pilne- bażant

1. Data: 2003-03-02 21:03:08

Temat: pilne- bażant
Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Droga grupo potrzebuje pilnie przepisu na takiego ptaszka co sie bazant nazywa.
mam takie cos w domu i nie mam pomysłu co z nim zrobic. z góry dziekuje i
prosze o pomoc

1. Data: 2003-03-02 21:08:49

Temat: Re: pilne- bażant
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Mar 2003 22:03:08 +0100, m...@o...pl wrote:

>Droga grupo potrzebuje pilnie przepisu na takiego ptaszka co sie bazant nazywa.
>mam takie cos w domu i nie mam pomys?u co z nim zrobic. z góry dziekuje i
>prosze o pomoc

nakarmic i wypuscic do ogrodu, albo jeszzcze lepiej - do lasu

Mama Borsuka
Front Wyzwolenia Sledzi i Innej Dzikiej Zywiny . Oraz Kaszubow

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-03-02 21:26:42

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Droga grupo potrzebuje pilnie przepisu na takiego ptaszka co sie bazant
nazywa.
> mam takie cos w domu i nie mam pomysłu co z nim zrobic. z góry dziekuje i
> prosze o pomoc

Wyslac mi :) Cos z niego wyczaruje sie ;))
A tak serio :)
Bazanta oskubac przede wszytskim. i wyciagnac z niego wnetrznsci.
do niego potrzebne bedzie 200g sloniny. polowe pokroic w slupki dlugosci ok
3 cm a reszte w cienkie plastry. Ptaka natrzec sola, ida i piersi
naszpikowac slonina, a pozniej calosc oblozyc plastrami, potem spiac
wykalaczkami, lub obwiazac nitka.
w brytfannie rozgrzac 100 gram masla, wlozyc do niego bazanta i piec
polewajac maslem (ok 100 g rozpuscic w malym garnku) ok 45 minut w 200
stopniach. pod koniec pieczenia zdjac slonibe, zeby bazant sie zrumienil
ladnie.Po wyciagnieciu ulozyc na polmisku, udekorowanym wg uznania, podawac
z ziemniakami, grzankami .. jak kto luubi
i sosem ktory podczas pieczenia powstanie :)

albo np.

tak samo sprawionego bazanta natrzec _wewnatrz_ roznowmiernie masa:

watrobke serce (z ptaka) posiekac i utrzec z 50g masla utluczonymi jagodami
jalowca - 3,4 - i sokiem z cytryny (lyzeczka).
posolic go z wierzchu i popieprzyc
Bazanta owinac sloniba (100g pokrojonej w plastry) obwiazac nitka. W
brytfannie roztopic 50 g masla i piec w 200 sypniach (po 20 min na kazde pol
kilo ptaka) i polewac go sosem z pieczenia. pod koniec jak wyzej usunac
slonine i skropic woda, coby skorka sie zrumienila.
po upieczeiu wyjac go z piekarnika, pokric na czesci a powstaly sos polaczyc
ze 100 ml bialego wina, zagotowac, polac nim bazanta. Podawac najlepiej z
borowkami :)

Marta

1. Data: 2003-03-02 21:30:40

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aha, taki ptak powinien skruszec .. tak z 4-6 dni powisiec w chlodnym
miejscu

1. Data: 2003-03-02 21:34:31

Od: Ewa <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> nakarmic i wypuscic do ogrodu, albo jeszzcze lepiej - do lasu

Obawiam sie, ze biednego bazanta nie ma juz wsrod zywych:-(
Tu znajdziesz sposob na postepowanie z bazancim truchlem.
http://maltanb.republika.pl/index.html
Pozdrawiam
Ewa

1. Data: 2003-03-02 22:55:05

Od: kamila slawinska <k...@a...for.it> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Mar 2003 22:03:08 +0100, m...@o...pl wrote:

>Droga grupo potrzebuje pilnie przepisu na takiego ptaszka co sie bazant nazywa.

sprawdzony [przepis na bazanta z porto, wg mojej ulubionej
'wysmienitej kuchni francuskiej':

w rolach glownych:
bazant (najlepiej byloby 2 male kurki, ale nie muza byc)
6-8 platkow chudego boczku (powinny byc jak najdluzsze i jak
najciensze)

w rolach pozostalych:
3-4 lyzki porto
3/4 szklanki bulionu z drobiu lub dziczyzny
4 lyzki swiezego masla
8 galazek swiezego tymianku
2 listki laurowe (najlepiej tez swieze)
1 lyzka galaretki z czerwonych porzeczek
1 lyzka maki
swiezo mielony pieprz

piekarnik rozgrzac do 230 stopni.

ptaka osuszyc, oczyscic ze zbednego tluszczu, lekko zsunac skore z
piersi, posmarowac maslem mieso pod nia. nozki zwiazac sznurkiem, na
piersi ptaka polozyc galazki tymianku i lisc laurowy. owinac ptaka
plastrami boczku, polozyc na posmarowanej lekko oliwa folii
aluminiowej, zawinac w nia szczelnie i umiescic w brytwance.

piec ptactwo 20 minut, potem zmniejszyc ogien i piec dalej przez
jakies 40-45 minut. nastepnie odwinac folie i dopiekac jeszcze jakies
10-15 minut, az do momentu, kiedy po nakluciu udka wyplynie z niego
jasny sok. ptak powinien byc ladnie zrumieniony. wyjac z piekarnika,
przelozyc na deske, przykryc folia na jakies 10 minut, nastepnie
pokroic.

sok z pieczenia zlac do rondelka do przyrzadzania sosow, zdjac nadmiar
tluszczu, oproszyc maka i gotowac na umiarkowanym ogniu, ciagle
mieszajac, az powstanie gladki sos. wlac rosol, dodac galaretke
porzeczkowa, roztrzepac i zagotowac. zmniejszyc ogien i gotowac, nie
dopuszczajac do wrzenia, az sos nieco zgestnieje. dodac porto,
wymieszac, doprawic, przecedzic i podawac w sosjerce razem z
pieczystym. do tego znakomicie pasuja pieczone ziemniaczki.

wychodzi pyszne, goraco polecam.

pozdrowienia,
kamila

--
You can't fight here. This is the War Room!

1. Data: 2003-03-02 23:04:57

Temat: Re: pilne- ba?ant
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 02 Mar 2003 22:34:31 +0100, Ewa <s...@p...onet.pl>
wrote:

>Obawiam sie, ze biednego bazanta nie ma juz wsrod zywych:-(
>Tu znajdziesz sposob na postepowanie z bazancim truchlem.
> [...]

to ja protestuje...

Mama Borsuka
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-03-02 23:33:37

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> a écrit dans le
message de news: a...@4...com...
> [...]

...ja tysz...

FLHIK
(PPW)

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2003-03-03 01:09:38

Od: "Art(Gruby)" <Art[Gruby]@icbleu.org> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> wrote:

>"Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> a ?crit dans le
>message de news: a...@4...com...

>bazant nazywa.
>dziekuje i prosze o pomoc

>...ja tysz...
>
>FLHIK
>(PPW)
>
>Ewcia

Protestanki jedne...
;->

Art(Gruby)
Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2003-03-03 04:00:00

Od: "Irek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> napisał w wiadomości
> Aha, taki ptak powinien skruszec .. tak z 4-6 dni powisiec w chlodnym
> miejscu

Z pewna taka niesmialosca .................... po co ta slonina
??????????????? W bazancie ktory jest wielkosci piesci doroslogo czlowieka
jest tyle wlasnego tluszczu iz w trakcie pieczenia istnieje potrzeba
ciaglego wybierania go poniewaz zaczyna sie gotowac w tluszczu a nie piec.
Sprawdzony i wielokrotnie robiony na drugie sniadanie :-)) Pokroic w
kawalki natrzec sola, posypac pieprzem wlozyc do prodiza, odrobine !! wody
marczewka, cebula albo por. I pamietac o wybieraniu tluszczu w trakcie
pieczenia.
pozdrawiam
Irek

pomocy! murzynek!