podpory - robinia

1. Data: 2009-05-16 15:46:18

Temat: podpory - robinia
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Planuję wykorzystać pnie robinii jako konstrukcja pod winorośle.

I Teraz pytanie - Kiedy lepiej przetrwa to drewno w ziemi,
gdy zdejmę korę, czy gdy pozostawię?

Czy nie jest legendą, że to drewno jest szczególnie odporne na gnicie?

Pozdrawiam Krycha.

2. Data: 2009-05-16 16:49:05

Temat: Re: podpory - robinia
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> gdy zdejmę korę, czy gdy pozostawię?
>
> Czy nie jest legendą, że to drewno jest szczególnie odporne na gnicie?

Bez kory, a część która ma być w ziemi i ze 30cm ponad posmarować na gorącio
lepikiem. Prawdę powiedziawszy w ziemi wytrzyma dłużej niż tuż nad poziomem
gruntu.

3. Data: 2009-05-16 17:19:46

Od: dziadek2 <d...@w...vectranet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krycha wrote:

> Planuję wykorzystać pnie robinii jako konstrukcja pod winorośle.
>
> I Teraz pytanie - Kiedy lepiej przetrwa to drewno w ziemi,
> gdy zdejmę korę, czy gdy pozostawię?
To co ma być w ziemi opal w ognisku aż będzie czarne.
Korę należy zdjąć.
Dziadek 2
Używaj Linuksa. Bądź legalny.

4. Data: 2009-05-16 20:57:17

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Używaj Linuksa. Bądź legalny.

Wywal to na ognisko i kup legalnie rurkę.Wystarcy na 51 lat.
mirzan

5. Data: 2009-05-16 22:04:30

Od: "Moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:

> Wywal to na ognisko i kup legalnie rurkę.Wystarcy na 51 lat.

LOL!
Dokładnie!
:)
moon

6. Data: 2009-05-16 23:57:03

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Planuję wykorzystać pnie robinii jako konstrukcja pod winorośle.

http://www.browamator.pl/katalog.php?pwd[6]=%2F16392
9%2F165994&sortuj=&grp=&start=&grupa_p=6&grupa_rek[6
]=&aukcja=&pwd[6]=%2F163929%2F165994%2F5312992

Cały osprzęt do winnicy też tam jest.

7. Data: 2009-05-17 10:09:57

Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krycha napisał:
> Planuję wykorzystać pnie robinii jako konstrukcja pod winorośle.
>
> I Teraz pytanie - Kiedy lepiej przetrwa to drewno w ziemi,
> gdy zdejmę korę, czy gdy pozostawię?

Lepiej bez kory.

> Czy nie jest legendą, że to drewno jest szczególnie odporne na gnicie?

Nie wiem czy "szczególnie". Po kilku latach zgnije jak każde inne. Twarde
jest i tyle.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

8. Data: 2009-05-17 10:11:56

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@h...pl> napisał w wiadomości

> Lepiej bez kory.

> Nie wiem czy "szczególnie". Po kilku latach zgnije jak każde inne. Twarde
> jest i tyle.

Dałem linka do typowych dla winnicy słupków metalowych.

9. Data: 2009-05-17 19:42:25

Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem czy "szczególnie". Po kilku latach zgnije jak każde inne. Twarde
> jest i tyle.

Widziałem 20-letnią winnicę gdzie rusztowanie zrobione jest z palików
drewnianych fi ~ 10cm. A jesli chodzi o zabezpieczenie to myśle,że
opalenie końcówki + z 10 cm powyzej ziemi będzie najlepszym rozwiązaniem.
Pozdrawiam
Tomek

10. Data: 2009-05-17 20:16:03

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan pisze:

> Wywal to na ognisko i kup legalnie rurkę.Wystarcy na 51 lat.
> mirzan

A ja specjalnie ściągałam na działkę te gałęzie robinii,
bo metal coś mi nie pasuje.

Krycha.

arboretum w Rogowie
milin - choroba?