po prosbie - cos z twarogu

1. Data: 2003-12-16 11:59:06

Temat: po prosbie - cos z twarogu
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Potrzebuje inspiracji - moze mi cos podpowiecie - musze wykorzystac 0,5 kg
pudelko twarogu - cos w rodzaju bardzo mialko zmielonego twarogu bez zadnych
dodatkow - ktoremu data waznosci wczoraj minela. Na twarog z cebulka czy na
slodko moje dzieci juz patrzec nie moga, tydzien przed swietami sernika piec
nie bede a na pierogi czasu nie mam;-(
Czy mozna z takim serkiem zrobic jakas zapiekanke albo cos innego, w miare
szybkiego i bez cukru?

z gory dziekuje za porady
pozdrawiam
Basia

1. Data: 2003-12-16 12:10:40

Temat: Re: po prosbie - cos z twarogu
Od: Ewa Dacko <e...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia napisał:
> [...]
> nie bede a na pierogi czasu nie mam;-(
> Czy mozna z takim serkiem zrobic jakas zapiekanke albo cos innego, w miare

1. Placuszki serowe:
250 g twarogu
2 jajka
4 łyżki mąki
woda/mleko
sól
1/2 płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia
Z podanych składników zrobić ciasto gęściejsze niż na naleśniki
ale rzadsze niż na placki ziemniaczane, smażyć na złoto.
Jesc na slodko albo na slono.
Mozna dodać do ciasta startego żółtego sera albo fety, będą
bardziej "wytrawne". Mozna przyprawic kminkiem, papryka.

2. Krokieciki z farszu do pierogów ruskich

3. Zapiekanka z kasza gryczana:
http://tinyurl.com/zg3b

Pozdrawiam,

Evva

1. Data: 2003-12-16 12:31:05

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 3. Zapiekanka z kasza gryczana:
> http://tinyurl.com/zg3b

Dziekuje bardzo za ten link, mam w domu wszystko co tu potrzeba, wiec nawet
po zakupy biegac nie musze a zrobie smaczna kolacje;-)

pozdrawiam serdecznie
Basia

1. Data: 2003-12-16 12:59:15

Od: "Ivan" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
0,5 kg
> pudelko twarogu - cos w rodzaju bardzo mialko zmielonego twarogu bez
Możesz zrobić coś w rodzaju "tzatziki"-ów
Potrzebne będą ze dwa średnie ogórki, pare ząbków czosnku, sól.
Ogórki ścierasz na tarce na grubych oczkach, solisz i zostawiasz na
sitku na ~0,5h do odcieknięcia soku. Mieszasz z twarożkiem, wyciskasz
czosnek (wg. smaku, ale sporo), solisz do smaku.
Bardzo dobre ze świeżym pieczywem typu graham.

Zbychu (Ivan)
N...@p...onet.pl => odpisujac usun "co trzeba"

1. Data: 2003-12-16 14:15:34

Od: "mangha" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nakarm nimi koty, psy, ale nie dzieci.
Przeterminowane produkty spożywcze najlepiej wyrzucić. Nawet, jeśli
jest to 1 dzień...

--
mangha

Do what thou wilt shall be the whole of the Law.

1. Data: 2003-12-17 06:38:34

Temat: Odp: po prosbie - cos z twarogu
Od: "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czosnek (wg. smaku, ale sporo), solisz do smaku.
> Bardzo dobre ze świeżym pieczywem typu graham.

A tzatziki przy padkiem nie jest robione ze smietany - tak przynajmniej
twierdzi moja grecka ksiazka kucharska. Ale moze sa tez inne wersje. Nigdy
nie jadlam z serkiem.
Ale ogolnie polecam te pychotke z ogoreczkami :)
Ja najczesciej podaje to po grecku, tzn do smazonych w ciescie bakalazanow.
Pycha.
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2003-12-17 08:27:42

Od: "Ivan" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> napisał w
wiadomości news:brotfq$b8v$1@topaz.icpnet.pl...
> [...]
przynajmniej
> twierdzi moja grecka ksiazka kucharska. Ale moze sa tez inne wersje.
ZTCW oryginalny jest z jogurtu, ale trochę innego niż nasz. Całkiem
dobrze wychodzi z twarogiem Campiny.

Zbychu (Ivan)
N...@p...onet.pl => odpisujac usun "co trzeba"

prosze grupowiczów o link do programów polskich kulinarnych
Makowiec po japońsku
Klarowanie masla
Gdzie w Polsce można zjeść
Chcesz, aby Twoje święta były wyjątkowe?