pigwa-lekko OT

11. Data: 2003-01-28 09:54:22

Temat: Re: pigwa-lekko OT
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger <k...@p...pl> wrote in
news:3E353979.E29320AE@people.pl:

> Jak wygląda i czy owocki nadają sie do jedynie słusznego użytku?

pigwica wlasciwa = saczyniec (sonczyniec) wlasciwy = sapodilla (Achras
sapota)
owoc: kulista jagoda, 8 cm sr. i 10 cm wys., z brazowoszara skorka i
zielonozoltym miazszem. Miazsz jest szklisty, drobno lub gruboziarnisty,
jakby zmieszany z piaskiem, przyklejajacy sie do podniebienia, bardzo
slodki (ponad 20% cukru).
Poniewaz uprawiane to cus jest w rejonach tropikalnych i nie jest
sprowadzane do Polski, chyba nie bedziemy miec okazji przetestowania, czy
sie nadaje do jedynie slusznych celow... No chyba ze kogos z grupy tam
rzuci.
Piasek zawsze mozna odfiltrowac, nie takie rzeczy sie filtrowalo...
Pozdrowienia - Ewa Sz.

12. Data: 2003-01-28 10:20:21

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

8 Ewa
Szczęœniak <e...@b...uni.wroc.pl> napisał(a):

> [...]
> sprowadzane do Polski, chyba nie bedziemy miec okazji przetestowania, czy
> sie nadaje do jedynie slusznych celow... No chyba ze kogos z grupy tam

Hejka. Sprawy idą w dobrym kierunku ;-) Bogusław został zapłodniony ideą
budowy oranżerii :-) Jeszcze się broni, ale nowa specjalizacja rośliny
tropikalne zaczyna powoli kiełkować w Parku Krajobrazowym Uniesień, mam
nadzieję. Przecież to jeden krok od storczyków. :-)
Pozdrawiam deszczowo i wietrznie Ja...cki

13. Data: 2003-01-28 10:33:12

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Dirko

> [...]
> nadzieję. Przecież to jeden krok od storczyków. :-)
> Pozdrawiam deszczowo i wietrznie Ja...cki

To milowy krok,Grupa uprawiająca epifity w Polsce to kilka tysięcy osób,
natomiast storczyki gruntowe około 10 osób.
Problem w dostaniu sadzonek, epifity są w każdym OBI, natomiast gruntowe
tylko na specjalistycznych wystawach i to poza granicami kraju. Co do
ogrodu zimowego to musi być tam gdzie mieszkasz, moj ogrod usytułowany jest
w PKWŁ, ja natomiast mieszkam w Łodzi.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

14. Data: 2003-01-28 11:03:47

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

AEELLCFPEPACHFAEFIBEIEHKDHAA.abies@ogrod-botaniczny.
pl
Bogusław Radzimierski <a...@o...pl> napisał(a):

> Co do
> ogrodu zimowego to musi być tam gdzie mieszkasz, moj ogrod usytułowany
> jest w PKWŁ, ja natomiast mieszkam w Łodzi.

Hejka. A na winorośle, mimo wszystko, dałeś się namówić :-)
Pozdrawiam nieusytuowany Ja...cki

15. Data: 2003-01-28 11:25:42

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b15o1p$jet$...@n...tpi.pl...
> AEELLCFPEPACHFAEFIBEIEHKDHAA.abies@ogrod-botaniczny.
pl

> Hejka. A na winorośle, mimo wszystko, dałeś się namówić :-)

No co Ty?? Usiłujesz jakiekolwiek porównania robić miedzy winoroslami, a
jakąś tam pigwą??? Albo tropikalnymi orchideami???
Widzę, ze Twój sposób myslenia wymaga intensywnego prostowania!
Grzegorz, Darek, Wojtek - do roboty! Będziemy szkolili Dirko! :-))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

16. Data: 2003-01-28 11:44:50

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" wrote:

> [...]
> zielonozoltym miazszem. Miazsz jest szklisty, drobno lub gruboziarnisty,
> jakby zmieszany z piaskiem, przyklejajacy sie do podniebienia, bardzo

Ooo, możnaby dodawać do nalewek zamiast rodzynek, jako dosładzacza.

> [...]
> rzuci.
> Piasek zawsze mozna odfiltrowac, nie takie rzeczy sie filtrowalo...

Jak tropikalne, to rosnąć u nas nie zechce. Nie ma po co wysyłać
delegacji po sadzonki :-)

Krycha&Co(ty), która właśnie zamówiła kosztelę i złota renetę

17. Data: 2003-01-28 11:53:35

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krystyna Chiger <k...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...pl...

> Krycha&Co(ty), która właśnie zamówiła kosztelę i złota renetę

Gdzie???
Pozdrawiam :-)
Janusz

18. Data: 2003-01-28 11:58:30

Od: c...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Widzę, ze Twój sposób myslenia wymaga intensywnego prostowania!
> Grzegorz, Darek, Wojtek -  do roboty! Będziemy szkolili Dirko! :-))))

Następnego???
Czarno to widzę. Przez jakieś 2-3 tygodnie nie da się tej grupy czytać bo
będzie wyłacznie o winogronach. Pewnie dotąd, dopóki Dirko uroczyście nie
oświadczy, ze zakłada winnicę oczywiście ze względu na to, że winorosla są to
najpiękniejsze rośliny w Kosmosie!
Dirko! Ja cię proszę! Złóz takie oświadczenie od zaraz bo inaczej wszyscy
zgłupiejemy!
Jerry

19. Data: 2003-01-28 12:04:30

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <c...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:4...@n...onet.pl...

, że winorosla są to
> najpiękniejsze rośliny w Kosmosie!

Najpiękniejsze w kosmosie to są skalniaki, a winorośla są po prostu smaczne.
Kaśka

20. Data: 2003-01-28 12:09:27

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b15p5g$209$1@news.tpi.pl Janusz Czapski
<j...@t...pl> napisał(a):

> Widzę, ze Twój sposób myslenia wymaga intensywnego prostowania!
> Grzegorz, Darek, Wojtek - do roboty! Będziemy szkolili Dirko! :-))))
> Pozdrawiam :-)

Hejka, czy już mam się żegnać z rodziną i przyjaciółmi? ;-(
Pozdrawiam lękliwie Ja...cki

konkurs z Plantpressem trwa
lrozmnazanie leszczyny
Re: Jakoś trzeba się odróżniać ;-)