podniebienie gotyckie

1. Data: 2006-11-15 11:28:43

Temat: podniebienie gotyckie
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Skąd się bierze podniebienie gotyckie (cecha dziedziczna?) i czy zawsze ma
związek z jakąś chorobą? W google'u wyskakuje zawsze jako konsekwencja jakiś
chorób.

Dzięki i pozdrawiam
Barbara

2. Data: 2006-11-15 21:02:12

Temat: Re: podniebienie gotyckie
Od: "Marcin" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:ejetks$3l8$1@opal.icpnet.pl...
> [...]
> Skąd się bierze podniebienie gotyckie (cecha dziedziczna?) i czy zawsze ma
> związek z jakąś chorobą? W google'u wyskakuje zawsze jako konsekwencja

np jako wynik oddychania przez usta (trzeci migdal itp)

3. Data: 2006-11-16 16:19:36

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> np jako wynik oddychania przez usta (trzeci migdal itp)

Podniebienie gotyckie miałoby być wynikiem oddychania przez usta? Przecież
tak określa się kształt podniebienia, a przecież człowiek się rodzi z
ukształtowanym podniebieniem, zanim jeszcze zacznie oddychać...
Chyba, ze źle Cię zrozumiałam.

Pozdrawiam
Barbara

4. Data: 2006-11-16 16:58:42

Od: "ryou.ko" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. napisał(a):

> Podniebienie gotyckie miałoby być wynikiem oddychania przez usta?

Oczywiście że nie, przedpiśca rzuca bzdurami. Gotyckie podniebienie
występuje w niektórych wadach wrodzonych.

pzdr.
R*

5. Data: 2006-11-16 17:23:59

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście że nie, przedpiśca rzuca bzdurami. Gotyckie podniebienie
> występuje w niektórych wadach wrodzonych.

No właśnie. Ale czy tylko w wadach? Zastanawia mnie czy może być
przekazywane genetycznie np. jak kolor oczu. I jeszcze ciekawa jestem jak
często spotyka się takie podniebienie.

Dzięki i pozdrawiam.
Barbara

6. Data: 2006-11-16 19:49:56

Od: "ryou.ko" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. napisał(a):

> No właśnie. Ale czy tylko w wadach? Zastanawia mnie czy może być
> przekazywane genetycznie np. jak kolor oczu. I jeszcze ciekawa jestem jak
> często spotyka się takie podniebienie.

ZTCW raczej tylko w wadach (częstotliwość występowania- tak często jak
te wady, np spotyka się je w zespole Marfana, Turnera, Downa etc.). A
jeśli Ci chodzi o przekazywanie z rodziców na dzieci- to o ile któreś z
rodziców ma w/w wadę (i są w stanie począć dziecko), to jest bardzo
prawdopodobne, że ją po nim/niej odziedziczy, a więc podniebienie też.

pzdr.
R*

7. Data: 2006-11-17 08:19:29

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ma w/w wadę (i są w stanie począć dziecko), to jest bardzo prawdopodobne,
> że ją po nim/niej odziedziczy, a więc podniebienie też.

Hmm, zastanawiam się, bo okazało się, ze nasza córeczka ma podniebienie
gotyckie (jest zdrowa) i zaczęliśmy szukać po kim je odziedziczyła. Wyszło
na to, że oboje z mężem mamy takie podniebienia, mało tego, ma je też
przynajmniej jedna babcia Małej. Wszyscy jesteśmy zdrowi i dlatego byłam
ciekawa, skąd to się bierze...

Dzięki i pozdrawiam
Barbara

ból pleców - dobry rehabilitant Kraków