Re: pojęcie ,,niepełnosprawność'', szukam pracy

From: "casus" <c...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: pojęcie ,,niepełnosprawność'', szukam pracy
Date: Mon, 17 Mar 2003 19:31:47 +0100

Użytkownik ",,Adam Ogrodnik''" <c...@n...wp.pl> napisał w
wiadomości news:b548rk$7s$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam.
> Chodzi o orzeczenie stopnia niepełnosprawności.
> Wg mnie pojęcie ,,niepełnosprawność'' dotyczy niepełnej sprawności czyli
> jeśli ktoś ma nie w pełni sprawny zgryz ( braki w uzębieniu, długotrwale
> leczone zęby, komplikacje w codziennym życiu z powodu braku uzębienia ) to
> też powinien być zaliczony do niepełnosprawnych. Tak właśnie jest u mnie.
> Poza tym mam dyskopatię (po upadku na kręgosłup; lekarz u którego się
> leczyłem powiedział, że prawdopodobnie kręgosłup został wtedy złamany) i
> wogóle ciężko znaleźć mi prozdrowotną legalną urzędowo pracę.

Mylisz sie, to dokladnie reguluje ustawa, w ktorej jest napisane kogo i na
jakich zasadach zaliczac do niepelnosprawnych.
Kwestia znalezienia pracy nie ma nic wspolnego z nepelnosprawnoscia,
aczkolwiek wiadomo, ze osoby posiadajace stopien niepelnosprawnosci maja
wieksza szanse na zatrudnienie, np w zakladach pracy chronionej

> [...]
> (protezy)) ] powiedziała, że jeżeli będę odwoływał się do następnego
> biegłego to w przypadku nie stwierdzenia stopnia również przez niego będę
> musiał zapłacić za badania. Jestem bezrobotnym bez prawa do zasiłku i od
> czasu do czasu zarabiałem sobie w ,,szarej strefie'' przy internecie.
> Po co wymyślać bzdurne ustawy o stopniu niepełnosprawności jeśli i tak w
> codziennym życiu nie mają one odniesienia. Mam wrażenie jakby ustawy i
inne
> urzędowe zapisy, przepisy,itp. były narzędziem eutanazji.

Niekoniecznie, niestety mamy obowiazek stosowac sie do obowiazujacych
przepisow. Sedzina nie ma racji - wolno Ci sie odwolac do innego bieglego i
nie moze Cie obciazyc tymi kosztami.

> Tak realnie to czuję się niepełnosprawny.
> Ponoć tak naprawdę to około 80% polaków jest niepełnosprawnych.
> Szukam pracy, najchętniej w gospodarstwie agroturystycznym przyjaznym
> veganom, może być integracyjne dla niepełnosprawnych w woj.dolnośląskim
ale
> niekoniecznie.
> Czy ktoś zna jakieś takie gospodarstwa.
>
> Pozdrawiam
> z Raju wygnany ,,Adam Ogrodnik''
> ewentualne oferty proszę słać na t...@o...pl

A tak wogole, skoro nie masz zebow mozesz sobie wstawic mosty, protezy itd -
ponadto zebami nie pracujesz, wiec skad u Ciebie pomysl na niepelnosprawnosc
z powodu zebow? Czy kazdy, kto sobie wstawia zab juz ma byc niepelnpsprawny?
NIe przesadzaj.
Co do kregoslupa - decyduje o tym komisja, nie wiem, nie badalem:-)
Skad masz dane, ze 80% Polakow jest niepelnosprawnych?
Troche zle rozumujesz, mysle, ze po prostu nie znasz ustawy i warunkow w
niej opisanych,

casus
biegly sadowy