skurcze łydek

1. Data: 2003-03-17 08:58:45

Temat: skurcze łydek
Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem, że ten temat był już nieraz wałkowany, ale potrzebuję kilku porad w
tej kwestii. Skurcze łapia mnie zazwyczaj rano, gdy wychodzę do pracy i
muszę przejść kawałek pod górkę. Po przejściu kilkuset metrów łydki robią mi
się twarde, ból sięga do piszczeli i zmusza mnie do odpoczynku. Ból mija
dopiero po ok. 10 - 15 minutach siedzenia z wyprostowanymi nogami.

Wcześniej sądziłem, że może to byc związane zniedoborem magnezu, gdyż
występowało u mnie drganie powieki. Zacząłem przyjmowac magnez, tiki
ustąpiły, ale skurcze w łydkach nie. Słyszałem, że może to byc też kwestia
wapnia lub potasu. Czy w tej sytuacji można robić coś na własną rękę, czy
lepiej poprosić lekarza o skierowanie na badanie poziomu elektrolitów we
krwi. Jakie mam szanse otrzymać takie skierowanie, a ile kosztowałoby
zrobienie tych badań odpłatnie?

Pozdrawiam
Jakub

2. Data: 2003-03-17 09:33:54

Temat: Re: skurcze łydek
Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 17 Mar 2003 09:58:45 +0100, "Jakub Zysnarski"
<j...@n...onet.pl> wrote:

> [...]
>si? twarde, ból si?ga do piszczeli i zmusza mnie do odpoczynku. Ból mija
>dopiero po ok. 10 - 15 minutach siedzenia z wyprostowanymi nogami.
>
>Wcze?niej s?dzi?em, ?e mo?e to byc zwi?zane zniedoborem magnezu, gdy?
>wyst?powa?o u mnie drganie powieki. Zacz??em przyjmowac magnez, tiki
>ust?pi?y, ale skurcze w ?ydkach nie. S?ysza?em, ?e mo?e to byc te? kwestia
>wapnia lub potasu. Czy w tej sytuacji mo?na robiae co? na w?asn? r?k?, czy
>lepiej poprosiae lekarza o skierowanie na badanie poziomu elektrolitów we
>krwi. Jakie mam szanse otrzymaae takie skierowanie, a ile kosztowa?oby

Moze byc rowniez sprawa naczyniowa. A takze i cos innego. Na taka
odleglosc nie da sie ocenic. Czy bole (skurcze) dotycza tylko miesni
lydek ? Bo gdyby chodzilo o sprawe zwiazana z zaburzeniami gospodarki
elektrolitowej to by dotyczyly zaburzenia rowniez i miesni uda, prawda
?

Pozdrawiam

dradam

3. Data: 2003-03-17 09:41:16

Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lydek ? Bo gdyby chodzilo o sprawe zwiazana z zaburzeniami gospodarki
> elektrolitowej to by dotyczyly zaburzenia rowniez i miesni uda, prawda
Wlasciwie pozalydkami nie zaobserwowalem u siebie tego typu objawów. A czy
prawda? Nie wiem, dlatego pytam ;)

Prosze podpowiedzcie - bilirubina
pytaie do pediatrów, którzy zetknąli sie z dietą Kwaśniewskiego
Niedobór białka
Co sadzicie o Steridil 30?
kregoslup