pnącza na płoty z siatki

1. Data: 2003-03-26 09:54:35

Temat: pnącza na płoty z siatki
Od: "Agnes" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie sa najlepsze pnacza na płoty z siatki od strony południowej i od
pólnocnej /chodzi o 2 różne rodzaje pnącz/
może jakieś dobre strony www na ten temat.

2. Data: 2003-03-26 10:17:52

Temat: Odp: pnącza na płoty z siatki
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agnes <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b5rth3$rao$...@n...news.tpi.pl...
> Jakie sa najlepsze pnacza na płoty z siatki od strony południowej i od
> pólnocnej /chodzi o 2 różne rodzaje pnącz/
> może jakieś dobre strony www na ten temat.

Od południowej? Winorośla oczywiście.
Najlepsza strona? www.winogrona.org
Pozdrawiam :-)
Janusz

3. Data: 2003-03-26 10:22:52

Temat: Re: pnącza na płoty z siatki
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b5rth3$rao$1@nemesis.news.tpi.pl Agnes
<a...@w...pl>napisał(a):
> Jakie sa najlepsze pnacza na płoty z siatki od strony południowej i >od
pólnocnej /chodzi o 2 różne rodzaje pnącz/

Hejka. Od południa groszek pachnący, wilec, fasola wielokwiatowa,
chmiel o pstrych liściach lub tykwa ozdobna (dynia).
Natomiast w półcieniu można uprawiac chmiel o zielonych liściach. Myślę,
że wilec też da sobie radę przy północnej siatce.
Pozdrawiam pnąco Ja...cki

PS. Zobacz też www.clematis.pl

4. Data: 2003-03-26 11:05:04

Od: "Agnes" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie chodzi mi o pnącza jednoroczne ,zastanawiam się nad hortensja pnącą od
północy a rdestem Auberta od południa,może od północy jeszcze bluszcz
zimozielony wymieszany na przemian z hortensją a na rdeście lub pomiędzy
clematisy -co o tym sadzicie?

5. Data: 2003-03-26 11:55:40

Od: "Wojtek" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Natomiast w półcieniu można uprawiac chmiel o zielonych liściach. Myślę,
> że wilec też da sobie radę przy północnej siatce.

Witam!
Jak to jest z tym chmielem? Można kupić nasiona?
I czy można go uprawiać legalnie? Na
http://www.plantator.pl/publicystyka/cenz_upr.html#t
yton%20i%20chmiel
piszą, że trzeba mieć zezwolenie. Jeszcze trochę i będzie
potrzeba zezwleń na zakładanie kompostu...
Pozdrawiam
Wojtek Kowalczyk

6. Data: 2003-03-26 12:42:48

Od: "Johnny" <k...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam pytanie, czy takie pnacza nie maja negatywnego wplywu na siatke?
Czy nie przyspieszaja jej korozji lub za bardzo nie obciazaja siatki ?

Pozdrawiam
Przemek.

7. Data: 2003-03-26 13:03:18

Od: "Agnes" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie z tego powodu zadaje pytanie,czy takie pnącza nadają się na siatkę ?

8. Data: 2003-03-26 18:57:30

Od: "AO" <andrzejopejda(at)poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pólnocnej /chodzi o 2 różne rodzaje pnącz/
> może jakieś dobre strony www na ten temat.

Wg mnie odmiany powojnikow botanicznych.

Pozdrawiam
Andrzej Opejda
http://www.sieciogrod.pl
http://www.arboretum.pl

9. Data: 2003-03-26 20:33:10

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Jesli maja byc to pnacza krzewiaste:
Od polnocy jak i od poludnia poradzi sobie winobluszcz pieciolistkowy.
Od poludnia dobrze beda rosly: dlawisze, wiciokrzewy, powojniki (przy
zapewnieniu cienia na korzenie), aktynidie, akebia, rdest Auberta, milin
amerykanski.
Co niektore z nich moga wymagac ciecia, bo beda sie znacznie rozrastac.
Jesli plot jest mocny, utrzyma wszystkie z nich.
Od polnocy (zwlaszcza jesli w cieniu) kokornak wielkolistny bedzie dobrze
rosl (czy dobrze, to zalezy tez od gleby).
Temat pnaczy wiele razy byl juz na grupie. Zajrzyj do archiwum, a moze
znajdziesz pare dodatkowych informacji.

Pozdrawiam,
Bpjea

10. Data: 2003-03-26 20:43:57

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Agnes napisał(a) w wiadomości: ...
>Nie chodzi mi o pn?cza jednoroczne ,zastanawiam się nad hortensja pn?c? od
>północy a rdestem Auberta od południa,może od północy jeszcze bluszcz
>zimozielony wymieszany na przemian z hortensj? a na rde?cie lub pomiędzy
>clematisy -co o tym sadzicie?

Dobra mieszanka, tylko bedziesz musiala uwazac, by rdest nie zagluszyl
powojnikow. Rdest, chociaz nie tylko on, ma tendencje do ogolacania sie z
czasem w dolnych partiach rosliny. Jesli Ci to nie przeszkadza, to w
porzadku. Ewentualnie zawsze mozesz przyciac co jakis czas przy ziemi.
Bluszcz na siatce moze przemarzac (zalezy od regionu Polski).
Rosliny owijajace sie bardziej nadaja sie na siatke (moim zdaniem).
Hortensja tez jednak powinna sobie poradzic. Jest dosc sztywna, wiec nie
powinna odpasc.

Pozdrawiam,
Bpjea

bratki