piwo korzenne

1. Data: 2002-12-03 22:58:08

Temat: piwo korzenne
Od: Maciej Ostaszewski <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

cześć!

Co to właściwie jest, bo słyszałem, że ejst to napój zupełnie bezalkoholowy. I
czy mozna go kupić w Polsce?

pozdrawiam,

maciek
--
Szybki jak [Romet] Wicher

1. Data: 2002-12-04 10:13:18

Temat: Re: piwo korzenne
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Maciej Ostaszewski:
> cześć!
>
> Co to właściwie jest, bo słyszałem, że ejst to napój zupełnie bezalkoholowy. I
> czy mozna go kupić w Polsce?

po naszemu to się nazywa Root Beer. Jest to lemoniada (znaczy napój
gazowany, lemony czy cytryny tam nie ma ;-)) z dodatkiem korzeni. Nie da
się być wobec tego obojętnym. Albo się lubi (jak ja i moi domownicy),
albo nienawidzi. Niektórym w smaku przypomina maść przeciwreumatyczną.
Ja kupuję w sklepie Kaisers (Tengelmann), bywał także u Chińczyków w
Vinh Loi, ale w Polsce chyba te sieci nie występują. Poszukaj po
supermarkietach root beer, może mają. Aha, w EU występuje w puszkach
koloru brązowego (ciemny lub sraczkowy).

Waldek

1. Data: 2002-12-04 11:11:13

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maciej Ostaszewski <m...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:slrn.pl.auqe12.1r6.mefju@mefju...
> cześć!
>
> Co to właściwie jest, bo słyszałem, że ejst to napój zupełnie
bezalkoholowy. I
> czy mozna go kupić w Polsce?
>

> pozdrawiam,
>
> maciek
> --

Chyba Ci chodzi o napoj imbirowy, czyli ginger-ale, wynalazek wyspiarzy
chyba. Widzialam w hipermarketach, kiedys pilam oryginalne angielskie ale
mnie nie wzielo. Nic szczegolnego.

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2002-12-04 12:18:54

Od: "blinko" <b...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Ostaszewski" <m...@...pl> napisał w wiadomości
> cześć!
>
> Co to właściwie jest, bo słyszałem, że ejst to napój zupełnie
bezalkoholowy. I
> czy mozna go kupić w Polsce?

moze to byc jedno z dwoch, albo root beer - okropnienstwo jakich malo, w usa
popularne szczegolnie z plywajaca galka lodow waniliowych, nazywa sie to
root beer floa bodajze
drugie to moze byc ginger ale, calkiem calkiem, smakuje troche jak cos
skrzyzowane miedzy lemoniada a tonikiem - no dobra moze i nie kazdemu tak
smakuje ;)

1. Data: 2002-12-04 21:47:03

Od: "anya" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
napisał:slrn.pl.auqe12.1r6.mefju@mefju...
> cześć!
>
> Co to właściwie jest, bo słyszałem, że ejst to napój zupełnie

wlasnie..nie ma juz u nas piwa bezalkoholowego..na tych, na ktorych bylo
kiedys tak napisane, teraz widnieje m.in. "niskoalkoholowe"

anya

1. Data: 2002-12-04 22:23:36

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

anya <a...@p...onet.pl> w <news:aslt4k$rig$1@news.tpi.pl>
napisał(a):

> wlasnie..nie ma juz u nas piwa bezalkoholowego..na tych, na ktorych
> bylo kiedys tak napisane, teraz widnieje m.in. "niskoalkoholowe"

Piwa bezalkoholowe wg. polskiego prawa mogą mieć IIRC 0,5% alk.

--
Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
k...@b...tk otwarte okna"

1. Data: 2002-12-05 08:46:43

Od: maniek <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

no ale mamy piwko karmelkowe :) tzw KARMI
ostatnio pilem 1x od baaardzo dluuuugiego czasu no i nawet mi smakowoło
:)))
pozdrowka
maniek

1. Data: 2002-12-05 12:00:41

Temat: Odp: piwo korzenne
Od: "anya" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Konrad Brywczyński <k...@b...tk> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a...@K...Brywczynski...
> anya <a...@p...onet.pl> w <news:aslt4k$rig$1@news.tpi.pl>

> Piwa bezalkoholowe wg. polskiego prawa mogą mieć IIRC 0,5% alk.

napisalam tylko, ze nie kupisz juz PIWA BEZALKOHOLOWEGO (z takim napisem)
a wszystko chyba po to, by do rocznego rozliczenia, rwoniez to piwo wliczac

anya

1. Data: 2002-12-05 12:07:54

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

anya <a...@p...onet.pl> w <news:asnf7d$puq$1@korweta.task.gda.pl>
napisał(a):

> napisalam tylko, ze nie kupisz juz PIWA BEZALKOHOLOWEGO

Wydaje mi się, że na Karmi np. taki napis jest. Ale nie
upieram się, bo nie kupowałem już dawno, choć przysiągłbym,
że kolega mi ostatnio taki napis na Karmi pokazywał.

1. Data: 2002-12-05 18:04:06

Od: "anya" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Konrad Brywczyński w wiadomości do grup dyskusyjnych

> Wydaje mi się, że na Karmi np. taki napis jest. Ale nie
> upieram się, bo nie kupowałem już dawno, choć przysiągłbym,
> że kolega mi ostatnio taki napis na Karmi pokazywał.

nie ma...mam karmi przed soba

anya

marcepan
Marcepan - prośba o przepis