placki ziemniaczane

1. Data: 2005-09-21 07:46:32

Temat: placki ziemniaczane
Od: "jacenty" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj na obiad smazyłem placki ziemniaczane. Zabrakło mi ziemniaków więc
dodałem do masy zmielonego kabaczka. Efekt był cokolwiek ciekawy. Placki
rosły na patelni i do tego były kruche i pyszne. Rodzinka zajadała ze
smakiem. Może ktoś juz eksperymentował z czymś takim??
Pozdro Jacenta

2. Data: 2005-09-21 07:58:15

Temat: Re: placki ziemniaczane
Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacenty" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> rosły na patelni i do tego były kruche i pyszne. Rodzinka zajadała ze
> smakiem. Może ktoś juz eksperymentował z czymś takim??

Owszem...

z kabaczkami i cukiniami

do startego na grubej tarce warzywa dyniowatego dodawałem(oprócz maki i
jajka):

siekana cebulke, siekana papryke, okrawki wedlin...

a reszta to smażenie poprostu..

okazuje sie że cus w tym stylu w japonskiej kuchni nosi nazwe okonomyaki
czy jakos tak
i robia to na bazie kapusty pekinskiej
a wyglada bardzo ciekawie :))

http://recipes.chef2chef.net/recipe-archive/03/01669
5.shtml

Marek

3. Data: 2005-09-21 08:01:14

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rosły na patelni i do tego były kruche i pyszne. Rodzinka zajadała ze
> smakiem. Może ktoś juz eksperymentował z czymś takim??

pewnie, chociaz nie tyle z kabaczkiem co z cukinią. Polecam dodanie do masy
ziemniaczanej cukinii czy kabaczka utartego na grubych oczkach (jak
marchewkę so surówki).

pozdrawiam
Basia

4. Data: 2005-09-21 10:01:22

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 21.09.2005, o godzinie 09.46.32, na pl.rec.kuchnia, jacenty
napisał(a):

> [...]
> rosły na patelni i do tego były kruche i pyszne. Rodzinka zajadała ze
> smakiem. Może ktoś juz eksperymentował z czymś takim??

Z wątróbką. Zemleć wątróbkę i wrzucić zamiast ziemniaków. Reszta składników
jak do ziemniaczanych.

*Habeck*
- Schutzbach

5. Data: 2005-09-21 16:27:53

Od: "UFOLudek" <p...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja zamiast ziemniaków starłem dynię. Trzeba tylko jeść od razu bo potem
placki "flaczeją" :)

6. Data: 2005-09-21 20:14:48

Od: Marcin Goralski <g...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

Polecam dodanie do masy
> ziemniaczanej cukinii czy kabaczka utartego na grubych oczkach (jak
> marchewkę so surówki).

Ja zawsze ucieram placki ziemniaczane na najgrubszych oczkach jakie
mam. (moze to nie nowosc, ale moja rodzicielka zawsze uzywa
najmniejszych). Sa jakies konkretne przepisy czy cos? ;)

--
Marcin Goralski [Krk]
-...@j...net.pl-

7. Data: 2005-09-21 21:24:11

Od: "Marek" <m...@...tkb.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja zawsze ucieram placki ziemniaczane na najgrubszych oczkach jakie
> mam.

I te placki sa najlepsze, najbardziej chrupiace.

Marek

8. Data: 2005-09-22 06:57:58

Od: "Qq" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja starłem na małych wiórkach cukinię, dodałem kilka dosłownie ziemniaków
startych, jaja, cebule dwie, mąka i patelnia. Były delikattniejsze od
ziemniaczanych i bardzo mniam.

Qq

Winogrona
gotowanie strączkowych