piri piri?

1. Data: 2002-06-14 07:29:51

Temat: piri piri?
Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
dostalam wczoraj od kolezanki paczuszke przyprawy piri piri, wyglada to jak
male wysuszone papryczki. Do czego to się nada?

Asia

1. Data: 2002-06-14 08:04:02

Temat: Re: piri piri?
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> dostalam wczoraj od kolezanki paczuszke przyprawy piri piri, wyglada to jak
> male wysuszone papryczki. Do czego to się nada?

w dużych ilościach do wytrucia karaluchów ;-) A tak, to jako przyprawa
do polepszenia ostrości. Tylko uważać!
"Ostrość" rozpuszcza się w tłuszczu i np. połową takiej piri-piri możesz
przyprawić 4 litry rosołu tak, że tylko ja zjem ;-)

W razie co, wywal nasionka ze środka, tam najwięcej ostrego.

Waldek

1. Data: 2002-06-14 08:51:39

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik asia <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3d099aaa$1...@n...vogel.pl...
> [...]
jak
> male wysuszone papryczki. Do czego to się nada?

do potraw afrykańskich, oni chyba to diabelstwo uwielbiają, że im talerzy
nie przeżre, hm
sypią nawet do plantanów, ryk, kuraków, słowem do wszystkiego, nie
zdziwiłabym się, gdyby nasypali do drinków
uważaj na to, mój mąż kiedyś chciał pomylić z papryczklami chili, ale w porę
zauważyłam co wkłada do koszyka :)))

pozdróka
wkn

1. Data: 2002-06-14 11:32:10

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 14 Jun 2002 09:29:51 +0200, "asia" <a...@w...pl>
wrote:

>Witajcie!
>dostalam wczoraj od kolezanki paczuszke przyprawy piri piri, wyglada to jak
>male wysuszone papryczki. Do czego to się nada?
>
>Asia

do kurczaka. natrzec, upiec. w Portugalii takie jadlam, bardzo
smaczne, ale ja zawsze prosilam, zeby poszkodowali mi tej
przyprawy bo po pierwszym razie oczy mi po prostu wylecialy...

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-06-14 11:34:20

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>zdziwiłabym się, gdyby nasypali do drinków
>uważaj na to, mój mąż kiedyś chciał pomylić z papryczklami chili, ale w porę

Dlaczego do ryk? I co to ryki? (poza wrzaskiem ze spalonej
przyprawa geby)

Trysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-06-14 12:06:04

Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:40ljgusuj86j67284av1q8u5ommv9jbbjk@4ax.com...
> [...]
> smaczne, ale ja zawsze prosilam, zeby poszkodowali mi tej
> przyprawy bo po pierwszym razie oczy mi po prostu wylecialy...

dzieki Wam wszystkim za odpowiedzi, jakos to spozytkuje. Czy dodaje sie to w
calosci? pokrojone? pokruszone? np. do sosu jak?
wlasnie z Portugalii mi to kolezanka przywiozla...

Asia

1. Data: 2002-06-14 20:43:14

Od: hmmm <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

14 Jun 2002 10:04:02 +0200, Waldemar Krzok
<w...@u...fu-berlin.de> napisal o piri-piri:

>przyprawa do polepszenia ostrości. Tylko uważać!
>"Ostrość" rozpuszcza się w tłuszczu i np. połową takiej piri-piri możesz
>przyprawić 4 litry rosołu tak, że tylko ja zjem ;-)

nie mysl sobie ;-) ja tez!!!

hmmm
co jom Wegrzy w knajpach kochajom
za podwojne posypywanie czeresniowom papryczkom ;-)

1. Data: 2002-06-15 20:15:05

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> w wiadomooci do
grup dyskusyjnych napisał:h...@4...com..
.

> Dlaczego do ryk? I co to ryki? (poza wrzaskiem ze spalonej
> przyprawa geby)
>
> Trysia
> K.T. - starannie opakowana

Alez Krysiu, przeciez Ty doskonale wiesz o, co chodzi :)))
Doskonale nadaje sie do ryków meza, jak mu cos nie smakuje. Wklada sie mu
taka piri piri do geby i od razu przestaje ryczec... na jakis czas, hehehe

wkn

1. Data: 2002-06-15 20:33:34

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 15 Jun 2002 22:15:05 +0200, "Wkn" <w...@w...pl> wrote:

> [...]
>taka piri piri do geby i od razu przestaje ryczec... na jakis czas, hehehe

a co? tak go zatchnie??

Trysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-06-17 08:21:37