płyta ceramiczna Gorenje -dziwne

1. Data: 2005-08-19 21:17:23

Temat: płyta ceramiczna Gorenje -dziwne
Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

W instrukcji plyty ceramicznej Gorenje ECT 620E napisano, że podłacza sie ją
przy uzyciu 4 przewodów.
IMO - powinno być 5 przewodów, ale przyszedł dzisiaj elektryk i podłączył
płytę za pomocą 4 przewodów (niestety nie było mnie przy tym) - ponoc ta
płyta (wszystki Gorenje) uzywają 2 fazy zamiast 3?
Moze ktos ma płytę ceramiczną Gorenje i moze to potwierdzić - interesuje
mnie czy działa ona wolniej niż taka z 3 fazami (5 przewodów)? Czy pola się
wolniej nagrzewają w stosunku do takiej 3 fazowej?
Bardzo dziwne to podłaczenie - zresztą jakiś czas wczesniej mozna było
poczytać na forum o problemach z podłaczeniem płyt cer, Gorenje.
Moja wprawdzie działa - podłaczono dobrze, ale te 4 przewody mnie dziwia.

JerzyR

2. Data: 2005-08-20 03:31:22

Temat: Re: płyta ceramiczna Gorenje -dziwne
Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak ma być. Płyta to nie silnik, żeby musiały być 3 fazy. Po prostu jedna
faza zasila 2 pola a druga 2 kolejne i już.
JAck

3. Data: 2005-08-21 15:51:31

Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <tkorsak@"REMOVE"polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyR" <j...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> płytę za pomocą 4 przewodów (niestety nie było mnie przy tym) - ponoc ta
> płyta (wszystki Gorenje) uzywają 2 fazy zamiast 3?

Chłopie, policz na palcach:
Trzy fazy, R, S, T, trzy przewody,
Przewód zerowy = czwarty przewód.

pzdr.
Tadeusz

4. Data: 2005-08-21 19:03:46

Od: "Grzegorz J." <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tadeusz Jerzy Korsak" <tkorsak@"REMOVE"polbox.com> napisał w
wiadomości news:dea7tj$jop$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Chłopie, policz na palcach:
> Trzy fazy, R, S, T, trzy przewody,
> Przewód zerowy = czwarty przewód.
***
To jakąś "nietypową" rączkę masz :)
Jeżeli już to : L1, L2, L3, - fazy, N -zero robocze, PE - przewód
ochronny (to razem 5)

Grzegorz

5. Data: 2005-08-21 19:40:42

Od: Daniel Zalewski <zefir77@no_spam_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz J." <k...@o...pl> wrote in

> To jakąś "nietypową" rączkę masz :)
> Jeżeli już to : L1, L2, L3, - fazy, N -zero robocze, PE - przewód
> ochronny (to razem 5)

Witam.
Z ust mi to wyjąłeś. Rączka "nietypowa" a główka "przeterminowana" (krew
mnie zalewa jak widzę jak ktoś takie bzdury na grupach wypisuje i wprowadza
ludzi w błąd.) Takie tłumaczenie może skutkować tym, że sobie ktoś płytę w
kosmos wystrzeli postępując wg takiej instrukcji (faza L3 na N, N na PE), a
oznaczenia RST już się od wieków nie stosuje.
Co do odpowiedzi na główne pytanie to płyty można zasilać dwiema fazami a
nawet jedną. Trójfazowe zasilanie stosuje się dla obniżenia obciążenia
prądowego i ilość faz na zasilaniu nie ma wpływu na szybkość nagrzewania
się płyty.

Piniendzy.
--
Zefir

6. Data: 2005-08-21 20:53:29

Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nawet jedną. Trójfazowe zasilanie stosuje się dla obniżenia obciążenia
> prądowego i ilość faz na zasilaniu nie ma wpływu na szybkość nagrzewania

bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
Poszukałem w instrukcjach obsługi płyt ceramicznych kilku firm i
rzeczywiście niektóre umożliwiają podłączenie do jednej, dwóch lub trzech
faz.
Moja płyta - tylko do dwóch. Gorenje jest OK:)

JerzyR

junkers czy przepływowy ogrzewacz wody?
Panele - jak naprawić?
Mur pruski
Re: Instalacja licznika gazowego - prosze o pomoc
Jaka maszynka do mielenia?