Re: [pomocy] korki do wina

From: piotrek_priv <piotrek_priv@antyspam_op.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: [pomocy] korki do wina
Date: Mon, 06 Dec 2004 10:06:24 +0100
Sender: p...@o...pl@ps238.internetdsl.tpnet.pl

Pookio wrote:
> Witam,
> Pewnie troche NTG, ale wiem, ze wiele z Was robi wina domowe i potrzebuje
> rady. Jestem poczatkujacym producentem wina na domowa skale :).
> Wlasnie zrobilam II zlew wina jablkowego do ciemnych butelek i utknelam na
> korkach :( Jedyne dostepne to korki z Biowinu, nie wiem, dlaczego tylko w
> rozmiarze 24, gdzie 'normalne' butelki maja szyjki na korki max 21 ?! Nie
> mam korkownicy, bo kosztuje majatek, ale przy nastepnym winie chyba sie nie
> obejdzie :/ Skonczylo sie na recznym zmniejszaniu korkow, co wyglada
> [...]
Polecam przejrzenie strony www.wino.org.pl; Jest na niej także super
forum dyskusyjne - na pewno uzyskasz odpowiedź i dowiesz się duuuużo
wiecej na temat win.

Korki 24mm są OK. Korkownica, chociażby ręczna za ok. 15 PLN jest
niezbedna. Korki muszą przecież dobrze przylegac do butelki, aby byly
szczelne i wino sie nie wylewalo!

pzdr,