półpasiec

1. Data: 2001-10-16 13:39:41

Temat: półpasiec
Od: "Kasiagorbi" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W piatek zaczęła mnie swędzieć prawa strona brzucha. W sobote pojawiły się 3
krostki. W niedzielę juz trochę więcej. W poniedziałek kilka po prawej
stronie pleców. Dzis cała plaga. Byłam u dermatologa - "to półpasiec"-"2
bite tygodnie w domu, nie wychodzic z pokoju"smarowac co 5 godzin, itd.
CZY TO NAPRAWDĘ TAK POWAŻNA CHOROBA?
Pomóżcie, bo przestraszyłam się na dobre. Nie chcę sziedzieć w izolatce...

2. Data: 2001-10-16 15:24:49

Temat: Re: półpasiec
Od: Jacek Piskozub <p...@s...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Kasiagorbi wrote:

> [...]
> CZY TO NAPRAWDĘ TAK POWAŻNA CHOROBA?
> Pomóżcie, bo przestraszyłam się na dobre. Nie chcę sziedzieć w izolatce...

Półpasiec to ospa wietrzna u dorosłych. Atakuje układ nerwowy - zmiany
są rozmieszczone właśnie wzdłuż nerwu, zazwyczaj po jednej stronei ciała
(niesymetrycznie). Przechodzą ją osoby, które nie chorowały na to w
dziecinstwie. Chociaż ostatnio zdarza sie u niektórych, któtrzy o. w.
przechodzili - widocznie istnieje więcej niż jedna odmiana wirusa.
Jednak zdaje sie przechodzi sie ją wtedy znacznie łagodniej.

Wiem, bo prawdopodobnie sam to przeszedłem - w dość łagodnej formie -
mimo, że w dzieciństwie miałem ospę wietrzną.

A siedziec w domu trzeba dla dobra innych, bo to jednak choroba zakaźna.

Pozdrowienia,

JP

3. Data: 2001-10-16 17:00:28

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <9qhd4q$3c1$1@news.onet.pl>, k...@p...onet.pl says...
> [...]
> CZY TO NAPRAWDĘ TAK POWAŻNA CHOROBA?
> Pomóżcie, bo przestraszyłam się na dobre. Nie chcę sziedzieć w izolatce...

Inaczej - upierdliwa.
I cholernie bolesna potrafi byc.
Jezeli nie dopadnie cie postac oczna (albo generalnie - "glowowa") to po
prostu bedziesz miala mnostwo nieprzyjemnego chorowania. To niestety
wraca. Etiologia jest taka ze najczesciej po przebytej kiedys-tam ospie
zostaja wirusy w zwjach nerwowych przykregowych i daja efekty zgodne z
unerwieniema danego nerwu jaki jest zaatakowany.

Nie jest niebezpieczna raczej w sensie ze umrzesz. (sorry) ale po prostu
upierdliwa strasznie.

4. Data: 2001-10-17 19:01:23

Temat: Re: polpasiec
Od: p...@i...gda.pl (Jacek Piskozub) szukaj wiadomości tego autora

jacek <j...@w...pl> wrote in message news:<MPG.1636861337c0fdb598970f@news.tpi.pl>...
> Etiologia jest taka ze najczesciej po przebytej kiedys-tam ospie
> zostaja wirusy w zwjach nerwowych przykregowych i daja efekty zgodne z
> unerwieniema danego nerwu jaki jest zaatakowany.

Tu masz racje. Widocznie zle to pamietalem po latach. A z lagodnym
przebiegiem mialem po prostu szczescie.

Jednak uwaga: Polpasiec naprawde jest zarazliwy (jako ospa wietrzna).

Informacje o nim najlepiej znalezc w Internecie po angielsku. Nazywa
sie shingles (po lacinie Herpes Zoster).

Polecam np.: http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/shinglesherpeszos
ter.html

Zdrowia!

JP.

Może komuś się przyda ....
Dermatolog - Wawa
Stanowisko środowisk wobec eutanazji- pyt.
slinianka?
Choroba skóry mojego synka POMOCY !!!!!!