pojęcie ,,niepełnosprawność'', szukam pracy

1. Data: 2003-03-17 10:51:50

Temat: pojęcie ,,niepełnosprawność'', szukam pracy
Od: ",,Adam Ogrodnik''" <c...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Chodzi o orzeczenie stopnia niepełnosprawności.
Wg mnie pojęcie ,,niepełnosprawność'' dotyczy niepełnej sprawności czyli
jeśli ktoś ma nie w pełni sprawny zgryz ( braki w uzębieniu, długotrwale
leczone zęby, komplikacje w codziennym życiu z powodu braku uzębienia ) to
też powinien być zaliczony do niepełnosprawnych. Tak właśnie jest u mnie.
Poza tym mam dyskopatię (po upadku na kręgosłup; lekarz u którego się
leczyłem powiedział, że prawdopodobnie kręgosłup został wtedy złamany) i
wogóle ciężko znaleźć mi prozdrowotną legalną urzędowo pracę.
Biegły sądowy nie zakwalifikował mnie do niepełnosprawnych a sędzina [ która
tak naprawdę też jest niepełnosprawna (ma wadę wzroku i nosi okulary
(protezy)) ] powiedziała, że jeżeli będę odwoływał się do następnego
biegłego to w przypadku nie stwierdzenia stopnia również przez niego będę
musiał zapłacić za badania. Jestem bezrobotnym bez prawa do zasiłku i od
czasu do czasu zarabiałem sobie w ,,szarej strefie'' przy internecie.
Po co wymyślać bzdurne ustawy o stopniu niepełnosprawności jeśli i tak w
codziennym życiu nie mają one odniesienia. Mam wrażenie jakby ustawy i inne
urzędowe zapisy, przepisy,itp. były narzędziem eutanazji.

Tak realnie to czuję się niepełnosprawny.
Ponoć tak naprawdę to około 80% polaków jest niepełnosprawnych.
Szukam pracy, najchętniej w gospodarstwie agroturystycznym przyjaznym
veganom, może być integracyjne dla niepełnosprawnych w woj.dolnośląskim ale
niekoniecznie.
Czy ktoś zna jakieś takie gospodarstwa.

Pozdrawiam
z Raju wygnany ,,Adam Ogrodnik''
ewentualne oferty proszę słać na t...@o...pl

2. Data: 2003-03-17 13:07:14

Temat: Re: pojęcie,,niepełnosprawność'', szukam pracy
Od: d...@o...pl (Daria) szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Na stronach rządowych możesz znaleźć coś takiego: "Karta do spraw osób
niepełnosprawnych" (mam nadzieję, ze nie pomyliłam). Ponadto, w nowej
ustawie o zatrudnieniu i rehabilitacji jest podobna nowa definicja osoby
niepełnosprawnej wymyślona przez naszych parlamentarzystów.
Prac naukowych na ten temat możesz poszukać w zbiorach np. APS (Akademia
Pedagogiki Specjalnej).

Daria.

3. Data: 2003-03-17 17:01:11

Od: ",,Adam Ogrodnik''" <c...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

I tak Ci parlamentarzyści uchwalają i definicjują na korzyść swoją i swoich
znajomych biznesmenów.
Dzięki za odpowiedź.
ogrodnik

4. Data: 2003-03-17 18:31:47

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ",,Adam Ogrodnik''" <c...@n...wp.pl> napisał w
wiadomości news:b548rk$7s$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> leczyłem powiedział, że prawdopodobnie kręgosłup został wtedy złamany) i
> wogóle ciężko znaleźć mi prozdrowotną legalną urzędowo pracę.

Mylisz sie, to dokladnie reguluje ustawa, w ktorej jest napisane kogo i na
jakich zasadach zaliczac do niepelnosprawnych.
Kwestia znalezienia pracy nie ma nic wspolnego z nepelnosprawnoscia,
aczkolwiek wiadomo, ze osoby posiadajace stopien niepelnosprawnosci maja
wieksza szanse na zatrudnienie, np w zakladach pracy chronionej

> [...]
inne
> urzędowe zapisy, przepisy,itp. były narzędziem eutanazji.

Niekoniecznie, niestety mamy obowiazek stosowac sie do obowiazujacych
przepisow. Sedzina nie ma racji - wolno Ci sie odwolac do innego bieglego i
nie moze Cie obciazyc tymi kosztami.

> [...]
> Szukam pracy, najchętniej w gospodarstwie agroturystycznym przyjaznym
> veganom, może być integracyjne dla niepełnosprawnych w woj.dolnośląskim

A tak wogole, skoro nie masz zebow mozesz sobie wstawic mosty, protezy itd -
ponadto zebami nie pracujesz, wiec skad u Ciebie pomysl na niepelnosprawnosc
z powodu zebow? Czy kazdy, kto sobie wstawia zab juz ma byc niepelnpsprawny?
NIe przesadzaj.
Co do kregoslupa - decyduje o tym komisja, nie wiem, nie badalem:-)
Skad masz dane, ze 80% Polakow jest niepelnosprawnych?
Troche zle rozumujesz, mysle, ze po prostu nie znasz ustawy i warunkow w
niej opisanych,

casus
biegly sadowy

Naciecie krocza
skurcze łydek
Prosze podpowiedzcie - bilirubina
pytaie do pediatrów, którzy zetknąli sie z dietą Kwaśniewskiego
Niedobór białka