Leukocyty czy za duzo???

1. Data: 2003-03-17 11:04:16

Temat: Leukocyty czy za duzo???
Od: "golsar" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam . Mam takie pytanie zwiazane z iloscia leukocytów we krwi .Własnie
odebrałem wyniki badań z krwi i dwie sparawy mnie niepokoją .
Pierwsza: leukocyty 12,1 cy jest to duzo za duzo?? i co moze to oznaczać bo
oststnio źle się czyje mam zawroty głowy i troche mnie to niepokoi.
Druga to poziom cholesterolu 258
czy te dwie sprawy moga miec zwiazek i ewentualnie jak obnizyc ten wysoki
cholesterol.

2. Data: 2003-03-17 13:08:16

Temat: Odp: Leukocyty czy za duzo???
Od: "Wojtek Chmielnicki" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik golsar <g...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b549ud$b79$...@a...news.tpi.pl...

> Druga to poziom cholesterolu 258
> czy te dwie sprawy moga miec zwiazek i ewentualnie jak obnizyc ten wysoki
> cholesterol.

Pojsc do lekarza. To jest poziom cholesterolu kwalifikujacy sie do
zdecydowanego leczenia farmakologicznego - lekami, ktore moze zapisac tylko
lekarz. Tak czy inaczej musisz wiec do niego pojsc - przy okazji odpowie Ci
na inne Twoje problemy.

pzdr
W.

3. Data: 2003-03-17 16:05:45

Temat: Re: Leukocyty czy za duzo???
Od: "hip-hop" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek Chmielnicki" <e...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Pojsc do lekarza. To jest poziom cholesterolu kwalifikujacy sie do
> zdecydowanego leczenia farmakologicznego - lekami, ktore moze zapisac

I tutaj muszę ostro zaprotestować.Przede wszystkim trzeba zrobić lipidogram
bo leczenie podejmuje się biorąc pod uwagę nie cholesterol całkowity tylko
jego frakcje,głównie LDL i trójglicerydy,a po drugie najprawdopodobniej
leczenie farmakologiczne przynajmniej na początku nie będzie stosowane.Na
razie 3 miesięczna diata hipolipemiczna.Co do leukocytów radziłbym
skontrolować po kilku tygodniach.

Peter

4. Data: 2003-03-17 18:07:37

Od: "Wojtek Chmielnicki" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik hip-hop <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b54rp4$fu4$...@n...onet.pl...

> [...]
> leczenie farmakologiczne przynajmniej na początku nie będzie stosowane.Na
> razie 3 miesięczna diata hipolipemiczna.

Przy calkowitym cholesterolu 258? Obawiam sie, ze dieta nie wystarczy... Co
do lipidogramu, oczywiscie sie zgadzam, i lekarz prowadzacy na pewno go
zleci. Natomiast farmakoterapia wydaje mi sie konieczna...
Skutecznosc diety hipolipemicznej, biorac pod uwage, ze wiekszosc
cholesterolu jest pochodzenia endogennego, nie jest chyba tak duza, by
zrekompensowac duze rozchwianie gospodarki lipidowej. IMHO ;)
A juz na pewno nie sugerowalbym pacjentowi przez internet diety ZAMIAST
wizyty u lekarza...

pzdr
W.

5. Data: 2003-03-17 19:26:02

Od: "hip-hop" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do lipidogramu, oczywiscie sie zgadzam, i lekarz prowadzacy na pewno go
> zleci. Natomiast farmakoterapia wydaje mi sie konieczna...

Nie będę polemizował,po prostu zachęcam do przeczytania standartów PTK.

> [...]
> zrekompensowac duze rozchwianie gospodarki lipidowej. IMHO ;)
> A juz na pewno nie sugerowalbym pacjentowi przez internet diety ZAMIAST

Jest to nadinterpretacja mojej wypowiedzi.Nie odradzałem pacjentowi wizyty u
lekarza prowadzącego.Oczywiście ważne jest czy pacjent ma chorobę wieńcową
lub czynniki ryzyka.Ale dieta tak czy siak przez 3 miesiące powinna być
stosowana.

P.S
Czy uważasz,że poziom cholesterolu całkowitego 258 to poziom bardzo wysoki?.

Peter

6. Data: 2003-03-17 19:40:34

Od: "golsar" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Diekuje za odpowiedzi na pewno udam sie do lekarza .Zaznaczan ze jestem
laikiem jezeli chodzi o zagadnienia medyczne i nie wiem co to jest dieta
hipolipemiczna .Dodam tylko ze mam 32 lata i wydaje mi się że odzywiałem sie
zdrowo tzn nie jem tłustych mięs , jem owoce warzywa . więc nie rozumiem
skąd tak wysoki poziom cholesterolu . ??

7. Data: 2003-03-17 22:52:39

Od: "hip-hop" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "golsar" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zdrowo tzn nie jem tłustych mięs , jem owoce warzywa . więc nie rozumiem
> skąd tak wysoki poziom cholesterolu . ??

Przepraszamy za terminologię medyczną,dieta hipolipemiczna to taka z małą
zawartością tłuszczów.I to nie tylko tłuste mięsa ale np twarogi tłuste i
półtłuste,sery zółte tłuste,masło,żółtka jaj,śmietana wyskoprocentowa
itp.Pełną dietę powinieneś dostać od lekarza.

Pozdrawiam Peter

8. Data: 2003-03-18 08:11:22

Od: "Eliza" <e...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na pewno konieczna jest wizyta u lekarza, natomiast od razu leczenie
farmakologiczne, bez próby wykluczenia błedów dietetycznych to jakas bzdura.
Kiedy zrobiłam sobie badania to miałam jeszcze wyzszy cholesterol 269.
Lekarz zalecił mi dietę hipolipemiczna, przez 3 miesiace ostro się
stosowałam do tej diety, dużo warzyw owoców, migdały, twaróg, wszystko
odtłuszczone i proponuję zwracać uwagę na etykietki kupowanych produktów, bo
wbrew pozorom wszystkie jogurty, desery, serki mają bardzo duży procent
tłuszczu. Po 3 miesiacach miałam już 216, czyli można bez leków tylko trzeba
sie kontrolować. A przyczyny wysokiego cholesterolu są różne, czasami
uwarunkowania genetyczne, mało ruchu (wysiłek fizyczny również znacznie
obniża), zachwiania przemiany materii. Powodzenia.

Elżbieta
> [...]
> zdrowo tzn nie jem tłustych mięs , jem owoce warzywa . więc nie rozumiem
> skąd tak wysoki poziom cholesterolu . ??

pojęcie ,,niepełnosprawność'' , szukam pracy
Naciecie krocza
skurcze łydek
Prosze podpowiedzcie - bilirubina
pytaie do pediatrów, którzy zetknąli sie z dietą Kwaśniewskiego