[pomocy] korki do wina

1. Data: 2004-12-06 08:31:09

Temat: [pomocy] korki do wina
Od: "Pookio" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Pewnie troche NTG, ale wiem, ze wiele z Was robi wina domowe i potrzebuje
rady. Jestem poczatkujacym producentem wina na domowa skale :).
Wlasnie zrobilam II zlew wina jablkowego do ciemnych butelek i utknelam na
korkach :( Jedyne dostepne to korki z Biowinu, nie wiem, dlaczego tylko w
rozmiarze 24, gdzie 'normalne' butelki maja szyjki na korki max 21 ?! Nie
mam korkownicy, bo kosztuje majatek, ale przy nastepnym winie chyba sie nie
obejdzie :/ Skonczylo sie na recznym zmniejszaniu korkow, co wyglada
ohydnie. Co sadzicie w ogole o tych korkach? Pomijajac rozmiar, to po
namoczeniu (zalecenie producenta) woda zrobila sie jakas zolta, korki sie
rozwarstwiaja, lamia i pekaja wzdluz, do tego dziwnie pachna... Nie wiem, co
na to wino. A co szanowni Grupowicze na to?

Pozdrawiam rozpaczliwie,
Pookio

2. Data: 2004-12-06 09:06:24

Temat: Re: [pomocy] korki do wina
Od: piotrek_priv <piotrek_priv@antyspam_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pookio wrote:
> [...]
> rozwarstwiaja, lamia i pekaja wzdluz, do tego dziwnie pachna... Nie wiem, co
> na to wino. A co szanowni Grupowicze na to?

Polecam przejrzenie strony www.wino.org.pl; Jest na niej także super
forum dyskusyjne - na pewno uzyskasz odpowiedź i dowiesz się duuuużo
wiecej na temat win.

Korki 24mm są OK. Korkownica, chociażby ręczna za ok. 15 PLN jest
niezbedna. Korki muszą przecież dobrze przylegac do butelki, aby byly
szczelne i wino sie nie wylewalo!

pzdr,

3. Data: 2004-12-06 13:06:32

Od: "Milutka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.korek.home.pl/cgibin/shop

pozdrówka

4. Data: 2004-12-06 13:20:13

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pookio" <m...@n...pl>
> Witam,
> Pewnie troche NTG, ale wiem, ze wiele

wielu

> z Was robi wina domowe i potrzebuje rady.
> Jestem poczatkujacym [...]
> Wlasnie zrobilam [...] i utknelam [...]
> Pookio

Hmmmm, nie wiem komu odpowiedzieć, jej czy jemu?
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

5. Data: 2004-12-06 13:33:24

Temat: Odp: [pomocy] korki do wina
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JerzyN <N...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cp1ma8$nmi$...@a...news.tpi.pl...

> Hmmmm, nie wiem komu odpowiedzieć, jej czy jemu?

Czepiasz się. A polityczna poprawność gdzie?? :-)))))))))
Pozdrawiam ;-)
Janusz

6. Data: 2004-12-06 14:32:02

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl>
> Użytkownik JerzyN <N...@m...pl>
>
> Czepiasz się.

A jakżeby inaczej skoro praw "inni" nabyć mogą za czas jakiś?
Czas najwyższy przywyknąć, ale jak ich nazywać skoro sami się nie
potrafią określić?
;-)

> A polityczna poprawność gdzie?? :-)))))))))

Odkąd się urodziłem byłem niepoprawny i zdaje się, że do dzisiaj jestem.
Chyba taka karma!
;-)
--
Pozdrawiam tolerancyjnie,
Jerzy

---

7. Data: 2004-12-06 14:46:50

Od: "Dirko" <d...@5...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cp1qn5$avg$1@nemesis.news.tpi.pl JerzyN
<N...@m...pl> napisał(a):

> Odkąd się urodziłem byłem niepoprawny i zdaje się, że do dzisiaj
> jestem. Chyba taka karma!
> ;-)
Hejka. To zmień karmę, Jerzy. ;-) Może stosuj bogatszą w witaminy
i mikroelementy (fosfor!).
Pozdrawiam makrobiotycznie Ja...cki

8. Data: 2004-12-06 16:46:00

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@5...pl>
> W wiadomości news:cp1qn5$avg$1@nemesis.news.tpi.pl JerzyN
> Hejka. To zmień karmę, Jerzy. ;-) Może stosuj bogatszą w witaminy
> i mikroelementy (fosfor!).
> Pozdrawiam makrobiotycznie Ja...cki

Chcesz abym jeszcze bardziej świecił i to nocą?
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

9. Data: 2004-12-06 16:59:45

Od: "Pookio" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Pookio" <m...@n...pl>
>
> wielu

WIELE z Was, dziewcząt ;P
I co? Lepiej zejdz ze mnie :/, jak nie masz zbyt WIELE do powiedzenia na
temat korkow... w Twoich wypowiedziach tez mam sie doszukac bledow? Z
pewnoscia jest ich tam WIELE...

I jeszcze pewnie uzywam zbyt WIELU WIELOkropkow?!

a co mam napisac? Poczatkujaca producentka, winiarka?!? Zastanow sie!

> Hmmmm, nie wiem komu odpowiedzieć, jej czy jemu?
> ;-)

Chyba wyraznie odmieniam? Dla WIELU to jasne, jak sie do mnie zwracac...
Po prostu: 'Pookio, jestes fajna, milo Cie widziec na grupie?' To Ci do
glowy nie przyszlo, prawda? Zamiast tego, czepiasz sie, jak balon sweterka
;)

Pozdrawiam zaczepnie,
Pookio

10. Data: 2004-12-06 17:07:26

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pookio" <m...@n...pl> > Użytkownik "JerzyN"
<N...@m...pl>
[...]
> [...]
do
> glowy nie przyszlo, prawda? Zamiast tego, czepiasz sie, jak balon

Juz cię lubię Pookio, mam kupić balon[a]?
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

strelicje