pochwalcie sie co macie :)

1. Data: 2002-03-30 21:26:55

Temat: pochwalcie sie co macie :)
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co zrobiliście na Święta do jedzonka?
Bo ja w tym roku mogłam ograniczyć się do absolutnego minimum, jako że będę
żerować na teściach i mamusi :)
Tak więc mam w lodówce tylko:
sałatkę wielowarzywno-selerowo-kiełkową
pieczeń z cycka indyczego z farszem pieczarkowo-serkowym
i serniczek według Kalioppe, który ma całkiem ciekawy smak :)

aha i zdobyczny tort, który mój mąż przytaszczył z pracy, bo jakaś osóbka
pci żeńskiej, która się odchudza dostała go jako łapówkę :)

Wesołych i smacznego

Wknpim

1. Data: 2002-03-30 21:35:44

Temat: Re: pochwalcie sie co macie :)
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pieczeń z cycka indyczego z farszem pieczarkowo-serkowym
> i serniczek według Kalioppe, który ma całkiem ciekawy smak :)

W lodówce to mam całkiem dużo... hehe, jak zwykle, ale na jutro to mam tylko
serniczek do zabrania do teściowej... jeszcze w piekarniku...

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-03-30 21:43:01

Od: "Zowisia" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wkn" <w...@w...pl> napisał(a):
> Co zrobiliście na Święta do jedzonka?
> Bo ja w tym roku mogłam ograniczyć się do absolutnego minimum, jako że
będę
> żerować na teściach i mamusi :)
----
A ja coś (wreszcie) wyprodukowałam !!
na gościnnych występach u mamy.
Mazurki, w liczbie co najmniej 10, z kaimakiem
(tradycyjna metoda), makiem, dzemem morelowym
i bogata dekoracja bakaliowa.

Poza tym bedzie szynka prawdziwa, sos tatarski
ze szczypiorkiem, chrzan,
a na obiad barszcz czerwony i sałatka z czerwonej kapusty
z fasolką.
I mnostwo ciast, głównie drożdżowych, których nie jadam
(a i tak wyglądam jakbym się nimi opychała .. :(((( )

A ten kaimak znikał tak szybko (łyżkami do gąb czterech - pięciu osób)
że ledwo nadążałam kłaść go na mazurki.
Jeszcze nie wiem, jak smakują. Ale zrobiłam im portrecik
z wysokości krzesła.
:)))

--
Zowisia < mailto:z...@p...onet.pl >

1. Data: 2002-03-30 22:05:14

Od: nsb <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Wkn wrote:

> Co zrobiliście na Święta do jedzonka?

Hej! Ja zrobiłam twojego mazurka - tego z dżemem i kajmakiem. :) Ciasto
wyszło jak marzenie, z rancikiem, jak przepis kazał. :) Niestety, nie
udało się mi zakupić mleka słodzonego w puszce (szarańcza przed świętami
wyjadła...) i próbowałam zrobić kajmak metodą tradycyjną, według
przepisu Magdy Bassett - no i przeliczyłam swoje siły. Po godzinie
gotowania wyszedł twardy, chrupiący i lśniący jak karmelki. Na szczęście
po rozłupaniu i ponownym rozpuszczeniu tych karmelków w nowej porcji
mleka z większym dodatkiem masła i podgotowaniu wyszła ładna, elastyczna
masa.

Mazurek wygląda przepięknie; ozdobiłam go migdałami i plasterkami
pomarańczy podgotowanymi w syropie. Jestem z siebie okropnie dumna -
jeszcze raz dzięki za przepis. :)

Aga

--
"If nothing else, I can always serve as a bad example"

1. Data: 2002-03-30 22:47:03

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Wkn" <w...@w...pl> a écrit dans le message news: a85ajq$s1c$...@n...tpi.pl...
> [...]
>
> aha i zdobyczny tort, który mój mąż przytaszczył z pracy, bo jakaś osóbka
> pci żeńskiej, która się odchudza dostała go jako łapówkę :)

Udziec jagniecy +

Marinades (=accras = mini racuchy z krewetkami i innm badziewiem...)

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2002-03-30 23:20:29

Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Co zrobiliście na Święta do jedzonka?
na sniadanie (przyjezdza moja siostra z rodzina):
1. schab faszerowany lopatka - pychotka, 1/3 juz zniknela,
2. pasztet w ciescie
3. jajka faszerowane
4. dip tzatzikowy i szczypiorkowo-rzodkiewkowy
5. babe z szafranem wg Agaty Solon - pachnie zabojczo.

Na obiadek:
1. rosolek na zoladkach indyczych - dzieci z zup jedza tylko rosolek
2. pieczen z piersi indyka faszerowanej boczkiem - wariacje a temat przepisu
ExtraVirgine
3. salata z sosem vinegrete

a moja siostra przywozi: 4 mazurki, serniczek i pasche.....

a od wtorku dieta:)))

Monisia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2002-03-30 23:49:49

Od: "Gosia ^KIKI^" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wkn <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:a85a
jq$s1c$...@n...tpi.pl...
> Co zrobiliście na Święta do jedzonka?

U nas w tym roku do jedzenia beda:
- wedlinka pieczona przez mamusie (schab, karkowka, szybna, zeberko, boczek
i pasztet)
-jajka faszerowane, jajka w sosie tatarskim
-salatka warzywna, salatka "smieciowka"
-kielbasa biala pieczona
-zurek z jajkiem
-rosolek
-bigos
-udka faszerowane pieczarkami
-piersi z kurczaka w sosie sliwkowym
-serniczek
-mazurek
-babka drozdzowa

Echhhh, ale trzeba bedzie po swietach jakas dietke zrobic.....
Pozdrawiam goraco i zycze smacznych swiat :)
--
*** KIKI***
Gosia Ceglińska

1. Data: 2002-03-30 23:56:59

Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> aha i zdobyczny tort, który mój mąż przytaszczył z pracy, bo jakaś osóbka
> pci żeńskiej, która się odchudza dostała go jako łapówkę :)

Ja spedzam u rodzicow i w tym roku robimy inaczej: nie pieczemy pasztetu
tylko kupilismy foje gras. zamiast gesi bedzie sola w sosie z zielonego
pieprzu. poza tym masa serow i wedlin, i zimnych mies, chrzan mamy i jakies
salatwki.... No i sernik mamy (z serkow mascarpone po raz pierwszy) i
zamowiona u lodzinskiego szarlotka z bita smietana.... Kaska

1. Data: 2002-03-31 00:47:24

Od: "Jacek Dominik" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja zrobiłem sobie wino z ryżu !
Trochę kiepsko wyszło, ale zawszę coś.

1. Data: 2002-03-31 04:16:22

Od: kamila slawinska <k...@s...killer.acedsl.com> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 30 Mar 2002 22:26:55 +0100, "Wkn" <w...@w...pl> wrote:

>Co zrobiliście na Święta do jedzonka?
>Bo ja w tym roku mogłam ograniczyć się do absolutnego minimum, jako że będę
>żerować na teściach i mamusi :)

u nas jest minimalistycznie, bo z moim lubym niewiele jemy, a gosci
jakos w tym roku niebedzie... wiec upieklam pasztet mojej tesciowej -
dodalam do niego odrobine esenci truflowej i wyszedl jak marzenie,
zwlaszcza z domowym sosem tatarskim; schab pieczony; zurek z biala
kielbasa; a na deser -sernik wg przepisu wygrzebanego w archiwum
grupy, podany przez gentelmana przedstawiajacego sie jako michal m -
sernik, nieskromnie zatytulowany 'najlepszy sernik we wszechswiecie',
okazal sie godny swego miana. po prostu udreka i ekstaza!
oj, dopiero po swietach to bedzie post scisly...

wesolych wszystkim raz jeszcze!

pozdrowienia,
kamila
--
everything tastes better with cat's hair in it.

kiszona czerwona kapusta
jak barwic jajka
Kaczka-jak
Co to jest KUMIN? To dla Krysi Starannie opakowanej.
Ponczowe ???