połaczenia pieca CO z regulatorem pokojowym

1. Data: 2003-08-23 18:41:50

Temat: połaczenia pieca CO z regulatorem pokojowym
Od: "Jerzy Badziewiak" <J...@B...com> szukaj wiadomości tego autora

Poszukuje instrukcji połączenia programowalnego sterownika temperatury
EUROSTER 2000 firmy Elektra z gazowym, naściennym kotłem grzewczym typu VUW
PL. 240/2-3 firmy Vaillant. Problem polega na tym że w regulatorze znajdują
się gniazdo z trzema zaciskami: COM; NO oraz NC. Z tego co się zorientowałem
COM to wejście które jest przełączane zamiennie na jedno z wyjść NO lub NC.
Z kolei w instrukcji od pieca brak jest dokładnej informacji gdzie taki
sterownik podłączyć. Piec ma kilka gniazd do podłączenia różnego typu
regulatorów. Prawdopodobnie gniazdo które mnie interesuje oznaczone jest w
piecu jako X1 a w nim zaciski 7-8-9 których dokładnego przeznaczenia nie
podano. Z uwagi że całość tego urządzenia piec + sterownik były dość drogie,
nie chcę stosować metody prób i błędów. Może ktoś z grupowiczów ma dokładne
informacje jak taki komplet połączyć ewentualnie może zaproponuje jakiś
algorytm postępowania aby zlokalizować i określić przeznaczenie
poszczególnych zacisków pieca i sterownika aby móc to razem uruchomić.
Pzdr.

1. Data: 2003-08-26 07:16:27

Temat: Re: połaczenia pieca CO z regulatorem pokojowym
Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Badziewiak napisał(a):

> [...]
> COM to wejście które jest przełączane zamiennie na jedno z wyjść NO lub NC.

Dokładnie.

Styk NO - normalnie otwarty
NC - normalnie zamknięty. Po uruchomieniu przez Eurostera funkcji
grzania stan w/w styków ulega zmianie na przeciwny.

> [...]
> algorytm postępowania aby zlokalizować i określić przeznaczenie
> poszczególnych zacisków pieca i sterownika aby móc to razem uruchomić.

Styki kotła, przeznaczone do podłączenia sterownika tego rodzaju, muszą
być ZWARTE, jeżeli kocioł ma i może funkcjonować bez sterownika (
sprawdzić w dokumentacji ). Po rozwarciu zwory kocioł powinien przestać
pracować ( pompka powinna pracowac jeszcze jakiś czas ). W miejsce zwory
włączamy kabel 2 żyłowy i łączymy go ze stykami NO/COM sterownika.
Lokalizacja sterownika to temat rzeka :)

Powinno zadziałać.
W ostateczności wybuchnąć ;)

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

1. Data: 2003-09-30 23:38:36

Od: "Grzegor" <G...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

.
> Lokalizacja sterownika to temat rzeka :)

witam ja trochę nie na temat ale mam p[roblem , chcę zainstalować sterownik
, ale jeśli by się stosowac do wszystkich zasad to się nie da czy jak
zainstaluje go w kuchni półotwartej na salon z kominkiem to będzie bardzo
żle ?
Pozdrawiam Grzegorz

meble do łazienki
Gruz na działkę?