placki tortilla

1. Data: 2003-12-07 12:51:53

Temat: placki tortilla
Od: "Mannix" <m...@S...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

kurcze nie udaly sie.... wyszly chyba ciut za twarde i za malo elastyczne.
czy placki powinno sie rozwalkowywac walkiem przed nalozeniem na patelnie
czy tez zrobic ciasto a'la nalesnikowe i nakladac na patelnie aby na niej
uformowac placek ?
w klepie widzialem ladne tortille i bardzo elastyczne...
jakies rady ?
--
Mannix
GG: # 11118

1. Data: 2003-12-07 18:04:14

Temat: Re: placki tortilla
Od: "Noth" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robie tortille z ciasta rzadkiego - jak napisales a'la nalesnikowe - i chyba
nie robie zle. zawsze wychodza smaczne miekkie i elastyczne.
Noth

1. Data: 2003-12-07 21:01:35

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Noth napisal(a):

>Robie tortille z ciasta rzadkiego - jak napisales a'la nalesnikowe - i chyba
>nie robie zle. zawsze wychodza smaczne miekkie i elastyczne.

No wiec ja dzisiaj robilem, z moja corka, rowniez tortilasy.
Przetrenowalismy kilka opcji. Rzrczywiscie, gdy ciasto jest bardzo
geste, to sie da je rozwalkowac na bardzo cienkie placuszki i
przeniesc bez rozerwania na patelnie. Ale za to wychodza bardzo
chrupiace. Az za chrupiace. Gdy ciasto zrobilismy rzadkie, to
tortilasy trzeba rozwalkowywac na dosc grube, poniewaz nie sposob bylo
je przeniesc na patelnie. Z takiego ciasta wychodzily miekkie i
elastyczne.

P.S.
Odpowiadaj pod cytatem !

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-12-07 21:20:31

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bqv7pn$r5o$1@korweta.task.gda.pl>, Mannix
<m...@S...z.pl> wrote:

> [...]
> uformowac placek ?
> w klepie widzialem ladne tortille i bardzo elastyczne...

Jeżeli chodzi Ci o tortille meksykanskie, to zajrzyj:

<http://www.cookeryonline.com/Tortilla/Tortilla%20re
cipes.html>

Ze względu na brak glutenu w mące kukurydzianej, zrobienie dobrej
tortilli nie jest, jak myślę, łatwe, jednak z czasem pewnie osiąga się
wprawę.

Władysław

kapary
Kiszenie baklazanów.
Maklowicz - dzisiaj
ketchup siodemka
Zamienniki w kuchni: ciasto z musem zamiast oleju - relacja