pomidory na kompost

1. Data: 2002-11-04 19:20:29

Temat: pomidory na kompost
Od: Iwona Sapijaszko <i...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Powiedzcie moi mili co robicie z opadniętymi pomidorami? Przyszł wichura
a potem mróz, to co było na krzakach opadło, zmroziło się i wygląda
brzydko-ciapowato. Niektóre pomidory czernieją i zaczynają gnić. I co tu
z nimi zrobić? Nadpsute wywalić a resztę na kompost, czy wszystkie owoce
wywalić a na kompost pędy. Jak to robicie, poradźcie coś szybciutko
plizzzz bo jutro chcę z tym zrobić porządek.

Pozdrawiam
Iwona

2. Data: 2002-11-04 21:11:33

Temat: Re: pomidory na kompost
Od: Iwona Sapijaszko <i...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 5 Nov 2002 21:54:51 +0100, "WojtekP" <d...@p...com.pl> pisał(a):

> zgadzam sie generalnie z Ela, ze wszystko mozna na kompost.
dziękuję Wam złociutcy, wywalę to barachło na kompost

Ale - gdybys
> Iwonko byla np obrzydliwa nieco,
<ciach>
buuu, wiesz niektórzy rękę mi podają ;)
co innego te pomerdolce rozlazłe...

albo nawet ciut leniwa do produkcji
> kompostu - to polecam sposob podpatrzony u sasiada - Wzial wykopal dziure w
> ziemi - powrzucal, co mu sie nie podobalo - i zasypal. A kompost kupuje w
> workach.
Grzegorz zbił z desek taaaki kompostownik, że dwa lata się będzie
napełniał

dzięki
pozdrawiam
Iwona

3. Data: 2002-11-05 16:27:50

Od: Iwona Sapijaszko <i...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 6 Nov 2002 16:12:27 +0100, "Jerzy" <0...@m...pl> pisał(a):

> dziure w
>
> Ten sposób polecam na pozbycie się tego co poniżej jest napisane.
> I to najlepiej o kilometr dalej.
> --
> Pozdr. Jerzy Nowak

to ja o szczegóły proszę, czego z tego co jest powyżej napisane nie
ładować na kompost

pozdrawiam
Iwona

4. Data: 2002-11-05 20:14:07

Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja wszystko wrzucam na kompost. Ostatnio wyczytałam, ze porazone liscie
kasztanowca rowniez mozna, poniewaz w komposcie wytwarza sie temperatura
40-50 C i wszystko co niepozadane ginie. Dobrze jest w tym celu przykryc
pryzme folia.

Pozdrawiam

6. Data: 2002-11-05 21:59:24

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2002-11-06 15:12:27

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2002-11-07 07:35:26

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Chyba za późno ale ja bym był ostrożny .W końcu choroby grzybicze raczej nie
zginą w kompoście. Raczej wysuszyć i spalić ,a popiół na kompost.
Także nie bez kozery jest pamiętanie ,że tzw. płodozmian miał miedzy innymi
na celu aby te same rośliny nie były ciągle w tym samym miejscu - możliwe że
ze względu na choroby także.

kochany J.Krzysztof Chiliński j...@p...pl
Serwis "muszlowcowy" http://republika.pl/jkch1
O rekinach http://republika.pl/jkch2
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

9. Data: 2002-11-13 18:12:29

Od: Iwona Sapijaszko <i...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba za późno ale ja bym był ostrożny .W końcu choroby grzybicze raczej nie
> zginą w kompoście. Raczej wysuszyć i spalić ,a popiół na kompost.

Dzięki za ostrzeżenie ale niestety, w chwili gdy to pisałeś to już było
'po ptokach' :( , wymieszane z innymi badylami. Rozgrzebywanie tego
chyba nie ma teraz sensu. Trudno...

pozdrawiam
Iwona

stara-nowa ksiarzka