plesn na agrescie co polecacie ?

1. Data: 2007-05-16 17:34:24

Temat: plesn na agrescie co polecacie ?
Od: "krzys" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam macie jakies moze znane srodki na plesniejacy
na bialo agrest?

2. Data: 2007-05-16 17:37:44

Temat: Re: plesn na agrescie co polecacie ?
Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

krzys napisał(a):
> witam macie jakies moze znane srodki na plesniejacy
> na bialo agrest?

Kup coś na szarą pleśń, nawet był specjalny środek na szarą pleśń na
agreście. W sklepie ogrodniczym kup - to Ci doradzą, bo nie pamiętam
nazwy...
--
XL wiosenna
Uwaga: to konto jest kontynuacją poprzedniego, którego profil znajdziesz

3. Data: 2007-05-16 17:39:19

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

krzys napisał(a):
> witam macie jakies moze znane srodki na plesniejacy
> na bialo agrest?
Aaaaale jak na biało? - czy jak nalot z mąki? - to mączniak... Też
poradzą Ci w sklepie ogrodniczym. Poszukam w moim info, na wszelki wypadek.

4. Data: 2007-05-16 18:03:46

Od: "krzys" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ale czy to aby na pewn jest szara plesn skoro
jest to nalot w kolorze białym i granulacji raczej mączystej

5. Data: 2007-05-16 19:16:39

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

krzys napisał(a):
> ale czy to aby na pewn jest szara plesn skoro
> jest to nalot w kolorze białym i granulacji raczej mączystej

To mączniak.

Score 250 EC (difenokonazol) - jabłoń, grusza, wiśnia (14 dni) - parch
jabłoni, parch gruszy, mączniak jabłoni, drobna plamistość liści drzew
pestkowych, czarna porzeczka i agrest (21 dni) - amerykański mączniak
agrestu, opadzina liści, rdza, krzewy ozdobne (róża) - mączniaki
prawdziwe, plamistości liści

Nimrod 250 EC (bupirymat) - jabłoń, agrest, porzeczka, truskawka (14
dni), pomidor, ogórek, pietruszka (3 dni), rośliny ozdobne - mączniaki
prawdziwe

Zwróć uwagę na podaną długość okresu karencji.

6. Data: 2007-05-16 21:25:49

Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@w...pl> napisał(a):

> Kup coś na szarą pleśń, nawet był specjalny środek na szarą pleśń na
> agreście. W sklepie ogrodniczym kup - to Ci doradzą, bo nie pamiętam
> nazwy...

Na agrest - to preparat Nimrod.. Marex

7. Data: 2007-05-16 21:50:07

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:f2ffj5$akm$1@nemesis.news.tpi.pl krzys
<k...@p...onet.pl> napisał(a):

> witam macie jakies moze znane srodki na plesniejacy
> na bialo agrest?

Hejka. Najbardziej znanym środkiem jest wykarczowanie i spalenie
krzaczora oraz zakup na to miejsce odmiany odpornej na maczniaka
amerykańskiego.
Pozdrawiam ekstyrpacyjnie Ja...cki

8. Data: 2007-05-18 04:35:56

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

krzys wrote:
> plesniejacy na bialo agrest
Aby uniknąć tego na przyszłość nie wolno dopuścić do zagęszczania się krzaka
oraz do wzrostu chwastów w obrębie krzaka i naokoło niego.
Agrest też powinien być prawidłowo nawożony i nawadniany.

Przed wielu laty miałem często podobne objawy. Ustąpiły gdy agrest był
prawidłowo prześwietlany, nawożony i nawadniany.

Sprawdź czy Twoja odmiana nie jest szczególnie wrażliwa i nie wymaga
oprysków.
Ja uprawiam odmiany nie wymagające w ogóle oprysków jeżeli stosuje się
właściwą agrotechnikę.
Dziadek 2
Używaj Linuksa. Bądź legalny.
Czytaj www.linux.pl

9. Data: 2007-05-18 21:14:31

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Udziadeksu?@wro.vectranet.pl napisał:

> Przed wielu laty miałem często podobne objawy. Ustąpiły gdy agrest był
> prawidłowo prześwietlany, nawożony i nawadniany.

Mi zalecano kiedyś oprysk ale nie miałam ochoty jeść owoców
pokrytych wpierw nalotem a później jakąś "chemią". Zastosowałam metodę
słuszną czyli szpadel. Obejrzałam korzenie i już nie miałam
wątpliwości,że właśnie tak należało postąpić.
Na innej odmianie agrestu jest mączniak lub nie w zależności
od miejsca, gdzie krzewy rosną.

Pozdrawiam, Barbara

Uzupełnianie trawy
Poszukuję dla Przyjaciela rokitnika