polewa

1. Data: 2002-04-14 12:20:51

Temat: polewa
Od: "Anna" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ostatnio robiłam "metrowca" i wystko byloby super, gdyby nie fakt, że polewa
zamiast zostawac na cieście spływała miedzy kolorowymi ciastami i z
wdziekiem zasychała na tacce. czy ktoś wie co z tym zrobić? Może jakis
przepis na polewę, ja miałam taki:
3 łyzki cukru,
6 łyżek mleka,
2 czubate łyżki kakao,
łyżeczka masła.
Z połowa mleka rozrabiamy kakao na gładką masę bez grudek, z druga polowa
zwilżamy cukier. Później cukier na gaz, a jak powstanie gęsty syrop to to
dodajemy masę kakaową. po zdjęciu z ognia dodajemy masło.

Najlepsza w tej chwili wydaje mi sie stopiona czekolada - szybko zastyga -
ale musialabym byc milionerka, żeby obłożyc całego metrowca.
pozdrowienia Anka

1. Data: 2002-04-14 13:13:52

Temat: Re: polewa
Od: "Adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Najlepsza w tej chwili wydaje mi sie stopiona czekolada - szybko zastyga -
> ale musialabym byc milionerka, żeby obłożyc całego metrowca.
> pozdrowienia Anka

Stopiona czekolada zastyga za szybko, nie zdolalabys polac metrowca,
poniewaz zasygaloby na lyzce.
Ja mieszam polowe polewy z masla, kakao, cukru i odrobiny wody z polowa
czekolady. Wtedy jest w sam raz i ma wlasciwy smak czekoladowy.

Polewa
1 kostka margaryny
1 szklanka cukru
5 lyzek kakao
3 lyzki wody
tabliczka gorzkiej czekolady

Poniewaz nie robie calego metrowca ( z jedego ciasta i tak jest za duzo
;-) ), wiec wszystkie skladniki polewy dziele na pol. Polamana czekolade
dodaje na koncu i juz jej nie gotuje, tylko podgrzewam jak zastyga.

Pozdr.
Adiola

1. Data: 2002-04-14 13:36:52

Od: "Anna" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotne dzięki!!
Może tym razem rodzina zje cos kompletnego.
Ja zrobiłam z całego przepisu i cztery osoby zjadły wszyściutko w dwa dni -
a połowa ciasta była bez polewy!
(Powinnam sie cieszyć?).

Pozdrowienia Anka

Użytkownik "Adiola" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ;-) ), wiec wszystkie skladniki polewy dziele na pol. Polamana czekolade
> dodaje na koncu i juz jej nie gotuje, tylko podgrzewam jak zastyga.

Texas hash
Przepis
Gdzie w Warszawie tanio zjeś
jak przyrzadzic ?