polopiryna

1. Data: 2005-09-14 10:34:47

Temat: polopiryna
Od: z...@n...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy regularne zazywanie polopiryny (w tabletkach powlekanych)
przez kilka miesiecy moze byc w jakikolwiek sposob szkodliwe?
Dokladniej jest to lek o nazwie polocard.

zibi

2. Data: 2005-09-14 10:49:38

Temat: Re: polopiryna
Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <z...@n...pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Czy regularne zazywanie polopiryny (w tabletkach powlekanych)
> przez kilka miesiecy moze byc w jakikolwiek sposob szkodliwe?
> Dokladniej jest to lek o nazwie polocard.

A co piszą na ulotce? Z moich informacji wynika (nie jestem lekarzem), że
nie szkodzi, a wręcz pomaga - zwłaszcza, że dziś człowiek z natury je dużo,
za tłusto i mało się rusza. Pomaga sercu i naczyniom krwionośnym zmniejszyć
obciążenia, bo rozrzedza krew. Przeciwwskazaniami są na pewno choroba
krzepliwości krwi, planowane wizyty u dentysty lub zabiegi chirurgiczne, jak
i zwykłe planowanie tatuażu.
Oczywiście trzeba pamiętać też, że zwykłą polopirynę można też przedawkować,
więc nie łykać garściami, jak to czasami jest pokazane na amerykańskich
filmach.

Pozdrawiam,
Akulka

3. Data: 2005-09-14 11:10:14

Od: z...@n...pl szukaj wiadomości tego autora

Akulka <s...@g...pl> wrote:
> [...]
>
> A co pisz? na ulotce? Z moich informacji wynika (nie jestem lekarzem), ?e
> nie szkodzi, a wr?cz pomaga - zw?aszcza, ?e dzi? cz?owiek z natury je du?o,
> za t?usto i ma?o si? rusza. Pomaga sercu i naczyniom krwiono?nym zmniejszy?
> obci??enia, bo rozrzedza krew. Przeciwwskazaniami s? na pewno choroba
> krzepliwo?ci krwi, planowane wizyty u dentysty lub zabiegi chirurgiczne, jak
> i zwyk?e planowanie tatua?u.
> Oczywi?cie trzeba pami?ta? te?, ?e zwyk?? polopiryn? mo?na te? przedawkowa?,
> wi?c nie ?yka? gar?ciami, jak to czasami jest pokazane na ameryka?skich

Ten polocard biore glownie z powodu uporczywych bolow i zawrotow glowy
(ale pomaga tylko na ok. 1 dzien).

Po badaniu neurologicznym lekarz wykluczyl jakiekolwiek przyczyny
neurologiczne. Czy ktos wie jakie moga byc inne powody zawrotow i
bolow glowy?

Czy zazywanie tabletek na tarczyce moze miec wplyw na
bole/zawroty glowy (tabletki letrox)? Endokrynolog twierdzi ze nie.

Mam tez problemy z zatokami i alergia. Moze to to jest przyczyna?

zibi

4. Data: 2005-09-14 11:35:43

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Akulka <s...@g...pl> wrote:
> Po badaniu neurologicznym lekarz wykluczyl jakiekolwiek przyczyny
> neurologiczne. Czy ktos wie jakie moga byc inne powody zawrotow i
> bolow glowy?

Tzn miałeś robiony rentgen kręgosłupa? Bo odcinek szyjny często powoduje
bóle głowy i zawroty tejże.

Takie inne przyczyny mi znane, to np.: kłopoty z ciśnieniem, stres,
nieuregolowany cykl sen-czuwanie, nieodpowiednia dieta, a nawet chora
wątroba. Przyczynę bólu głowy czasami trudno zdiagnozować.

> Czy zazywanie tabletek na tarczyce moze miec wplyw na
> bole/zawroty glowy (tabletki letrox)? Endokrynolog twierdzi ze nie.

To chyba bym wierzyła lekarzowi - i czytała ulotki. Tam naprawdę dużo piszą.
Czasami po przeczytaniu ulotki człowiek ma pietra przed przyjmowaniem leku.
Często okazuje się, że zwykły przeciwbólowiec może spowodować konwulsje,
śpiączkę i śmierć - chyba specjalnie to piszą, by potem ich po sądach nie
ciągać.

Pozdrawiam,
Akulka

5. Data: 2005-09-14 11:51:38

Od: z...@n...pl szukaj wiadomości tego autora

Akulka <s...@g...pl> wrote:

> U?ytkownik <z...@n...pl> napisa? w wiadomo?ci
>
> Tzn mia?e? robiony rentgen kr?gos?upa? Bo odcinek szyjny cz?sto powoduje
> b?le g?owy i zawroty tej?e.

Nie - nie mialem takowego badania. Ale ktorys z lekarzy tez kiedystam
wspomnial o badaniu odcinka szyjnego - wlasnie przy okazji pytania
o bol i zawroty glowy. Czy zwykly lekarz rodzinny moze skierowac na
takie badanie? Jaki lekarz moze sie zajac pozniej analiza tego badania
- ortopeda? neurolog?

zibi

6. Data: 2005-09-14 13:15:23

Od: Sabina Redlarska <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Sep 2005 10:34:47 +0000 (UTC), z...@n...pl napisał(a):

> Czy regularne zazywanie polopiryny (w tabletkach powlekanych)
> przez kilka miesiecy moze byc w jakikolwiek sposob szkodliwe?

O ile mi wiadomo - polopiryna grozi wrzodami zoladka/dwudnastnicy.
Nie wiem czy powlekanie temu w jakis sposob zapobiega.
Ale z drugiej strony podobno dobrze robi na serce :)

--
Sabina

7. Data: 2005-09-14 13:26:53

Od: z...@n...pl szukaj wiadomości tego autora

Sabina Redlarska <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> wrote:
> [...]
> Nie wiem czy powlekanie temu w jakis sposob zapobiega.
> Ale z drugiej strony podobno dobrze robi na serce :)

Z tego co mi kiedys mowiono to te powlekane tabletki to sa tzw.
tabletki dojelitowe - tzn. takie ktore rozpuszczaja sie w jelitach,
po to zeby wlasnie chronic zoladek.

zibi

8. Data: 2005-09-14 13:52:32

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Akulka <s...@g...pl> wrote:

> Nie - nie mialem takowego badania. Ale ktorys z lekarzy tez kiedystam
> wspomnial o badaniu odcinka szyjnego - wlasnie przy okazji pytania
> o bol i zawroty glowy.
I było sobie zrobić - co cie powstrzymywało, jeśli nawet lekarz o tym
wspomniał? Miałbyś już pewność, czy twoje bóle pochodzą od kręgosłupa czy
trzeba szukać bardziej wewnętrznych przyczyn.

>Czy zwykly lekarz rodzinny moze skierowac na
> takie badanie?
Chyba raczej nie, ale może dac skierowanie do neurologa, ortopedy. Ew. można
zrobić sobie zdjęcie prywatnie, by zaoszczędzić nieco czasu.

>Jaki lekarz moze sie zajac pozniej analiza tego badania
> - ortopeda? neurolog?
Obydwaj powinni sie na tym znać, a że neurog postawił ci wcześniej diagnozę
bez zdjęcia -- to wydaje mi sie nieco dziwne. Choć nie, mnie już nic nie
zdziwi. W medycynie obecnie praktykowana jest tzw. "spychologia" - lekarze
wysyłają sobie pacjentów od jednego kolegi do drugiego, aż pacjentowi
puszczą nerwy. Może dlatego, że coraz częściej lekarz nie chce leczyć
pacjęta, którego zaczął leczyć kolega - bo to wiąże się nie wiem z czym - z
odpowiedzialnością? Hm, taka sobie zagwozdka. Bo ja w tym sensu nie widzę.

Pozdrawiam,
Akulka

9. Data: 2005-09-14 14:09:06

Od: Sabina Redlarska <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Sep 2005 11:51:38 +0000 (UTC), z...@n...pl napisał(a):

> [...]
> o bol i zawroty glowy. Czy zwykly lekarz rodzinny moze skierowac na
> takie badanie? Jaki lekarz moze sie zajac pozniej analiza tego badania

A ile masz lat? :)
Bo ja 28, okulistka zalecila mi badanie szyjnego odcinka kregoslupa ze
wzgl. na pewne zaburzenia wzroku, do tego mam czeste bole glowy razem z
bolami karku, jednak pani doktor z przychodni, do ktorej poszlam po
skierowanie skwitowala tylko "jest pani za mloda na zwyrodnienie
kregoslupa", nakrzyczala ze sie za duzo ucze i kazala wiecej spacerowac :)

Wakacje sie koncza, a mi zaczely sie te bole znowu nasilac, jeszcze przed
rozpoczeciem nauki :)

--
Pozdrawiam, Sabina

10. Data: 2005-09-14 14:46:18

Od: z...@n...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Wakacje sie koncza, a mi zaczely sie te bole znowu nasilac, jeszcze przed

No to prawie jestesmy rownolatkami.
Czy mozna zapytac czy w Twoim przypadku udalo sie cos
poradzic na ten problem?

zibi

Testosteron zwykły czy wolny?
starania o dziecko... co dalej?