podłączenie okapu_problem z elektryką

1. Data: 2009-03-25 06:59:55

Temat: podłączenie okapu_problem z elektryką
Od: "P." <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Chcę sobie podłączyć okap. Ze ściany w odpowiednim miejscu mam wyprowadzone
trzy kabelki podłączone do kostki. Niestety kabel zasilający okapu kończy
się wtyczką. Czy można po prostu odciąć wtyczkę i podłączyć kabelki
bezpośrednio do kostki? W instrukcji napisano, że to niedozwolone. Zabawa z
przedłużaczem (bo nie mam gniazdka w pobliżu) nie usmiecha mi się...

pozdr.

2. Data: 2009-03-25 07:41:13

Temat: Re: podłączenie okapu_problem z elektryką
Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak nie masz miejsca, żeby zaspokoić (debilne) żądania autora instrukcji i
zrobić połączenie rozłączne to masz 2 opcje:
1. Zdemontować cały kabel z wtyczką i schować na wypadek, gdyby okap sie
zepsuł na gwarancji, a podłączyć dowolnym przewodem do kostki.
2. Urżnąć wtyczkę i podłączyć do kostki a w razie popsucia na gwarancji
liczyć na to, że okap przyjmą do naprawy bez wtyczki
Jacek

3. Data: 2009-03-25 08:29:32

Od: "J23" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "P." <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kabelki bezpośrednio do kostki? W instrukcji napisano, że to niedozwolone.
> Zabawa z przedłużaczem (bo nie mam gniazdka w pobliżu) nie usmiecha mi

A nie możesz tam gdzie wychodzą te kabelki
odłączyć kostkę i podłączyć gniazdko?
Wtedy i wilk syty i owca cała.

Pzdr
J23

4. Data: 2009-03-25 18:05:15

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

P. <g...@o...pl> wrote:

> wtyczkę i podłączyć kabelki bezpośrednio do kostki? W instrukcji
> napisano, że to niedozwolone. Zabawa z przedłużaczem (bo nie mam
> gniazdka w pobliżu) nie usmiecha mi się...

W instrukcji zapewne napisano, że wszelkie ingerencje są zabronione
pod rygorem utraty życia, zamordowania bliskich, albo co jeszcze
gorsza utraty gwarancji, ale takie teksty oni pisac po prostu muszą.
W praktyce nie wierzę, żeby w przypadku awarii np. wentylatora w
okapie odmówiono Ci uznania świadczenia gwarancyjnego z powodu
uciętej wtyczki, jednak jeśli chcesz mieć pewność - w karcie
gwarancyjnej zapewne są namiary na punkty serwisowe. Zadzwoń do
dwóch-trzech i spytaj.

J.

5. Data: 2009-03-26 16:35:21

Od: "tramp" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam
> Chcę sobie podłączyć okap. Ze ściany w odpowiednim miejscu mam
> wyprowadzone trzy kabelki podłączone do kostki. [...]
***
zamontowć w tym miejscu gniazdko natynkowe hermetyczne - domyślam się że nie
ma puszki, tylko przewód wystaje ze ściany

6. Data: 2009-03-29 01:44:53

Od: "Mustafa" <M...@b...xx> szukaj wiadomości tego autora

> trzy kabelki podłączone do kostki. Niestety kabel zasilający okapu kończy

kup sobie coś takiego
http://allegro.pl/item586794392_listwa_zaciskowa_12_
torowa_przekroj_6mm_adma.html
żeby miało średnicę większą niż bolce wtyczki

z jednej strony przykręcasz wtyczkę, z drugiej przewody - wilk syty i owca
cała :)
koszt to pewnie ze 3 zł w hipersuperextrapowermarkiecie :D

stosuję to w razie potrzeby od zawsze i działa jak należy :)

A może płyta ceramiczna gazowa.
Wygraj 100 PLN - TO PROSTE!!
myjka ciśnieniowa do mycia okien (duża powierzchnia)
ferro? valvex?
Wysoka lodówka