pojechany mix

11. Data: 2011-10-11 19:24:58

Temat: Re: pojechany mix
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-11 20:01, Qrczak pisze:
> [...]
> zastanawiać, co można w sałatce ze sobą połączyć.
> Czy macie jakieś propozycje takich sałatek/surówek z zupełnie do
> siebie nieprzystających elementów? Potraw oczywiście przynajmniej raz
> zjedzonych i nawet może ze smakiem.
> I w ogóle czy jakichś przestrzegacie w tej kwestii zasad, reguł czy
> innych guseł?
> Dla przykładu: w sałatkowaniu zazwyczaj liczę do czterech. Piąty
> element już mi często dojazdówką w bagażniku jest.
> Zestawem dziwnym acz zjadliwym okazała się zaś sałatka z kurczaka
> gotowanego, rodzynek i selera ze słoika.

Dla mnie kiedyś nie do pomyślenia było połączenie surówki z białej
kapusty z ogórkiem kiszonym. Ale - zabij mnie - nie wiem, dlaczego.

Nad innymi dziwnymi połączeniami muszę się zastanowić...

Co do reguł - lubię, kiedy w sałatce zagra coś kwaśnego. I w ogóle
uwielbiam połączenia słodko-kwaśne do tego stopnia, że zupę ogórkową
najchętniej zajadałabym słodkim naleśnikiem.
Poza tym w komponowaniu sałatek kieruję się wyglądem, ale tu mój gust
również się zmienia.
Aha, i nie przepadam za sałatkami, z których wycieka dużo soku, dlatego
takie ze świeżych warzyw (typu pomidor, ogórek itd) przygotowuję na
zjedzenie natychmiast oraz kroję na duże kawałki.

Ewa

12. Data: 2011-10-11 19:27:07

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-11 20:01, Qrczak pisze:

> Zestawem dziwnym acz zjadliwym okazała się zaś sałatka z kurczaka
> gotowanego, rodzynek i selera ze słoika.

Aha, jeśli do powyższego zestawu majonez, to dla mnie jak najbardziej.

I jeszcze jedno - nie znoszę makaronu i ryżu w sałatkach.

Ewa

13. Data: 2011-10-11 19:33:59

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:
> Dnia 2011-10-11 20:24, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:

> A to mnie akurat nie zdziwia, kojarzę podobny zestaw, tyle że z
> botwinką. Sałata masłowa też ponoć dobra taka przesmażona ze skwarkami
> jest. Ale nie jadłam, za tą sałatą nie przepadam.

A ja się przekonałam do masłowej w sałatkach, kiedy koleżanki pasjami
zamawiały do pracy sałatkę farmera : sałata masłowa, jajko na twardo,
pomidor, grillowany boczek a to wszystko w winegrecie.

--

Paulinka

14. Data: 2011-10-11 19:34:46

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Rzymska. Rzymską weź. Ja za rzymską... przepadam. Aż sobie w tym roku
> uprawiłam osobiście :-)

Twarda jest i gorzkawa.

--

Paulinka

15. Data: 2011-10-11 19:39:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 11 Oct 2011 21:27:07 +0200, na pl.rec.kuchnia napisałeś(aś):

> I jeszcze jedno - nie znoszę makaronu i ryżu w sałatkach.

SAM ryż i makaron, nawet zimne - mogę i lubię. Jednak zimny ryż i zimny
makaron jako wypełniacze tzw "sałatek" są dla mnie nie do przełknięcia. Z
obrzydzeniem zmuszam się do ich skosztowania na imprezach i to tylko i
wyłącznie kiedy mnie ktoś namawia - żeby gospodarzom przykrości nie robić.
Tego typu mieszaniny (bo sałatki to absolutne nie są) to dla mnie wystygłe
kompozycje z drugiego dania, podziabane i zmieszane. Dostaję szczękościsku
wręcz.

--
XL
Los demokracji tak naprawdę spoczywa w rękach opozycyjnej partii, na ile

16. Data: 2011-10-11 19:41:52

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:
> [...]
> Zestawem dziwnym acz zjadliwym okazała się zaś sałatka z kurczaka
> gotowanego, rodzynek i selera ze słoika.

Ja lubię sobie śledzia takiego w occie pokroić na małe kawałki,
wymieszać z sałatką szwedzką i utopić to wszystko łyżce majonezu.

Jadłam kiedyś sałatkę z sałaty lodowej z grejpfrutem, wędzonym
kurczakiem z dodatkiem jogurtu naturalnego, cóż osobliwy był to smak...

Za to uwielbiam połączenie białego sera z szynką, pomidorkami
koktajlowymi i oliwkami doprawione jakimś gotowcem Knorra plus trochę
oliwy. Ale to połączenie lubię akurat tylko ja ;)

I jeszcze bardzo lubię sałatkę z makaronu z chińskich zupek, ale tylko
Vifonowych.

--

Paulinka

17. Data: 2011-10-11 19:42:56

Od: Anai <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.10.2011 20:19, Ikselka pisze:

> Plus orzechy włoskie i reneta! Mniam! (minus ten kurczak...)

Minus ten kurczak, orzechy i reneta, plus czosnek, kukurydza, jajka,
majonez i start żółty ser :)

Poza tym fajna jest sałatka z surowego kalafiora, kukurydzy, czosnku
i kopru z jogurtem i majonezem.
Anai

*****e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ******gg:1737648******
***** http://photo-of-anai.gu.ma/ *****
"Tylko pokłady bezinteresownego skurwysyństwa mają nieograniczone
możliwości regeneracyjne."

18. Data: 2011-10-11 19:44:47

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> [...]
> kompozycje z drugiego dania, podziabane i zmieszane. Dostaję szczękościsku

Ja oprócz wspomnianego przeze mnie tortellini lubię makaron ryżowy Primo
Gusto w sałatce z gyrosem. A tak ogólnie to się zgadzam z opinią o ryżu
i makaronie w sałatkach.

--

Paulinka

19. Data: 2011-10-11 19:45:45

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anai pisze:

> Minus ten kurczak, orzechy i reneta, plus czosnek, kukurydza, jajka,
> majonez i start żółty ser :)
>
> Poza tym fajna jest sałatka z surowego kalafiora, kukurydzy, czosnku
> i kopru z jogurtem i majonezem.

Skusiłam się kiedyś w pracy, myślałam, że mi brzuch rozsadzi ;)

--

Paulinka

20. Data: 2011-10-11 19:45:49

Od: Anai <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.10.2011 21:41, Paulinka pisze:

> Za to uwielbiam połączenie białego sera z szynką, pomidorkami
> koktajlowymi i oliwkami doprawione jakimś gotowcem Knorra plus trochę
> oliwy. Ale to połączenie lubię akurat tylko ja ;)

Hahaha.. ja lubię żółty ser pokrojony jak frytki obsypany przyprawą
jakąkolwiek... np. Knorrem do kurczaka :D

> I jeszcze bardzo lubię sałatkę z makaronu z chińskich zupek, ale tylko
> Vifonowych.

Mi nie podeszła jakoś - ma taki dziwny posmaczek, przypuszczam, że
właśnie od makaronu... :/

Jaka sałatka z fetą?
wdłuż (zlewu)
Mrozona kukurydza