pomóżcie poczatkujacej ogrodnicy:)

1. Data: 2003-03-10 20:12:46

Temat: pomóżcie poczatkujacej ogrodnicy:)
Od: "aira" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ojejku, pogubiłam się już zupełnie w nadmiarze informacji na liście. Tyle
ciekawych wątków, nie nadążam z czytaniem, a teraz zamierzam dorzucić
kolejny temat:)

A teraz do rzeczy:
Kupiłam dwie książki z wydawnictwa Delta.
1. Jean-Yves Prat, Denis Retournard "Cięcie drzew i krzewów ozdobnych"
2.Gerard Meudec, Jean-Yves Prat, Denis Retournard "Choroby i szkodniki drzew
i krzewów ozdobnych"

Na pierwszy rzut oka wydają się "przyjazne" - przejrzyste, dość dobrze
zorganizowane, no i mają dużo informacji.

- A co Szanowne Grono sądzi o tych pozycjach? Chodzi mi o zawartość
merytoryczną. Czy mogę spokojnie "chłonąć teorię"?
Problem w tym, że np. zupełnie nie znam się na szkodnikach drzew (a chcę się
poznać:).
Jeden z nielicznych szkodników, które znam z nazwy i objawów to szrotówek
kasztanowcowiaczek. I tego akurat w owej książce nie spotkałam. Przy opisie
chorób kasztanowca, przy objawach typowych dla szrotówka napisano, że to
"czekoladowa plamistość liści (Guignardia aesculi)".

Więc tu pojawia się moje drugie pytanie:
- Co to jest czekoladowa plamistość liści (Guignardia aesculi), czy to jakaś
inna choroba kasztanowca (drzew), czy tez może stara diagnoza, sprzed
"czasów" szrotówka?

pozdrawiam i z ciekawością czekam na odpowiedzi

magda

ps. To pisać te polskie znaczki, czcionki, ogonki czy nie? Jak jest lepiej
dla dobra ogółu (ogolu:)?

2. Data: 2003-03-10 20:17:39

Temat: Re: pomóżcie poczatkujacej ogrodnicy:)
Od: "aira" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tyle
> ciekawych wątków, nie nadążam z czytaniem,

co sie stalo z ta czcionka, czemu to wyglada jak po slowacku, mam cos zle
ustawione w outlooku?
sorry za zamieszanie, to moze lepiej pisac bez tych polskich?

magda

3. Data: 2003-03-10 20:23:25

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"aira" <a...@i...pl> writes:

> sorry za zamieszanie, to moze lepiej pisac bez tych polskich?

Lepiej pisać z polskimi literami, jednocześnie konfigurując Outlooka
odpowiednio. Na przykładzie Outlook Express 6.0: menu Opcje, zakładka
Wysyłanie, Ustawienia międzynarodowe: Europa Środkowa ISO.

I to chyba wszystko. Jakby co, polecam grupę pl.news.czytniki.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien dziwak wołał w centrum Aten:
,,Dziwak? Jakąż wagę zarzut ma ten?

5. Data: 2003-03-10 20:38:52

Od: "aira" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I to chyba wszystko. Jakby co, polecam grupę pl.news.czytniki.

Dzięki za pomoc, chyba pomogło. Myślałam, że mam ustawione dobrze, ale
jednak był Windows, więc teraz przestawiam się na ISO i mam nadzieję, że
"czytniki" nie będą potrzebne.

magda

4. Data: 2003-03-10 20:38:52

Od: "aira" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2003-03-10 20:43:15

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"aira" <a...@i...pl> wrote in message news:b4irju$j33$1@nemesis.news.tpi.pl...

> ps. To pisać te polskie znaczki, czcionki, ogonki czy nie? Jak jest lepiej
> dla dobra ogółu (ogolu:)?

Jezeli chcesz uzywac ogonkow, to przestaw sobie kodowanie
z Central European Windows na Central European ISO.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2003-03-10 20:50:58

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> ps. To pisać te polskie znaczki, czcionki, ogonki czy nie? Jak jest lepiej
> dla dobra ogółu (ogolu:)?

Mniej błędów, bez ogonków, pisać jak chcesz, ja tam pisać z błędami ale
naszymi :-)
:-) Bogusław

8. Data: 2003-03-10 22:54:47

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b4irju$j33$1@nemesis.news.tpi.pl aira
<a...@i...pl>napisał(a):

> Kupiłam dwie ksišżki z wydawnictwa Delta.
> Czy mogę spokojnie "chłonšć teorię"?

Miałem kolegę na studiach, który mawiał: material trzeba wykuć,
zrozumienie przyjdzie później. :-)

> [...]
> opisie chorób kasztanowca, przy objawach typowych dla szrotówka napisano,
> że to "czekoladowa plamistoœć liœci (Guignardia aesculi)".

Motyl szrotówek to szkodnik (entomologia) a czekoladowa plamistość to
choroba grzybowa (fitopatologia). Jak masz wątpliwości to możesz zajrzeć do
wyszukiwarki www.google.com Tam jest wiele informacji :-)
Pozdrawiam wyrywnie Ja...cki

9. Data: 2003-03-10 23:03:13

Od: "aira" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Miałem kolegę na studiach, który mawiał: material trzeba wykuć,
> zrozumienie przyjdzie później. :-)

ja się pod tym komentarzem nie podpisuje:)
potrzebuję dobrej literatury o szkodnikach, ot tyle

Jak masz wątpliwości to możesz zajrzeć do
> wyszukiwarki www.google.com Tam jest wiele informacji :-)

seriooooo?????????:)))))))))))))

pozdrawiam
magdalena

10. Data: 2003-03-10 23:17:02

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aira" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Kupiłam dwie książki z wydawnictwa Delta.
> 1. Jean-Yves Prat, Denis Retournard "Cięcie drzew i krzewów ozdobnych"

Dostałam ją w zeszłym roku. Może być pomocna ogrodnikowi-amatorowi. Weź jednak
poprawkę na
klimat. Autorzy chyba rodem z Francji?? Potem możesz chłonąć teorię.
Mnie bardziej odpowiadają formy które stworzyła natura. Tnę tylko chore,
przemarznięte
ewentualnie zbyt gęste. Nie podobają mi się zmyślne cięcia na modłę francuską. Ale to
tylko moja subiektywna opinia.

Pozdrawiam
z Beskidów:-)))

Marta