pomoc w wyborze Pralki

1. Data: 2011-03-18 10:30:59

Temat: pomoc w wyborze Pralki
Od: "yoytek" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Przymierzam sie do kupna pralki.
Pralka ma byc dla 3ech osob ( w tym male dziecko ).
Poczytałem troszke , pochodziłem po sklepach.
Cena w granicach 1000-1100.
Na dzien dzisiejszy wybrałbym albo cos Bosch'a/Siemens'a , Elektrolux'a ,
Candy lub Gorenje
Zalezy mi na pralce beawaryjnej na jak najdluższy czas.
Niestety nie ma juz pralek ktore chodza jak te kiedys po 10 i wiecej lat.
Czytałem ze niektore maja nierozbieralne/niewymienianle czesci i naprawy sa
nieopłacalne. Wolalbym taka w ktorej da sie cos prosto niedrogo wymienic.
Zeby naprawa nie byla rownowartoscia 2/3 nowej pralki.

z gory dziekuje za pomoc :)

2. Data: 2011-03-18 11:36:17

Temat: Re: pomoc w wyborze Pralki
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"yoytek" <y...@o...pl> wrote in message
> [...]
> sa nieopłacalne. Wolalbym taka w ktorej da sie cos prosto niedrogo
> wymienic. Zeby naprawa nie byla rownowartoscia 2/3 nowej pralki.

Wąski Indesit ładowany od góry w cenie ~700 zł.
Nie będzie trzeba naprawiać, nie będzie żal wyrzucić.

3. Data: 2011-03-18 13:57:43

Od: gont <g...@d...plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

yoytek pisze:
> [...]
> nieopłacalne. Wolalbym taka w ktorej da sie cos prosto niedrogo wymienic.
> Zeby naprawa nie byla rownowartoscia 2/3 nowej pralki.

Właśnie przechodziłem przez to.

Ostatecznie wybrałem Amikę + za 150zł wydłużenie gwarancji do 5 lat.
Gwarancję producenta - nie ubezpieczenie w TU.

--
gonT
zaczyna każdego żałować i w końcu nie ma komu w mordę dać.
(W. Wharton: Ptasiek)<<

4. Data: 2011-03-18 19:54:33

Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yoytek" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sa nieopłacalne. Wolalbym taka w ktorej da sie cos prosto niedrogo
> wymienic. Zeby naprawa nie byla rownowartoscia 2/3 nowej pralki.

Trzy lub cztery lata temu zakończyłem po 15 latach eksploatację indesita -
nie zepsuł się - sprzedałem sprawną przez allegro. Kupiłem amicę - jest OK.
Moi teściowie właśnie sprzedali około 10 letnią amicę i kupili sobie LG.
Przed tym indesitem o którym piszę - długo długo długo była wiatka - też
była poszła do ludzi jako sprawna.
Nie psują mi się jakoś pralki lodówki ani inne agd. Ale też staram się
trzymać takiej zasady, że kupuję nową wtedy gdy chcę a nie muszę bo wtedy to
ja decyduję o warunkach i zasadach zakupu. Starą sprzedaję "odzyskując" z
zakupu nowej 150-200 zł. Gwarancji nie przedłużam - nie ma sensu dopłacać bo
po 3-5 latach sprzęt typu pralka czy chłodziarka jest wart właśnie 150 czy
200 zł, lepiej jest więc kupić nowy.

5. Data: 2011-03-19 23:27:11

Od: "MaW" <n...@a...bbb> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zalezy mi na pralce beawaryjnej na jak najdluższy czas.
> Niestety nie ma juz pralek ktore chodza jak te kiedys po 10 i wiecej lat.

Ale co znaczy "chodzą"? moja pralka Bosh ma juz 10 lat i jak dotąd zaliczyła
jedną awarię - grzałka. Koszt nowej - jakies 40 zł + robocizna. Czy mam
uznać że jest niedobra?

MaW

6. Data: 2011-03-20 08:32:00

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

MaW wrote:

> Ale co znaczy "chodzą"? moja pralka Bosh ma juz 10 lat i jak dotąd
> zaliczyła jedną awarię - grzałka. Koszt nowej - jakies 40 zł + robocizna.
> Czy mam uznać że jest niedobra?

Zdaje się, że masz uznać, że jak Ci się ta pralka rozleci, to będziesz miał
z nową problem;-) Bo jak się skończy gwarancja, to pralka na śmietnik.

J. i trzynastoletni Polar

7. Data: 2011-03-20 09:25:12

Od: Czarek Daniluk <c...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-20 09:32, krys pisze:

> Zdaje się, że masz uznać, że jak Ci się ta pralka rozleci, to będziesz miał
> z nową problem;-) Bo jak się skończy gwarancja, to pralka na śmietnik.
>
> J. i trzynastoletni Polar

6 letnie Gorenje - WS43121, odpukać, oprócz czyszczenia filtra przy
pompie nie wymaga niczego ;)

Pozdrawiam !

PS:
Użytkowana dość intensywnie :)

8. Data: 2011-03-21 11:25:37

Od: gont <g...@d...plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

MaW pisze:

> Ale co znaczy "chodzą"? moja pralka Bosh ma juz 10 lat i jak dotąd
> zaliczyła jedną awarię - grzałka. Koszt nowej - jakies 40 zł +
> robocizna. Czy mam uznać że jest niedobra?

No widzisz, przy dzisiejszym Boshu mogłoby się zdarzyć, że wymiana jest
nieopłacalna bo grzałka jest zintegrowana/nierozbieralna/etc.
Szczególnie obawiałbym się serii montowanych w Chinach.

Z grzałką pewnie tak nie jest, ale już łożyska zdaje się że tak.

Generalnie to sprzęt chodzący dłużej niż wynika to z gwarancji jest z
punktu widzenia producenta wadliwy :)

9. Data: 2011-03-21 11:30:54

Od: gont <g...@d...plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jackare pisze:

> Trzy lub cztery lata temu zakończyłem po 15 latach eksploatację indesita
> - nie zepsuł się - sprzedałem sprawną przez allegro.

Mój poprzedni był właśnie Indesit - padł tak, że dwóch fachowców nie
wiedziało co z nim zrobić. Chodził ok. 8 lat - czyli nie najgorzej.

> Gwarancji nie przedłużam - nie
> ma sensu dopłacać bo po 3-5 latach sprzęt typu pralka czy chłodziarka
> jest wart właśnie 150 czy 200 zł, lepiej jest więc kupić nowy.

No ja przedłużam, bo nie mam ochoty co 3 lata kupować nowego :)

Nieważne ile on jest wart, to nie jest lokata. Ważne że dostarcza
problemów. Przez kłopoty z pralką, próby naprawy, zastanawianie się jaką
kupić zgromadziło się chyba z metr sześcienny zaległego prania :D

10. Data: 2011-03-21 20:19:52

Od: "yoytek" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

chyba zdecyduje sie na Amica AWCE10DA

> [...]
> sa nieopłacalne. Wolalbym taka w ktorej da sie cos prosto niedrogo
> wymienic. Zeby naprawa nie byla rownowartoscia 2/3 nowej pralki.

Rolex Watch wholesale <free shipping paypal payment> (http://www.24hours-onli ne.com/) and also other brand watches
czajnik bezprzewodowy - minimalna ilosc wody
śliska podłoga
Coś jeszcze o ledach
jesli planujesz kupic mieszkanie