plesniak

1. Data: 2002-01-10 18:39:26

Temat: plesniak
Od: "anda" <a...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

robilam porzadek w szufladzie z rachunkami ...
rachunku nie znalazlam, ale wpadl mi w rece przepis kolezanki na plesniaka

ciasto proste, szybkie i wg moich znajomych smaczne

plesniak magdy
3 szklanki maki
1 kostka margaryny
1/2 kostki masla
3 jajka
2 plaskie lyzeczki proszku do pieczenia
cukier waniliowy
2 lyzki kakao
orzechy, rodzynki
powidla sliwkowe

z maki, margaryny, masla, zoltek, proszku do pieczenia zagniesc ciasto
podzielic na 3 czesci, jedna wykleic tortownice, druga wlozyc do
zamrazalnika, trzecia zagniesc z kakao i rowniez wlozyc do zamrazalnika
ciasto w tortownicy posmarowac powidlami, posypac orzechami i rodzynkami
na to zetrzec na tarce ciasto kakaowe
ubic na sztywno piane z bialek i szklanki cukru
na wierzch zetrzec biala czesc ciasta
piec 45-50 min w tem 180 stopni
cieple posypac cukrem pudrem

(porcja na duza tortownice)

anda
Czekolada to produkt sezonowy.
Sezon na czekoladę poznajemy po tym,że w nazwie miesiąca
jest litera :a lub l lub e.

1. Data: 2002-01-10 21:22:05

Temat: Re: plesniak
Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ciasto proste, szybkie i wg moich znajomych smaczne

Co to znaczy "wg moich znajomych smaczne"? Nie jadlas go czy jak? Jesli nie
jadlas, to sie nie przyznawaj, bo to wstyd, hanba i poruta nie zjadac sie
plesniakiem conajmniej raz w miesiacu (czesciej trudniej - w koncu sa tez inne
ciasta :-)))))

Pzdr

Kundzia

PS. A druga warstwe mozna pokroic w plastry nozem (zmrozone ciast sie do tego
nadaje).

1. Data: 2002-01-11 02:18:41

Temat: Odp: plesniak
Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik anda <a...@k...chip.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
> [...]
> na to zetrzec na tarce ciasto kakaowe
> ubic na sztywno piane z bialek i szklanki cukru

Jednym z sekretów pleśniaka jest dżem. Im bardziej kwaśny, tym pleśniak
lepszy :) Ulubiony dżem mojej mamy do tego ciasta, to dżem porzeczkowy,
potwornie kwaśny i właściwie jedyne jego zastoswanie, to właśnie pleśniak :)

Anka - bardzo lubiąca pleśniaki :)

1. Data: 2002-01-11 09:53:29

Od: "Magda G." <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stsal" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> lepszy :) Ulubiony dżem mojej mamy do tego ciasta, to dżem porzeczkowy,
> potwornie kwaśny i właściwie jedyne jego zastoswanie, to właśnie pleśniak

u mnie to ciasto zowie się Kruszon i zamiast dżemu, rodzynek i orzechów daję
tam odcedzony agrest z kompotu - rewelacja. Zdarzyło mi się też jeść wersję
z przesmażonymi jabłkami i jeszcze inną coś a la sernik. Każda bardzo
smaczna :-))

Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2002-01-11 10:04:32

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"anda" <a...@k...chip.pl> wrote:
> [...]
>orzechy, rodzynki
>powidla sliwkowe
>
>z maki, margaryny, masla, zoltek, proszku do pieczenia zagniesc ciasto

..a tak zapytam... A co z cukrem w wersji do ciasta. W
składnikach jest tylko cukier waniliowy . To ciasto nie ma w sobie
cukru...? Bo potem widzę, że szklanka pojawia się w czasie
ubijania białek a wcześniej nic...To dobrze ?

AgataW.

1. Data: 2002-01-11 10:29:35

Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<ciach! >
> [...]
wersję
> z przesmażonymi jabłkami i jeszcze inną coś a la sernik. Każda bardzo

Idę wycyganiać od mamy przepis i kompot z agrestu :)

Anka - wielbicielka pleśniaków wszelakich :)

1. Data: 2002-01-11 10:52:08

Od: "Dzidzior" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> plesniak magdy

To jest moje ukochane ciasto...
dla mnie nie ma lepszego i u nas w rodzinie funkcjonuje pod nazwa "Plesniak
Marty" :).
Troszeczke sie rozni w szczegolach... dzem jest mamy i to jablkowy tylko
taki malo slodki pomieszany z dzemem z mirabelek - szczyt kwasnosci :), nie
dodajemy zadnych rodzynek ani orzechow. I na wieszch scieramy ciasto z
kakaem, wtedy jest ladny kontrast z bialkiem i napewno nie 1/3 ciasta tylko
duzo mniej, tak raczej dla ozdoby... no i wyglada wtedy jak plesniak...
Pozdrawiam
Marta S.

1. Data: 2002-01-11 11:55:25

Od: "Magda G." <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AgataW" <a...@g...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> cukru...? Bo potem widzę, że szklanka pojawia się w czasie
> ubijania białek a wcześniej nic...To dobrze ?

U mnie w przepisie na Kruszon są 3 łyżki cukru... Tutaj nawet nie
zauważyłam, że nie został wzięty pod uwagę :-)

Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2002-01-11 17:29:41

Od: "anda" <a...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> plesniakiem conajmniej raz w miesiacu (czesciej trudniej - w koncu sa tez
jadam, jadam (jesli mi domowe chlopy cokolwiek zostawia bo lubie zimny)
moze nie co miesiac, bo zamowienia sa skladane co tydzien rozne:)
jest jeden drobny szczegolik, sztuki domowe twierdza ze jestem wszystkozerna
(nieprawda od dziecinstwa mam uraz do potraw niedosolonych) a czytac moge
nawet ksiazke telefoniczna....

1. Data: 2002-01-11 17:31:12

Od: "anda" <a...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cukru...? Bo potem widzę, że szklanka pojawia się w czasie
> ubijania białek a wcześniej nic...To dobrze ?

robie bez cukru (czesto nawet bez waniliowego) - wszystko kwestia smaku.

anda

Re Pierogi
pyszny przepisik
raki