pomidory - ciekawi mnie czy maja Panstwo jakies przepisy na potrawy z pomidorami?

11. Data: 2008-06-18 10:30:23

Temat: Re: pomidory - ciekawi mnie czy maja Panstwo jakies przepisy na potrawy z pomidorami?
Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"J-23" <k...@g...pl> wrote in message
news:0f541533-0e77-465b-9d34-6a66679b88f0@k30g2000hs
e.googlegroups.com...

> [...]
> obrzeza patelni picwiartowany popidor/y, i lekko podgrzewamy.
> Ostroznie i krotko by sie nie rozpadly, circa 1-1,5 min. Na koniec
> pieprz. Sol, jak ktos chce. Ja nie sole prawie niczego. Jesli to
> gotowa potrawe na talerzu - szczypta soli morskiej. Jest tez wersja
> "luksusowa". Polega na obraniu pomidorow ze skorki, usunieciu z nich
> gniazd nasiennych i pokrojeniu w kostke. Dalej, jak wyzej. Mozna tez
> zrobic klasycznego grzybka z jaj. Skaldamy go na pol, a w srodek
> nakladamy kostke pimidorowa (wykonana jak wyzej) zmiszana z majonezem.

Na masle krótko podduszamy pomidory pokrojone w kawalki mozna dodac strak
papryki, do tego wlewamy wybite wczesniej do miseczki jajka, solimy,
pieprzymy, mieszamy niezbyt intensywnie, mozna posypac zielonym
szczypiorkiem.

12. Data: 2008-06-18 12:30:34

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Cze, 14:28, J-23 wrote:
> Ja najbardziej lubie dwa sposoby podania pomidorow:
> [...]

Moja zupa serowa :))
Trochę wędliny podsmażyć z cebulką, dodać z dwa obrane i pokrojone
pomidory. Czas jakiś je rozgotowywać przyprawiając (sól, pieprz,
bazylia, estragon i majeranek) i na koniec dodać dwa-trzy plastry
twardego sera, ale rozpuszczalnego.
Jeść na gorąco z pieczywem.
Ech...:))

--
Pozdrawiam :)
JM

13. Data: 2008-06-18 14:11:49

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka pisze:

> [...]
> pomidory. Czas jakiś je rozgotowywać przyprawiając (sól, pieprz,
> bazylia, estragon i majeranek) i na koniec dodać dwa-trzy plastry

Wody nic? Coś dziwna ta zupa.

Ewa

14. Data: 2008-06-18 15:24:31

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Cze, 16:11, medea wrote:
> [...]
> Wody nic? Coś dziwna ta zupa.

Nic! Pomidory ją mają;p
Chodzi o to, by zmiękczyć pomidory, a nie je odparować!
Nawet po dodaniu sera potrawa jest rzadka i je się ją z głębokiego
talerza;p
Stąd: zupa;)

15. Data: 2008-06-18 17:04:53

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Cze, 17:24, JaMyszka <f...@g...com> wrote:

> [...]
> Chodzi o to, by zmiękczyć pomidory, a nie je odparować!
> Nawet po dodaniu sera potrawa jest rzadka i je się ją z głębokiego

Fajny jest tez kalafior po wiedensku. Kalafior podgotowujemy lekko.
Tylko tyle ze by zmiekl nieco, i odparowal z niego nieprzyjemny
zapach. Moze byc w calosci, lub w duzych kawalkach. Nastepnie
umieszczamy go w zaroodpornym naczyniu do pieczenia. Podlewamy
szklanka mocnego rosolu. Ja razpuszczam kostke rosolowa, bo nie chce
mi sie bawic w robienie wywaru, ale jak ktos jest ambitny to mozna.
Zatem polewamy tymze rosolem. Nakladamy z wierzchu dosc grube plastry
pomidora - sporo. Po czym na pomidory nakladamy warstwe lub dwie sera
zoltego. Ja lubie z gatunku ostrzejszych. Tak spreparowany kalafior
umieszczamy w piekarniku na circa 40min. w temp. ok. 200st. C.

J-itede

16. Data: 2008-06-19 10:01:57

Od: "i...@g...pl" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 18 Jun 2008 08:59:15 +0200, medea napisał(a):

> Oczywiście! Zapomniałam o tym napisać. Daję świeżą albo suszoną. :-)
>
> Ewa

A posyp też grubo zmielonym zielonym pieprzem lub takim z zalewy, trochę
rozgniecionym - mniammmm....

17. Data: 2008-06-19 10:05:39

Od: "i...@g...pl" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 17 Jun 2008 05:28:33 -0700 (PDT), J-23 napisał(a):

> [...]
> nastepnie pokropiony oliwa - moze byc z pestek z winogron np., do tego
> chleb z maslem i bialym serem, lub naturalnym twarozkiem, plus herbata

Pomidory po toskańsku (robiłam, pyszne):
http://forum.dziecko-info.com/showthread.php?t=98639

18. Data: 2008-06-19 12:50:48

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Cze, 12:05, "i...@g...pl" wrote:
> [...]
> Pomidory po toskańsku (robiłam,
pyszne):http://forum.dziecko-info.com/showthread.php
?t=98639

Nie bądż taka! Wklejaj tekst prócz linka - kto to będzie po stronach
latał;p
"Polecam pomidory po toksansku.Potrzebne:
duze pomidory,
mieso mielone,
kawalek sera bree lub innego byle z plesniawa obwodka,
oregano,bazylie,sol,pieprz i jak tam kto woli
Z pomidorow wylyzeczkowac miaz.Miesko na patelni podsmazyc.Najlepiej
cebulke i dodac do tego miesko,podsmazyc.Do tego dodac polowe miaszu z
pomidorow i na koniec ser,oregano,bazylie,sol,pieprz,daje tez
czosnek.Jak sie ser stopi i juz nie bedzie takie rzadkie to jest juz
gotowe.Teraz tylko nadziac pomidory.Posypac serem zoltym lub
np.orzeszkami pini.W brytwance zapiekac w tem. 200 stop.20 min po czym
przykrycie zdjac i jeszcze 10 gora 15min.Do tego bagietke z ziolowym
maselkiem podpieczona w piekarniku .Z oszczednosci mozna miesko
wymieszac z ryzem(podgotowanym) tak jak do papryki
zapiekanej.Smacznego"

A przypomniałaś mi, że ja kiedyś podobne robiłam, w czasach trudności
mięsnych;p
Ot zmieliłam ugotowane serce wieprzowe i wymieszałam z ugotowanym
ryżem - oczywiście przyprawiłam;)
Wypełniłam tym wydrążone pomidory, zalałam sosem sporządzonym ze
środków pomidorów (przecedzone i ze śmietaną), moment podgrzałam i
podałam z ziemniakami pure...
Powiem krótko - ci co to jedli, to wylizali talerze;p

19. Data: 2008-06-19 15:11:12

Od: "i...@g...pl" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 19 Jun 2008 05:50:48 -0700 (PDT), JaMyszka napisał(a):

> [...]
> podałam z ziemniakami pure...
> Powiem krótko - ci co to jedli, to wylizali talerze;p

Brzmi pysznie, rzeczywiście :-)
A ja właśnie wpisałam w guglu tak z głupia frant "pomidory zapiekane" i
jestem norrrrmalllnie przywalona przepisami - polecam!
:-D

He..he
PIŁKA NOŻNA
Hw...he