> która organizuje ciało, posiada czucie, poznaje otaczający świat, wprawia
> ciało w ruch i posiada zmysły. W przeciwieństwie do duszy ludzkiej, która
> jest nieśmiertelna, dusza zwierzęca ginie bezpowrotnie, gdy zwierzę
> umiera.
> A zatem w niebie nie będzie żadnych zwierząt. Niektórzy może powiedzą:
> szkoda! Człowiek dzięki duszy duchowej i rozumnej potrafi rozumować,
> poznawać nawet abstrakcyjne prawdy, tworzyć systemy filozoficzne,
> planować,
> przewidywać, a zwierzę tego nie potrafi.
Tu jednak święty Kościoła Katolickiego- za jakiego jest uważany Franciszek z
Asyżu- miał inne zdanie. Do dziś przecież na Jego pamiątkę są raz do roku w
niektórych kościołach msze dla zwierząt.

> [...]
> giną z chwilą śmierci, nie wolno przeceniać ani niedoceniać. Należy
> stawiać
> je na właściwym dla nich miejscu, a więc tam, gdzie im się należy zgodnie
> wolą Stwórcy i ich wewnętrzną naturą, bez okrutnego zabijania, dręczenia,
> ani też bez przesadnej egzaltacji czy niesłusznego uwielbiania i stawiania
> wyżej niż człowieka.(...)"
>
> Dla pełnego obrazu polecam całość, jest tam bardzo dobrze wyjaśniony cały
> szereg problemów odnośnie relacji zwierzę-człowiek w ujęciu oczywiście
> katolickim, ale i ogólnoludzkim też. Naprawdę warto przeczytać.
To prawda. Właściwe miejsce oznacza, że zwierzę to nie rzecz. Co z kolei
wykluczać powinno np testy kosmetyków na zwierzętach . A także- przy dalszym
wroscie ludzkiej świadomości- przejście ludzi na weganizm. Oczywiście- dla
podkreślenia- nie moze to być wprowadzane na siłę- lecz ze wzrostem
świadomości, jako coś naturalnego.

,,Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.