podatek za psa

1. Data: 2006-02-10 18:19:52

Temat: podatek za psa
Od: "rozyczka 37" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy inwalida I lub II grupy ma zniżkę lub też nie musi płacić wcale za to, że
ma psa ? Jeśli tak to na jakiej podstawie prawnej?

2. Data: 2006-02-10 18:37:18

Temat: Re: podatek za psa
Od: "Piotr M :)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-02-10 19:19,na pl soc inwalidzi wielce szanowny(a) , rozyczka
37 napisał(a):

> Czy inwalida I lub II grupy ma zniżkę lub też nie musi płacić wcale za to, że
> ma psa ? Jeśli tak to na jakiej podstawie prawnej?

Witam
Parę lat temu było tak że osoba o znacznym stopniu niepełnosprawności
nie musiała płacić za psa podatku, najlepiej zadzwonić w tej sprawie do
urzędu miasta lub gminy tam powinni wiedzieć jak aktualnie wygląda ta
sprawa,ale nie słyszałem żeby coś się zmieniło :)
--
Piotr
"Miłość żali się, że nie jest kochana, ale baczy, aby nadmiernym żalem

3. Data: 2006-02-10 19:25:20

Od: "Jeanne" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr M :)" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> najlepiej zadzwonić w tej sprawie do urzędu miasta lub gminy tam powinni
> wiedzieć jak aktualnie wygląda ta sprawa,ale nie słyszałem żeby coś się
> zmieniło :)

Hahahaha, absolutnie nie dzwonić. Ja w swoim Urzędzie Miasta musiałam palcem
pokazać podstawę prawną, że nie muszę płacić za psa i to jeszcze mogę mieć
tyle psów ile chcę.... Mój UM dwukrotnie przysłał mi wezwanie do zapłaty,
zupełnie bezprawnie.

Zwolnienie z podatku za posiadanie psów, reguluje art. 13. ustawy o
podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. 2002 nr 9 poz. 84 z późn. zm.)
"Art. 13
1. Podatnikami podatku od posiadania psów są osoby fizyczne posiadające psy.
2. Podatku od posiadania psów nie pobiera się:
1) pod warunkiem wzajemności - od członków personelu przedstawicielstw
dyplomatycznych i urzędów konsularnych oraz innych osób zrównanych z nimi
na podstawie ustaw, umów lub zwyczajów międzynarodowych, jeżeli nie są
obywatelami polskimi i nie mają miejsca pobytu stałego na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej,
2) z tytułu posiadania psów będących pomocą dla osób niepełnosprawnych
(niewidomych, głuchoniemych, niedołężnych),
3) od osób w wieku powyżej 65 lat prowadzących samodzielnie gospodarstwo
domowe - od jednego psa,
4) z tytułu posiadania psów utrzymywanych w celu pilnowania gospodarstw
rolnych - po dwa na każde gospodarstwo."

Zwolnienie z podatku za psa następuje na podstawie orzeczenia o stopniu
niepełnosprawności (niezdolności do pracy, inwalidztwie).

Powiem jeszcze, że akurat w moim przypadku chodziło o psy będące pomocą dla
osób niepełnosprawnych, ale mimo to, Pani w UM chciała mi wmówić, że mogę
nie płacić tylko za jednego psa (mam dwa), a za drugiego muszę, na co ja jej
powiedziałam, aby dokładniej przeczytała ten punkt dot. osób
niepełnosprawnych, ponieważ "psy" są wyraźnie napisane w liczbie mnogiej
.... Urzędniczka jednak do końca nie była przekonana i poszła z tym do radcy
prawnego, a gdy wróciła przyznała mi rację. Lepiej uważajcie, gdy się o coś
dowiadujecie....

Jeanne

4. Data: 2006-02-10 20:49:23

Od: "rozyczka 37" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Jeanne
>
> Bardzo dziękuję. A jak przekonać urzędnika, że rottwailer opiekuje się 75
letnią osobą (Igr) i 47 letnią osobą?

5. Data: 2006-02-10 20:56:42

Od: "Dawa" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam psa praktycznie od zawsze, ale podatku nigdy nie płaciłam i nadal nie
płace płacić nie zamierzam, ponieważ utrzymanie psa kosztuje.
Tak naprawdę to nie wiem za co mam im płacić ? To nie lepiej żeby ludzie
zabierali psy ze schronisk a nie dodawali je do schroniska
Tego nie wiem czy osoba niepełnosprawna mam płacić podatek czy też.
pozdrawiam
Dawa

6. Data: 2006-02-10 21:29:22

Od: "Piotr M :)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-02-10 21:49,na pl soc inwalidzi wielce szanowny(a) , rozyczka
37 napisał(a):

> letnią osobą (Igr) i 47 letnią osobą?

Witam
Punkt 3 zacytowanego przepisu mówi wyraźnie że nie płaci osoba powyżej
65 roku życia i jej stan zdrowa nie ma tu nic do rzeczy. Wydaje mi się
że osoba 75 letnia mieści się w przedziale " powyżej 65 roku życia"
wniosek nie musisz udowadniać że Rodwailer jest psem specjalistycznym
psem przewodnikiem

--
Piotr M
"nawet gdy jesteś specem od lawin, to lawina może o tym nie wiedzieć...."

7. Data: 2006-02-10 21:34:49

Od: "Piotr M :)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-02-10 21:56,, Dawa napisał(a):
> Mam psa praktycznie od zawsze, ale podatku nigdy nie płaciłam i nadal nie
> płace płacić nie zamierzam, ponieważ utrzymanie psa kosztuje.

Witaj
Podatek niezależnie od tego z jakiego powodu się go płaci czy od psa,
dochodów czy innych powodów. jest należnością na rzecz Państwa i nie
ma tu znaczenia czy w związku zapłatą podatku otrzymasz jakieś korzyści
czy nie.

Nie ma też znaczenia czy lepsze jest branie czy oddawanie zwierząt do
schroniska :) Ta ostania kwestia jest zresztą mocno dyskusyjna :)

8. Data: 2006-02-10 21:49:54

Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam kolejnego już psa, nigdy nikt mi się nie pytał o to
czy mam zapłacony podatek czy nie. 7 lat temu wziąłem
kolejnego psa (właściwe sukę) z ul. Skarbowców we Wrocławiu.
Pomimo solennych zapewnień Pani kierowniczki schroniska
Zofii Białoszewskiej (którą gorąco pozdrawiam ), że suka to będzie małe
psisko, suka wciąż rosła, aż urosła do tej wielkości, że pożera pół mojej
renty.
Ja to sobie mogę żołądek wypchać twarożkiem i sucharami
ale pies musi codziennie coś zjeść mięsnego.
I za co ja mam płacić, za moją finansową krzywdę.
--
Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
www.handbike.pl

9. Data: 2006-02-10 21:53:38

Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

P.S.
A poza tym ja tego psa wczoraj darowałem koledze a kolega daruje mi go
pojutrze itp.

10. Data: 2006-02-11 10:08:43

Od: "rozyczka 37" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> P.S.
> A poza tym ja tego psa wczoraj darowałem koledze a kolega daruje mi go
> pojutrze itp.
>
> Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze, jest jeden haczyk - nie przysługuje
po 75 roku życia, jeśli prowadzą wspólne gospodarstwo domowe z inną osobą
powyżej 26 roku życia !!!

zaiłek pielegnacyjny
Zapracuj na internet
problem integracji osob niepelnosprawnych
Jestem inwalida i jestem zmuszony oddac matke do DPS
ulgi 2 grupa