pilne: koronka vs. implant

1. Data: 2004-04-22 20:53:21

Temat: pilne: koronka vs. implant
Od: jacek <j...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Potrzebuje kompetentnych informacji, co wybrac: koronke porcelanowa czy
implant? Chodzi o przednie zeby. Przegladam materialy w internecie i mam
mieszane uczucia bo kazda pliszka swoj ogon chwali.. Jaka jest jakosc
obu rozwiazan? Jaki jest komfort psychiczny? Jak od strony estetyki to
wyglada? Czy korona porcelanowa jest widoczna (stomatolog zapewnil mnie,
ze nic nie bedzie widac..) Jaka jest trwalosc obu protez (nie chodzi mi
o teoretyczne, tylko jak to wyglada w rzeczywistosci) Czy sa jakies
niebezpieczenstwa wynikajace z zastosowania tych rozwiazan? Czy warto
robic w Polsce te zabiegi czy moze lepiej w klinice Europy zachodniej
lub za oceanem? czy sa materialy protetyczne, ktore wyraznie wybijaja
sie na tle konkurencji i warto w nie inwestowac pieniadze? Jak
przedstawia sie to od strony czasowej i finansowej?

prosze o wszystkie wszystkie za i przeciw..

pozdrawiam,
jacek

2. Data: 2004-04-23 13:49:30

Temat: Re: pilne: koronka vs. implant
Od: "Profil1" <e...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Potrzebuje kompetentnych informacji, co wybrac: koronke porcelanowa czy
> implant?

Zdecydowanie korone porcelanowa. Implanty stosuje sie tam, gdzie nie ma juz
wlasnych zebów. Jesli jest wlasny zab, lub chociaz nadajacy sie do odbudowy
protetycznej korzen, nalezy go wykorzystac, bo jest to najlepsze
rozwiazanie.Nawet najlepszy implant jest zawsze gorszy niz wlasny zab.Korony
porcelanowe sa bardzo kosmetyczne, wygodne i duzo tansze. Dodam, ze implant
to tylko " szkielet" na którym i tak osadza sie korone porcelanowa. Lepiej
wiec umocowac ja na swoim zebie, bo odpada ryzyko odrzucenia ciala obcego ,
jakim niewatpliwie jest implant. Pozdrawiam. Ewa

3. Data: 2004-04-23 20:20:50

Od: jacek <j...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Profil1 wrote:

> [...]
> wiec umocowac ja na swoim zebie, bo odpada ryzyko odrzucenia ciala obcego ,
> jakim niewatpliwie jest implant. Pozdrawiam. Ewa

dziekuje za odpowiedz. mam jeszcze pytanie. chodzi mi o "cofanie sie
dziasel" -- pewnie istnieje odpowiednia nomenklatura na okreslenie tej
reakcji organizmu, ale nie znam. czy wystepuje to w przypadku koron
porcelanowych? jesli tak, w jakim stopniu i jak czesto? jak wyglada to
przy implantach?

pozdrawaiam,
jacek

4. Data: 2004-04-24 22:27:17

Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "jacek" <j...@b...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> przedstawia sie to od strony czasowej i finansowej?
>
> prosze o wszystkie wszystkie za i przeciw..

Tu chyba jest jakas pomylka. Nie moze byc koronka, czy implant. Koronka -
wtedy gdy jest wlasny zab badz chociazby korzen na którym mozna wykonac
wklad koronowo-korzeniowy, natomiast implant tylko wtedy, gdy nie ma zeba. I
na tym implancie równiez wykonuje sie korone porcelanowa. a co do dziasel
cofajacych sie, to na pewno kazdy stomatolog poleci odpowiedni sposób
szczotkowania i masazu, który bedzie zapobiegal podnoszeniu badz cofaniu sie
dziasla nad zebem.Pozdrawiam.

Ja-chemia, pies gronkowiec- bać się?
pytanie do ginekologa-antykoncepcja
aspirin c
lewe biodro okresowo "nie działa" ?! :((
Studiowanie medycyny za granica