podzielniki

1. Data: 2002-01-16 11:10:05

Temat: podzielniki
Od: "Sylwek" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy ktos z szanownych grupowniczow zna przepisy prawne (lub miejsce, gdzie
je mozna znalezc), na podstawie ktorych opracowywane sa zasady rozliczania
zuzycia ciepla w instalacjach centralnego ogrzewania? W mojej spoldzielni
przyjeto, ze wskazania podzielnikow ciepla stanowia jedynie 25% kosztow
calego zuzycia energii cieplnej w lokalu. Pozostale to koszty stale (ok 30%)
i reszta - wynikajaca z powierzchni mieszkania. Czy jest to normalne?

Pozdrawiam

Sylwek

1. Data: 2002-01-17 10:23:22

Temat: Re: podzielniki
Od: "Jacek" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sylwek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
30%)
> i reszta - wynikajaca z powierzchni mieszkania. Czy jest to normalne?

Tak poprawne . Sa trzy opcje i administrujacy budynkiem wybiera najlepsza
dla siebie.
Oczywiscie w kazdej opcji administrujacy nie ma z tego zadnych korzysci,
suma oplat lokatorow =pobor ciepla za rozlioczany okres+koszt obliczenia i
odczytu podz

pozdroo
Jacek

1. Data: 2002-01-17 15:14:43

Od: "Sylwek" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> suma oplat lokatorow =pobor ciepla za rozlioczany okres+koszt obliczenia i

Witam
Dzieki za odzew, jednak nie jest dla mnie jasne na jakiej podstawie.
Zdazylem sie dowiedziec, ze rozni administratorzy - nawet w ramach tej samej
spoldzielni - roznie to licza. W tej sytuacji malo zasadne wydaje sie
oszczedzanie energii cieplnej (przykreca sie grzejniki, montuje szczelne
okna itp.) skoro uciazliwosci i koszty z tego wynikajace wielokrotnie
przewyzszaja kwoty rekompensat uzyskiwanych z podzielnikow. Rowniez jesli
chodzi o korzysci dla administratorow to chyba moze byc roznie.

Pozdrawiam

Sylwek

1. Data: 2002-01-17 15:55:48

Od: "Jacek" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przewyzszaja kwoty rekompensat uzyskiwanych z podzielnikow. Rowniez jesli
> chodzi o korzysci dla administratorow to chyba moze byc roznie.
Oszczedzanie ciepla zasadne jest w kazdej opcji.To jaka opcje sie przyjmie
do obliczania
zalezy od strat ciepla poza mieszkaniami,nieopomiarowane lazienki i
korytarze,klatki schodowe,piwnice,slabo oizolowane poziomy i piony
Straty te sa bez wzgledu na uzytkowanie mieszkan i trzeba za te cieplo
zaplacic po rowno
bez wzgledu na odczyty na wlasnych grzejnikach.
Jezeli mowa o korzysciach administrujacych budynkiem to nie sadze zeby
istnialy jakiekolwiek.Chyba ze chodzi o mieszkanie w budynkach prywatnych i
wlasciciel
ustalil jakies inne zasady.W spoldzielniach mieszkaniowych lub wspolnotach
wszystkie kwoty wplacane na ogrzewanie musza byc wykorzystane tylko na ten
cel i nie mozna na tym zarabiac.

pozdrawiam zyczac malych wskazan i duzych zwrotow :)
Jacek

Firma OMEGA-Warszawa - unikajcie ich! [długie]
dodatki meblowe
Archeton-dom
Re: szukam kuchenki z dwoma piekarnikami
Rąbanie drewna